Kendi kendine yalan söyleyip söylediği yalan inanan kimse sonunda işi, kendi içindeki, çevresindeki gerçekleri tanımamaya, bunun sonucu olarak da kendisine ve çevresindekilere saygı duymamaya dek vardırır.Kendi kendine olan saygısını yitirince içinde sevgi diye bişey de kalmaz insanın.İcinde sevgi olmayınca oyalanmak,eğlenmek için kötü tutkulara, iğrenç şehvete bırakır kendisini hayvanca yaşamaya başlar.Bütün bunların tek nedeni insanın, çevresindekilere ve kendi kendine yalan söylemesidir.