Anlatmak nedir?
İnsan neden anlatır,
İnsan kendini, neden anlatmanın eşiğinde bulur?
Hikaye etmenin şikayet etme olması durumu bi kenara
Konunun muhataplarının söze dökülmesinin gıybete dönüşmesi bi yana
İnsan şikayet etmemiş olma niyetiyle, gıybete mahal vermeme ümidiyle neden anlatır?
Belki bu durum, anlatmak eyleminin en temiz hallederinden biri olabilir,
Ama
İnsan, neden bazen kendini, gayri ihtiyâri anlatırken bulur?