Birçok yazar Hristiyanlığın eşitsizlikçi düşüncelere doğru geçirdiği evrimi Yahudi geleneğine ve Aziz Paulus'un düzen taraftarı fikirlerine bağlasa bile aslında Hristiyanlık başından itibaren bağrında çelişkiler taşıyordu ve radikal olmaktan çok reformcu bir din olarak kendini göstermişti. Paulus'un Romalılar'a Mektup'undaki ünlü sözlerinde -"Herkes üzerindeki hükümetlere tabi olsun, çünkü Allah tarafından olmayan hükümet yoktur"- ifadesini bulan, düzene boyun eğme ve kölelik kurumuyla da uzlaşmanın yanı sıra, cinsiyet ayrımı konusunda da Hristiyanlık bazen radikal, bazen reformcu ve uzlaşmacı, çoğu zaman da çelişkili bir tutum benimsedi. Ve özellikle İsa'dan sonra dinin kurumlaşmasıyla birlikte "baştan çıkarıcı Havva" imgesi kilisenin cinsiyetçiliği sürdürüp derinleştirmede kullandığı en önemli silah oldu. Ancak İsa'nın sadık ve fedakar zevce rolü ile baştan çıkarıcı Havva imgesi arasında sıkışıp kalmış kadınlara gerçekten yeni bir şey sunduğu açıktı: Bekaretini muhafaza edip kendini tanrıya adamak, yani İsa'nın nişanlısı olmak. Böylece kadınlar var olan ataerkil düzenin onları yalnızca birer biyolojik varlığa indirgemesine karşı çıkarak bunu aşan, hatta olumsuzlayan bir iç değerlilik iddiasında bulunma hakkına ve gene bu bağlamda belli bir özerkliğe kavuşabiliyorlardı.
Sayfa 111Kitabı okudu
Roma yönetimine bağlı, vergi veren Yahudi din adamları, İsa'nın Roma hükümetine karşı isyanı teşvik ettiğini ve komplo hazırladığını ileri sürdüler; Yahudi din adamları gibi Roma yönetiminin de onun doktrininin etkileri hakkında bazı gizli korkulara kapılması olasılık dışı değildir; İsa'nın Yahudi toplumunu Roma boyunduruğundan kurtarma düşüncesi içinde olduğu da düşünülebilir. İşte o faziletli reformcu ve devrimci, bu ikisi arasında kalıp yaşamını yitirdi.
Reklam
3) Barış İçin Küresel Dua Günü
Ⅱ. Vatikan Konseyi'nden sonra Hristiyan dünyası önemli ölçüde değişti. Dinsel Çoğulculuk ilahiyatının virüsü, tüm Hristiyan dünyasını etkilemeye başladı. WCC ve Roma Katolik Kilisesi dünya barışı için diğer dinlerle diyalog başlatmak için birlikte çaba gösterdi. Bu çabalar meyvesini verdi ve birinci Barış için Küresel Dua Günü 27 Ekim
Sayfa 186 - YAY YayınlarıKitabı okudu
Roma yönetimine bağlı, vergi veren Yahudi din adamları, İsa'nın Roma hükümetine karşı isyanı teşvik ettiğini ve komplo hazırladığını ileri sürdüler; Yahudi din adamları gibi Roma yönetiminin de onun doktrininin etkileri hakkında bazı gizli korkulara kapılması olasılık dışı değildir; İsa'nın Yahudi toplumunu Roma boyunduruğundan kurtarma düşüncesi içinde olduğu da düşünülebilir. İşte o faziletli reformcu ve devrimci, bu ikisi arasında kalıp yaşamını yitirdi.
Sayfa 24 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
"İncil'e baş koymuş olanlar ilk defa zulme uğruyor değildir.¹ Ama ezaya cefaya aldırmayan, Tanrı'nın, bize önceden gösterdiği temiz amaca, ten isteklerine kapılıp oyalanmadan yönelen kimseye ne mutlu!" Rahip: "Siz bu muammadan [Enigme en proplétie] ne anladınız? Anlamı, simgesi nedir," diye sordu. "Ne olacak?" dedi Gargantua, "elbette ki Tanrısal gerçeğin sürüp gitmesi ve korunmasıdır." ¹ Rabelais'nin "Ce n'est pas de maintenant que sont persecutez" cümlesi bizi çok düşündürdü; İncil'e Katoliklerin vermediği önemi veren ve İsa'nın öğretisini asıl orada bulan reformcu Hıristiyanlar olsa gerek. Bunlar Kral I. François zamanında ilkin hoş karşılanıyor, giderek kralın kız kardeşi Marguerite de Navarre açık açık yeni dinden olduğunu ilan ediyor ve bu yolda şiirler yayımlıyor, ama sonraları Sorbonne'un da baskısıyla olacak dinde reform taraftarları takibe uğruyor ve Ekim 1534'te "L'Affaire des Placards" diye anılan bir olay Protestanlara karşı baskıyı artırıyor. Bir ekim gecesi kilise kapılarına "messe" ayinini yeren afişler asılınca, bu yeni dinin Kilisenin otoritesini kökünden sarsacağı kanısına varan krallık İncil'ci inancı yasaklamıştır. Rabelais burada Protestanları tutar gibi görünüyor. Muammayı Gargantua'nun bu biçimde yorumlaması önemlidir, ama yazarın bu tehlikeli görüşün üstünde durmayıp hemen Rahip Jean des Entommeures'ün şakacı yorumuna geçmesi ve bütün kitabı da böyle hafif, alaylı bir tonla bitirmesi çok anlamlıdır. (Ç.N.)
Sayfa 253 - İş Bankası Kültür Yayınları Klasikler DizisiKitabı okudu
Moravya Diasporası
O dönemde şu referanslarla kullanılmıştır: 1) Eski Ahit'te Yahudilerin dağılmasını ya da Yeni Ahit'te paganlar arasında dağılmış Hıristiyan kilisenin durumunu belirtmek için gönderme yapar 2) incil'de yer almayan, dağılmış ancak dinleri etrafında birleşmiş halk ya da gruplara (örneğin Ermenilere ve Moravya Biraderleri mensuplarına) gönderme yapar. Moravya örneği özellikle ilginçtir. 15. yüzyılda Çeklerin reformcu Jan Hus hareketinden doğan, 1620 yılında Katoliklere karşı Beyaz Dağ Muharebesi sonrasında sürgüne gitmek zorunda kalan Moravya Kilisesi, 1722 yılında Saksonya'da örgütlenir. 1742'de, İsa'nın öğretisini yaymak ve Avrupa'daki müminler arasında bağları güçlendirmekle görevli bir misyon sistemi kurulur ve 1750 yılında, Petrus İncili'ne referansla, 'Biraderler Kilisesi Diasporası' olarak adlandırılır. 1859'da yayımlanan The Morovian Manual'ın yazarı Edmund de Schweinitz'e göre, bu diaspora o dönemde yaklaşık 80 bin kişiden oluşuyordu.21 19. yüzyıl sonunda Amerika'da yayımlanan ansiklopedilerde görülen 'diaspora' terimi Yahudi halkıyla değil, Moravya Kilisesi'yle ilişkilidir. 21 Edmund de Schweinitz, The Moravian Manual: Containing an Account of the Protestant Church of the Moravian united Brethren or unitas Fratrum (Philadelphia: Lindsay and Blakiston, 1859). Diasporalar, Stephane Dufoix, Çev: Işık Ergüden, Uluslararası Hrandt Dink Vakfı Yay., İstanbul, 2011, s. 26, 27
Reklam
264 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
İSLAM’IN BUGÜNKÜ MESELELERİ -Kitap Tanıtımı- İsmet ÇİFTÇİ KÜNYE BİLGİSİ: Güngör: E. (2020).İslam’ın Bugünkü Meseleleri(1. Baskı). İstanbul Yer-SuYayınları. Erol Güngör’ün ‘’İslam’ın Bugünkü Meseleleri’’ isimli eseri ilk defa 1981 yılında yayımlanmıştır. Güngör’ün farklı yıllarda, değişik yayınevleri tarafından basılan eserlerinde takip
İslamın Bugünkü Meseleleri
İslamın Bugünkü MeseleleriErol Güngör · Ötüken Neşriyat · 2006149 okunma
Mennonitler: Kuruluş tarihini 25 Ocak 1525 diye kabul eden reformcu Baptist bir hareket ve tarikattır. Kendilerini "En Eski Hür Protestanlar" olarak adlandıran ve İsa'nın takipçileri olarak gören Mennonitler, İsa'nın öğretisiyle yaşamak istediklerini, silahlarının 'Tanrı Kelamı, İnciller ve sevgi" olduğunu söylerler. Yine kendilerini barış kilisesi diye adlandırırlar ve askerlik yapmayı kabul etmezler. Hollanda'da inançlarından dolayı onların askerlikten muaf tutuldukları bilinmektedir. İlk vicdani retçiler olarak kabul edilen Mennonitler devlet ile kilise otoritelerinin ayrılması gerektiğini savunurlar. Sade ve kapalı bir yaşama biçimini seçen, aşırıya kaçacak hiçbir şey yapılmaması ve aşırı duygusallıklardan da kaçınılması gerektiğine inanan, yemin etmeyi reddeden, teknolojiden uzak duran bu tarikat mensupları aşırı muhafazakarlıklarıyla ve çalışkanlıklarıyla bilinir
Sayfa 17
735 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
11 günde okudu
(Havarilere hitaben) İsa: "Sizi kabul eden beni kabul etmiştir. Beni kabul eden de beni göndereni kabul etmiştir. Bir peygamberi ünvanı ile kabul eden, peygambere yaraşan bir ödül alacaktır." Aldık kabul ettik Ya Resulullah. "İsa, Pavlus, İnciller" kitabı İsa'yı ve Hıristiyanlığı anlamak için tam bir algoritma. Zafer Duygu Hoca eseri sade ve anlaşılır bir dille kaleme almış. Kitaptaki soru ve bu sorulara verdiği cevaplar gayet net. Ulaştığı sonuçları İncil, Pagan, Yahudi ve Hıristiyan kaynaklardan deliller göstererek ortaya koymuş. İsa ve Hıristiyanlık hakkında kafamda oluşan çoğu sorunun cevabını vermiş. Bilimsel etik kurallarına dikkat ederek objektif olmaya gayret etmiş. Kitapla beraber aşağıya çok azını aldığım sorulara cevap bulacak ve yazarın diğer eserlerini de okumak için sıraya koyacaksınız. -İsa tarihsel/mitolojik bir figür müdür? -İsa bir insan-peygamber/Tanrı oğlu mudur? -İsa'nın mesajları yerel/evrensel midir? -İsa siyasi mesajlarda bulundu mu? -İsa Musa Yasa'sını ortadan kaldıran bir devrimci ya da Yasalara uyan ve gerektiğinde ıslahat yapan bir reformcu muydu? -İsa Tanrı oğlu olduğunu söyledi mi? Ya da moneteist miydi? -İsa'nın gerçek takipçileri kimlerdi? Hangi görüşleri savunuyorlardı? -İnciller ne zaman kaleme alındı? Asıl İncil'e ne oldu? -Kanonik İnciller ne anlatır? -Pavlus kimdir? Roma Devleti, Herodes hanedanı ve Kudüs'teki Yüksek Rahiplerle olan ilişkisi nedir? -Pavlus ve havariler arasındaki ilişkiler nasıldı? -Hıristiyanlığı kim kurdu? Hangi inançlara entegre oldu? -Hıristiyanlık nedir/ne değildir? -Yahudilik ve Hıristiyanlıkta mesih ne demektir?
İsa, Pavlus, İnciller
İsa, Pavlus, İncillerZafer Duygu · Düşün Yayıncılık · 201876 okunma
Din bir temayül ve sorumluluktur. Bir konfor ve daha iyi ve rahat yaşamayı yöntemi değildir. Hz. İsa bir sosyal reformcu değildi, Fransız ihtilali ve bilimsel ilerleme ise, Renan’ın savunduğu gibi, Hıristiyanlığın sevgi ve barış idealini gerçekleştirmenin yolu değildir.
Sayfa 254Kitabı okudu
Reklam
İsa'nın dünyadaki kilise liderlerini yargılamak Papa'yı uzun zamandır beklenen Deccal olarak açıklayacaktı. Papa Masum III 1284'ü dünyanın sonu olarak ilan etti, kitabından 666 yıl ekleyerek o tarihe varmak Vahiy, İslam'ın kurulduğu tarihe kadar. 1300'de Jean de adında bir Fransisken simyacısı Roquetaillade böyle bir tahmin yayınladı 1366
Cinsel zevk ve dürtü asla terbiye edilemez
Üstelik Avrupa anakarasında reformcu Hıristiyanlar, bir parça cinsel zevk alınmaya başlandığı zamanlardakinden daha azalicenaptılar. Martin Luther ( 1483-1 546) Katolik zevk almaktan iğrenmeye karşı mücadelesini kesintisiz biçimde sürdürmüştü. Onun engeli, oldukça dünyasal ve şehvetli biri olmasıydı. Seksüel dürtülerin doğal ve bastırılamaz olduğuna, perhizin Şeytan tarafından icat edildiğine ve rahiplerin evlenmesi gerektiğine inanıyordu. Kendisi bunları bizzat yapmıştı; evliliğin kutsal değil toplumsal bir mesele olduğu ve Isa'nın neden bahsettiğini bilebilmek için başkalarının yanı sıra Mary Magdelana'yla zina yaptığı iddiasındaydı. Kulağa yasaklayıcı gelen john Calvin de, evlilik yatağındaki çok fazla tutkunun günah olduğunu söylemesine ve onun kaba Cenevre teokrasisinde zinaya ölüm cezası verilmesine inanmasına rağmen bu zevklerin meşru olabileceğini kabul etmektedir.
Sayfa 226 - AgoraKitabı okudu
248 syf.
·
Puan vermedi
akdemir, plantinga'nın analitik felsefesini onun tanrı inancının rasyonelliği ve kötülük problemi konusundaki düşünceleri örnekleminde incelemektedir. buna göre plantinga klasik temelciliği eleştirip reformcu epistemoloji olarak bilinen bilgi anlayışını geliştirmiştir. kötülük problemine karşı geliştirdiği özgür irade savunması ile de günümüz
Alvin Plantinga ve Analitik Din Felsefesi
Alvin Plantinga ve Analitik Din FelsefesiFerhat Akdemir · Elis Yayınları · 20073 okunma
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.