"Işık şehrine nasıl haber göndermeyi düşünüyorsun?" Dedi Şafak daha imkânsızmış gibi. "Lordların böyle bir gücü yok, Tanrıçaların bile böyle bir gücü yok" volta atmayı kesse de her kelimede hareket ediyordu. Kendini sıktığı ortadaydı ve sabrın Ateş krallığının iyi oldukları konulardan biri olmadığı da ortadaydı. "Öyle mi?" Diye kurnaz bir şekilde güldü Daren. "Peki ya Gökyüzü Varisi'nin?" Şafak bir müddet duraksadı... "Ben yine hiçbir şey anlamıyorum!" Dedim. "Tanrıçalar diyardan sorumlu ama birileri de Tanrıçalardan sorumlu. O birilerine bunlar yaramazlık yapıyor diyeceğiz baloncuk."
Sayfa 30 - Karakterler: Daren, Nova, Şafak|||yayınevi:DEXKitabı okuyor
Zira sabır da bir nimettir ve her nimet gibi o da sınırsızca değil, miktarınca verilir. İnsan sabır kuvvetini gereksiz işlere dağıtır, şimdi ihtiyacı olan sabrı geçmişe ve geleceğe pay eder. Kaderindeki bütün musibetlere tahammül edebileceği güç ona verilmişken, bu gücü israfedip,dayanıksız bir biçimde musibetlerin karşısına çıkar. Oysa çeki­ len en büyük acıların, yaşanılan vakte düşen miktarı, hiçbir za­ man tahammülün üzerinde değildir. Bir ayette, "Allah, kimseye kapasitesinin üstünde bir sorumluluk yüklemez" buyrulmuştur. (Bakara, 286) Belanın şiddeti, musibetin büyüklüğüyle değil sabrın yeterliliğiyle ölçülür. Konfüçyüs, "Kuyu derin değil, ip kısa" derken bunu kastediyor olmalıdır.
Reklam
190 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Hayata Gülümse ~ Ahmet Akay Azak . Alıntılar; . Her teşebbüs ümitle başlar, azimle devam eder. . Zorluklarla karşı karşıya kaldığımızda ya yıkılırız ya da bundan sonra hayatın önümüze çıkaracağı her şeye dayanabilecek kadar güçleniriz. Unutmayın; uçurtmalar, rüzgâr gücü ile değil, o güce karşı koydukları için yükselirler. . İnsan zihni, iyi
Hayata Gülümse
Hayata GülümseAhmet Akay Azak · Gülhane Yayınları · 2014119 okunma
İnsana verilen sabır gücü yanlış ve lüzumsuz işlere dağıtılmazsa, her zorluğa ve her musibete yeterli gelir. Sabır kapasitesi, düne hiç harcanmamış haliyle, yarına pay bırakmayacak şekilde, bugün son damlasına kadar kullanılarak, mükemmel bir güç elde edilebilir, böylece "Allah sabredenlerle beraberdir" (Bakara, 153) ayetinin sırrı ortaya çıkar. Asıl sorun, baştaki dertlerin büyüklüğü değil, sabrın o dertlere yetmiyor olmasıdır. Zira sabır da bir nimettir ve her nimet gibi o da sınırsızca değil, miktarınca verilir.
Nahl
‌ وَعَلَى اللّٰهِ قَصْدُ السَّب۪يلِ وَمِنْهَا جَٓائِرٌۜ وَلَوْ شَٓاءَ لَهَدٰيكُمْ اَجْمَع۪ينَ۟ Doğru yolu göstermek Allah'a aittir. Yolun eğrisi de vardır. Allah dileseydi hepinizi doğru yola iletirdi. Nahl 9 ‌ وَهُوَ الَّذ۪ي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِياًّ وَتَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَاۚ وَتَرَى
Nahl
‌ وَعَلَى اللّٰهِ قَصْدُ السَّب۪يلِ وَمِنْهَا جَٓائِرٌۜ وَلَوْ شَٓاءَ لَهَدٰيكُمْ اَجْمَع۪ينَ۟ Doğru yolu göstermek Allah'a aittir. Yolun eğrisi de vardır. Allah dileseydi hepinizi doğru yola iletirdi. Nahl 9 ‌ وَهُوَ الَّذ۪ي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِياًّ وَتَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَاۚ وَتَرَى
Reklam
Binaenaleyh kim ki, sabırla mü- cahede etmeyi tamamen terkederse, o kimsede dinin teşvik- çisi zayıflaşır. Şehvet ne kadar zaif olursa olsun, ona karşı koymaya gücü kalmaz. Kim ki, hevâ-i nefsine muhalefet et- meyi öğretirse, o kimse istediği anda şehvete galebe çalar. İşte bu, sabrın bütün nevilerinde tedavinin yoludur.
"Sabır gücü yanlış ve lüzumsuz işlere dağıtılmazsa, her zorluğa ve her musibete yeterli gelir. Sabır kapasitesi, düne hiç harcan­mamış haliyle, yarına hiç pay bırakmayacak şekilde, bugün son damlasına kadar kullanılarak, mükemmel bir güç elde edebilir, böylece "Allah sabredenlerle beraberdir" (Bakara, 153) ayetinin sırrı ortaya çıkar. Asıl sorun, baştaki dertlerin büyüklüğü değil, sabrın o dertlere yetmiyor olmasıdır. Zira sabır da bir nimettir ve her nimet gibi o da sınırsızca değil, miktarınca verilir. İnsan sabır kuvvetini gereksiz işlere dağıtır, şimdi ihtiyacı olan sabrı geçmişe ve geleceğe pay eder. Kaderindeki bütün musibetlere tahammül edebileceği güç ona verilmişken, bu gücü israf edip, dayanıksız bir biçimde musibetlerin karşısına çıkar. Oysa çeki­len en büyük acıların, yaşanılan vakte düşen miktarı, hiçbir za­man tahammülün üzerinde değildir. Bir ayette, "Allah, kimse ye kapasitesinin üstünde bir sorumluluk yüklemez" buyrulmuştur. (Bakara, 286) Belanın şiddeti, musibetin büyüklüğüyle değil sabrın yeterliliğiyle ölçülür. Konf ü çyüs, "Kuyu derin değil, ip kısa" derken bunu kastediyor olmalıdır."
Kuvvet ve Zaaf Bakımından Sabrın Kısımları
Bil ki, din teşvikçisi, hevá-i nefsin teşvikçisine nisbeten üç duruma sahiptir: Birinci durum: Heva-i nefse çağıranı, artık münazaa ve münakaşa edecek gücü kalmayacak derecede mağlûb etmek tir. Buna ancak sabrın devamıyla varılabilir. Bunun yanında denir ki: "Sabreden zafere ermiştir." Bu rütbeye varanlar en azlarıdır. Şüphe yok ki bunlar mukarreb bulunan siddikların tâ kendileridir. O sıddiklar ki, "Rabbimiz Allah'tır" demişler, sonra dosdoğru hare ket etmişlerdir. İşte bunlar dosdoğru yola yapışmışlar, kuv vetli yol üzerinde dimdik durmuşlar, nefisleri din teşviko sinin isteği üzerine itmi'nana kavuşmuştur. "Ey itmi'nana kavuşan nefis! Sen, Rabbinden (nimetinden) râzı ve Rab bin de senden râzı olduğu halde, Rabbine dön!" davetiy onlar çağırılmıştır.
Reklam
Cahide Sonku, zirveden bulaşıkçılığa
Asıl adı Cahide Serap’tı. Sinema tarihimizde ulaşılması zor ilklerin sahibiydi. İlk kadın stardı; ilk kadın film yönetmeniydi; ilk kadın film yapımcısıydı. Türk Marlene Dietrich’i de denilen Cahide Sonku; sinema dünyamızda zirveyi ve batağın dibini gören en ünlü isimdi. Yeşilçam yapımı İhtişam ve Sefalet’in kadın başrol oyuncusuydu, denilse de
Sabır: Zorluklara Göğüs Germek
''Sabır öyle bir iptir ki, sen kopacak sanırsın o gittikçe güçlenir. Sen bitecek sanırsın, o gittikçe çoğalır.'' --Mevlana--- Sabır zorluk ve sıkıntılarda sızlanmamak demektir. Sabır bir tasavvuf kavramı olduğu gibi aynı zamanda ahlaki bir kavramdır. Sabır kişinin yaptığı işlerde hem de kendisinin gücünün yetmediği yerlerde başına gelen zorluklara direnme gücünü ifade eder. Zorluklar karşısında cesur bir şekilde durmak o zorluklardan korkmamak değildir. Zira zorluklardan korkmamak küstahlık demektir. Sabır zorluklardan korktuğun halde bu zorluğu yenecek gücü kendinde bulmak ve mücadele etmektir. Çünkü sabır zorlukları yenme gücünün kişinin kendisinde bulabilmesine dayanan bir olgudur. Sabır insana has bir sıfattır, içerisinde bütün insani halleri, amelleri ve ahlaki içerir. Bu açıdan baktığımızda hiç bir şey sabrın dışında değildir, her şey sabırla iç içedir. İnsani bütün huyların temeli sabırdan geçer.
Sayfa 42 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Her zerresini çok sevdiğim kitap
İmza Tesellisi Hüznün kaynağı geçmiş,korkunun kaynağıysa gelecektir. Kur'ân-ı Kerîm'de "Allahın velilerine korku ve üzüntü yoktur" buyurulur (Yunus,62).Onların acıları ve korkuları hayatlarını olumsuz etkilemez.Onlar acıları ve korkuları hayatlarını olumsuz etkilemez. Onlar acı ve kederlerin kaynağı olan akıllarını imanla
Umudun her zaman ilk günkü gibi, gazan ise mübarek olsun Gazze
" Her şeyini yitirmiş bir adam olarak buraya geldim; dilediğim tek şey ise insanca bir yaşamdı. Umudu benden almaya savaşın bile gücü yetmemisti çünkü.. "
Sayfa 110 - Mona yayınlarıKitabı okudu