Namazı “ mecburiyet , borç veya ateşe girmemek için yapılacak bir görev diye tanımlamak , bu muazzam ibadete bir türlü yeterince ısınmamaya neden olur.
Oysa namazı “ Allah’la konuşma, Allah’la buluşma, Allah’a dua ve yakarış “ vb olarak kodlasak hem zihinlerimizde hemde kalplerimizde ciddi bir dönüşüm başlayacaktır
Peygamber efendimiz müezzini Bilâl’e “kamet getir” yerine bizi ferahlat dermiş. hayatın bütün sıkıntılarına , zorluklarına ve koşturmacasına karşı namaz bir “ferahlama molasıdır”