Pythagoras(Pisagor), gizli bir din okulu kurmuştur. Öğrencilerine ahlak, siyaset ve din öğretmektedir. Bu bilimlerin tümüne mathematalar adını veriyor. Ilk anlamı, insan bilgisinin tümünü kuşatan demek olan matematik sözcüğü de buradan gelmektedir.
Pythagorasçılık Sokrates öncesi felsefe tarihinde, hatta daha genel olarak tüm Yunan felsefesi tarihinde ayrı ve orijinal bir istikameti temsil eder.
Pythagorasçılar bir felsefe okulu olmaktan çok veya en azından bir felsefe okulu oldukları kadar dinsel bir cemiyet veya tarikattirler. Öte yandan, bu dinsel cemiyetin aynı zamanda militan bir siyasi parti ve ya örgüt olduğunu da görmekteyiz.
Miletlilerle birlikte, dine hiç olmazsa dalaylı bir eleştiri olarak başlayan Yunan felsefesinin Pythagoras ile birlikte yeniden dinin hizmetine girmiş olduğunu söyleyebiliriz. Pythagorasçılıkla birlikte fel sefe bir kurtuluş öğretisi, bir arınma pratiğine dönüşmektedir.
Sayfa 183 - İstanbul Bilgi Üniversitesi YayınlarıKitabı okudu
Kitabın içerisinde yer alan diyalogları vs. buraya geçirip uzun uzun olayları ve kişileri anlatmayacağım. Bu konuya dair ilgisi olan, merakı olan ya da kitabı okumayı düşünen kişiler için her şeyi anlatıp heveslerini kaçırmak gibi bir niyetim yok. Daha çok kitabın neler içerdiğini, hangi sırayla gittiğini vs. anlatıp, hevesinizi kaçırmadan kitap
* Yunan soylular sınıfı
* Sokrates hakkında bilinenlerin çoğunun kaynağı Platon
* Peloponnesos Savaşı ( bazı akrabaları yolsuzluk nedeniyle kovulmuş) ve Sokrates'in idam edilmesi sebebiyle yaşam tarzından uzaklaşır; felsefeye yönelir, yazı yazar, seyahat eder.
* Eğitimi: Pythagoras Okulu
* Atina'ya dönünce benzer görüşteki kişilerle felsefe ve matematik eğitimi verdiği AKADEMİ (AKADEMEİA)'yi kurdu.
Önemli Sokrates öncesi okullar 2:
Pythagoras Okulu:
Pisagor teoremiyle ünlü filozof ve matematikçi Pythagoras ya da Pisagor tüm gerçeğin temelinde matematiksel ilişkilerin bulunduğuna ve her şeyi matematiğin yönettiğine inanıyordu. Sayılar ona göre kutsaldı ve matematik kullanılarak her şey ölçülebilir, öngörülebilirdi.
Kurduğu okul sanki tarikattı, takipçileri onun sözünü dinlerlerdi ( neleri yiyip içmek gerektiği, nasıl giyinileceği, nasıl işemek gerektiği... )
Öğrencileri, onun öğretilerinin tanrılara ait kehanetler olduğuna inanıyorlardı.
_Aristo ile Hegel, diyalektiği oldukça geniş biçimde incelemiştir. Oysa asıl diyalektik, bugünkü doğabilim için en önemli düşünme biçimidir, çünkü ancak o, doğada ortaya çıkan evrim süreçleri, genel olarak iç bağıntılar ve bir araştırma alanından ötekine geçiş için benzeşimler ve bununla birlikte açıklama yöntemleri verir.
_Boşinanların en boşu,
Batı felsefesinin kökleri, Yunan filozofların beşinci ve altıncı yüzyıllarda yaptıkları çalışmalarda saptanabilir. Zaman içinde Sokrates öncesi (Presokratik) filozoflar adıyla anılmaya başlanan bu düşünürler, çevrelerindeki dünyayı sorgulamaya yöneldiler. Bu filozoflar, çevrelerinde olan bitenleri Yunan tanrılarına bağlamak yerine, dünyayı, evreni
Pythagoras, gizli bir din okulu kurmuştur. Öğrencilerine ahlak, siyaset ve din öğretmektedir. Bu bilimlerin tümüne mathematalar adını veriyor. İlk anlamı, insan bilgisinin tümünü kuşatan demek olan matematik sözcüğü de buradan gelmektedir.
Pytbagoras ve 7t Sayısı
Mısır'dan Antik Yunan'a geçişte, Pytha-Goras'ın etkisinden söz etmiştik. Pytha-Goras (Pisagor), Mısır'da öğrenim gör mekteyken Persler'e esir düşmüş, Babilonya'ya götürülmüş ve orada yedi yıl gibi uzun bir süre ezoterik bir kurumda Babilonyalı rahiplerden matematik, astronomi öğrenmiş ve
(d) Kozmoloji
Pythagorasçi kozmolojinin Aristotelesçe kaydedilen en dikkate değer yanı, yerl evrenin merkezindeki konumundan çıkarıp başka gezegenler gibi merkezin çevre- sinde dönen bir gezegene dönüştürmesidir. Bu fikrin Platon-öncesi düşüncede dengi oktur ve bilimsel hayal gücünde Platon'u bile aşan cesur bir sıçramanın gerçekleş mesini
İlkçağ Yunan felsefesinin ikinci okulu teolojik, bilimsel
ve felsefi görüşleriyle seçkinleşmiş olan Pythagorasçı
Okul’dur. MÖ 6. yüzyılın ikinci yarısında Güney
İtalya’da, Kroton’da Pythagoras tarafından kurulmuş
olan Okul, İlkçağ Yunan felsefesinde, İyonya’da
kurulmuş olan Doğu geleneği karşısında, Batı
geleneğini temsil eder. Pythagorasçı Okul’un İyonya
Okulu’ndan diğer bir farkı da Pythagorasçı gelenek
içinde yer alan filozofların sadece bir felsefe okulu değil
fakat daha ziyade dini bir tarikat ve hatta politik bir örgüt
ya da cemaat meydana getirmiş olmalarıdır