Burada paylaşım yapıp, "okuyorum ben" demek için :))
Bunca kitabı daha iyi, daha akıllı bir insan olmak için mi karıştırdı sanırsınız? Yok canım sen de!
Sayfa 45 - PanamaKitabı okuyor
Ufak bir aydınlanma yaşadığım kısım :D
Alışkanlık oluşturan hemen her ürüne baktığınızda onun yeni bir motivasyon yaratmadığını, daha ziyade insan doğasının altta yatan güdülerine tutunduğunu görürsünüz Aşkı bulmak ve üremek = Tinder kullanmak Başkalarıyla bağ kurmak = Facebook'ta dolaşmak Sosyal açıdan kabul ve onay görmek = Instagram da paylaşım yapmak Belirsizliği azaltmak = Google`da arama yapmak Statü ve prestij elde etmek = video oyunları oynamak
Reklam
Suriye bölgesinde Mısır sınırından Irak ve Türkiye’ye kadar olan bölgelerde küçük devletlerin kurulmasının Arapların çıkarına zarar veren bir paylaşım olduğunu söylemek istiyoruz. Bu sınır belirleme işlemi, manda yönetimlerince ortaya çıkartılan, ancak vatanımızın karşı çıkıp mücadele ettiği bir durumdur. Eğer bu paylaşımı onaylarsak, ulusumuzun reddettiği şeye boyun eğmiş olacağız. Ayrıca Yahudiler ve destekçileri aynı şeyi Filistin’de isteyecek olurlarsa onlara karşı elimiz çok zayıflayacak.
Sayfa 227Kitabı okudu
Şöhret lâlesi :⁠-⁠)
Şöhretin gücüydü bu. Sosyal medyada gördüğü, paylaştıkları tek bir sözcükle milyonlarca beğeni ve paylaşım alan pop ikonlarının gücü. Mutlak şöhret en az çabayla bir kahraman, dahi ya da tanrı gibi görüleceğiniz mertebeye ulaşmak demekti. Öte yandan fazlasıyla riskli bir konumdu. Oradan her an aşağı düşüp bir haine, şeytana ya da yalnızca göt lalesinin tekine dönüşebilirdiniz.
Sayfa 159Kitabı okudu
"Şöhretin gücüydü bu. Sosyal medyada gördüğü, paylaştıkları tek bir sözcükle milyonlarca beğeni ve paylaşım alan pop ikonlarının gücü. Mutlak şöhret en az çabayla bir kahraman, dahi ya da tanrı gibi görüleceğiniz mertebeye ulaşmak demekti. Öte yandan fazlasıyla riskli bir konumdu. Oradan her an aşağı düşüp bir haine, şeytana ya da yalnızca g** lalesinin tekin'e dönüşebilirdiniz."
Sayfa 159 - DomingoKitabı okudu
Sohbet içinde olmak ne demektir? Sohbet, nasihat etmek değildir. Sohbet, konuşmak demek degildir. Sohbet, tek başına dinlemek anlamına da gelmez. Sohbet etmek ilişkide bir tavır alıştır. Bu tavır alış içinde can cana ilişki ve paylaşım vardır.
Reklam
İlişki rızadır. Her ilişki rızaya dayalıdır. Hiç kimse rızası olmadan bir paylaşımda bulunmaya zorlanamaz. Buna cinsellikten maddiyata, kişisel bilgiden zamana kadar her şey dahildir. Eğer rızanız olmadan bir paylaşım yapmaya zorlanıyorsanız orada yanlış bir şeyler var demektir. Rızanız olmadan paylaşım yapmak kendinize olan saygınızın yok olmasına ve kaygı seviyenizin artmasına sebep olur. Bir şeylerin sizden zorla ve kontrolünüz dışında alınması hayatınızın iplerinin elinizden alınmasıdır, kendinizi akıntıya kapılmış bir kayık gibi hissedersiniz. Bu durumun sürekliliği kontrol kaybına yol açar, yaşamınızın iradesi sizden çıkıp bir başkasının eline geçer, bu da çaresizlik yanılgılarını artırır. Diğer yandan bir şeylere rıza gösterip sonradan hep pişman oluyorsanız, hatta paylaşımı yaparken de içinize sinmeden yapıyorsanız bir manipülasyon içinde olma- nız da muhtemeldir. Manipülasyonla ve baskı altında gösterdiğiniz rıza gerçek rıza değildir. Kendinizi sıklıkla bu tarz hislerle boğuşuyor buluyorsanız partneriniz tarafından kontrol altına alınmaya çalışılıyor olabilirsiniz. Eğer böyle hissediyorsanız açık bir şekilde konuşun ve rahatsızlığınızı dile getirin. Çünkü başkasının kontrolü altına girmek, kendini partnerine teslim etmek gerçek bir ilişkinin doğasında yoktur.
Sevgi ve bilgi katılmış sohbete "muhabbet" derler. Osmanlı ceddimizin, sevgi, bilgi, şefkat, dostluk, paylaşım gibi, bugün çoğunu unuttuğumuz kavramlardan oluşan bir "muhabbet" geleneği vardı.
1Sevginin olduğu yerde paylaşım vardır, tecrübe vardır, destek vardır, güven vardır, huzur ve istikrar vardır
Sayfa 137Kitabı okudu
Evleneceğiniz kişiyle aynı inancı paylaşmanız, aynı düşünceyi taşımanız çok önemli. Çünkü aile hayatı bir paylaşım üzerine kurulur. Bu paylaşımda her daim inanç birliğinin sağlam ve canlı olması gerekir.
Sayfa 34
Reklam
Sonra, zifir durukluğu; söndü, çekip gitti yıldızlar da. Böylece serildik yatay, paylaşım olanaksızlığı konutunda.
Sayfa 21 - Everest
1-Mediyal Preoptik Alan(MPOA):Hipotalamusta bulunan cinsellikle ilgili alan.Erkeklerde kadınlara göre 2,5 kat daha büyüktür 2-Temporo Pariteal Bağlantı(TBP): Çözüm arayıcı.Beynin “bilişsel empati” ağı.Sorunları çözmek için harekete geçer.Erkek beyninde duygusal paylaşım esnasında daha aktiftir.Hızlı devreye girer ve sorunu çözer(Uzaysal algı) 3-Dorsal Premamiller Nükleus(DPN): Hipotalamusun derinliklerinde yatar.Bölgeyi koru-korku tek adam ve saldırganlık devresini içerir. 4-Amigdala Tehdit,Korku ve tehlike durumlarında devreye giren alarm sistemi.Duygusal dürtüleri yönetir.Erkeklerde daha büyüktür(Hızlı tepki verir.Hafıza,algılama,Duygusal tepki oluşturmadanda sorumludur) 5-Rostral singulat Bölge(RSB):Beynin sosyal onaylanma veya reddi ölçen barometresi.Ben kabul ddildim yada edilmedim bölgesi insanları sosyal hata yapmaktan alıkoyar.İlişkimizde işimizde hedefi tutturamadığında uyarır.Erkeklerin ergenlikte duygularını saklamak için yüz ifadelerini ayarlamalarına yardımcı olabilir 6-Ventral Tegmental Alan(VTA):Motivasyon ve ödülü başlatır.Dopamin üretir erkek beyninde daha aktiftir 7-Periakuaduktal Gri Bölge(PAG):İstemsi zevk ve acıyı kontrol etme.Acıyı bastırma.Cinsel ilişki esnasında erkekte aktiftir
Paylaşım ve Adalet
Bir toplum kendini değişen şartlara göre ayarlayamazsa orada idame-i hayat mümkün olmaz. O zaman da toplum çözülür ama elbette ki toplumu çözülmeye götüren veya tam tersi daha da sağlamlaştıran başka hayati şartlar da vardır: Paylaşım ve adalet.. Bu duyguların kazandırılmadığı bir tarih, edebiyat, musiki ve güzel sanat eğitimi olmadan, sırf bilgisayar aleti ve yazılım marifetiyle çağdaş insan yetişmez. Ortaya diplomalı duygusal ve toplumsal hafızası zayıf, görgüsüz ve etrafına sevgi ve ilgisi sınırlandırılmış tipler çıkar. Bu değerler var olmadığında, toplumu tatmin etmediğinde bir toplum, içinden çıkılmaz hallere sürüklenir.
Sayfa 144 - Kronik YayınlarıKitabı okudu
Cemaat, "ölülerinin herhangi bir töz veya herhangi bir özne -vatan, anavatan, ulus... mutlak paylaşım topluluğu veya mistik lonca… haline dönüşme işlemini yerine getirmez.”
(…) arzu, Levitas için, ontolojik veya evrensel karaktere sahip bir şey değil, tersine toplumsal olarak ortaya çıkan bir şeydir. Yani ütopya sosyalleşen bir insanın arzu ve istekleriyle; bu arzu ve isteklerin karşılanması hususunda orta­ya çıkan toplumsal dağıtım ve paylaşım meselesiyle ilgilidir. Bu bakımdan daha iyi bir varoluşa duyulan arzu olarak ütopya her­hangi bir toplumsal düzenlemede arzu ile doyum arasında olu­şan boşluğu veya dengesizliği doldurmak üzere ortaya çıkar.
Sayfa 16 - Sentez Yayınları, 2015.Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.