ve saire

Gerçi yeni şiir, yer yer anlamsızlığı dener. Yer yer anlam boşlukları bırakabilir, anlam tatilleri yapabilir.
Reklam
Eser, gündüzdür. Ama gündüzün doğması için sanatçı nice kâbuslu gecelerle boğuşmuştur.
Kıssalar insana sadece geçmişini değil varoluş amacını hatırlatır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Cennetten dünyaya ‘düşen’ insan Kant’la birlikte aslında dünyadan da ‘düştü’. Müteâl olan, ilkel, fosil, eski, geri kabul edildi. Fıtrî olan reddedildi. Fıtrî olanın yerini gen, kaderin yerini yaratım ve tasarım aldı.
Sanat, Kur’an’da, asliyle belirtilmiş, fakat sınır tanımazlığındaki tehlikeler de gösterilmiştir.
Reklam
Hayatımızı yöneten ilke, sadece, zekâ değildir; zekânın güçlenmişi ve olumsuzluklardan olanda arınmışı akıl, ondan daha güçlüsü gönül ve hepsinden daha güçlü, ruhumuz vardır.
Tapınmaların her türlüsü, oruç, namaz, bu dünyayı, anlam olarak, öteki dünyaya çevirir, en azından ona benzeştirir.
Bizim metafiziğimiz Tanrı ve ahiret inançlarıyla şahdamarında gürül gürül canlı bir kan akan bir metafiziktir; islâm uygarlığının temel ilkesi olan mutlaklık âleminin bu dünya penceresinden görülen manzarasıdır.
ve saire
Bir kitabı okumaya başladı
Edebiyat Yazıları 1
Edebiyat Yazıları 1Sezai Karakoç
9.1/10 · 320 okunma
İçinde yaşadığı çağın gereği modern insanın mottosu “Görünüyorum o halde varım”dır.
Reklam
Modern insanın kendisi görüntü olduğu için onun fiileri de görüntüdür.
İnsan hayr ile irtibatı içinde konumunun farkına varıp üstlenince mükellef olur.
Bir yöneliş insandaki bir eksikliği hakikaten ikmal ediyorsa, hakikidir.
İnsanın mükellefiyeti akıl varlığı olmasına bağlanamaz; zimmet, yani çevresindeki nesneler ve insanlarla âidiyet ilişkisi kurabilme, mükellefiyetin zeminini teşkil eder .
Ben geldim geleli açmadı gökler; Ya ben bulutları anlamıyorum, Ya bulutlar benden bir şeyler bekler. Hayat bir ölümdür, aşk bir uçurum… Ben geldim geleli açmadı gökler.
Sayfa 10
666 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.