Yeats- İkinci Geliş
"Dönüyor, dönüyor genişleyen bir çeperle Kuşbazı dinlemiyor şahin; Parçalanıyor her şey; tutmaya gücü kalmadı merkezin."
Ben Çocuğum!
Beni küçük görerek, sakın yok saymayın Dikkate alın ve önemseyin Hem de güven verin ve de güvenin Koşulsuz sevip, ilgi gösterin Kendi işlerimi, bırakın kendim yapayım Doğru eğitim verin ki, yaşadıkça sizleri anayım Yürekten alkışlayıp, hem de hep hatırlayayım Ve de çocuk gibi davranayım Çünkü ben, çocuğum...
Sayfa 291Kitabı okudu
Reklam
Yalan gelirse Güven gider
Yalanın belki en yakışmadığı yer evliliktir. İnsan neden eşine yalan söyler sorusunun cevabını ünlü psikolog aile danışmanı Rabia suluk şöyle cevap veriyor; Eğer eşler yalan söylüyorsa o ilişki yeterince sağlam ve samimi değildir İlişki ve iletişim sorunları mevcuttur. Karşısındaki kişiden çekinme ve korku vardır, kişinin kendisini anlayamayacağı zarar verebileceği, kavga olacağı, huzursuzluk çıkaracağı düşünülüyordur. Eğer gerçeğin öğrenilmesi bir huzursuzluğa kavgaya neden olacaksa yalan söyleniyor konuyla ilgili olarak. Fakat genelde söylenen yalanlar bir şekilde ortaya çıkabiliyor bu da huzursuzluk ve kavgaların yanı sıra güvensizliği beraberinde getiriyor. Eşlerden biri diğerinin yalanını yakaladığında sonradan doğru söylese bile sözlerine hep şüpheyle karşılar. Bir evliliğin içine güven problemi girdiğinde ise evlilik ciddi anlamda sarsılır yeniden güven tesisi ise oldukça zordur.
Sessizce tekrarlamaktan yorulduğum bu karışık keimeleri, köyümüzun yüksek bir tepesine çıkıp bağırarak söyledim Ey Galib'in oğlu, güvercin sürüsünde bir güvercin olma! Zillete teslim olmaya razı olma! Kassam gibi semada süzulen şahin ol! İzzet, şeref ve İslâm toprağında! Eli açık, direnen, güçlü bir savaşçı ol! Yardıma koşan Mu'tasım yolunda! Düşmana aniden şiddetli darbeni indir! Güvercin yuvalarının tamamı karanlıktır! Sen ciddiyetle çalışan Hakk'ın nurusun Mihraptaki hatip, minberdeki imamsın! Düşmana zehir hazırlayan ol! Çünkü yeryuzünde fesat ve karanlık yaydı. Kardeşine merhametli yardım eli ol! Düşmana ise cehennem ateşi Ona merhamet etme, bırak kıvransın yerinde Çünkü hocayı, anneyi, kundaktaki bebeyi katletti! Kur'an'ı göğsünde mühür kıl! Efendiler efendisi Peygamberine tâbi ol! Eğer yağ azalır da biterse Bil ki kanın yağdır, ey Kassam'ın oğlu! Bil ki kanın nurdur, ey İslam'ın oğlu Düşmana karşı şiddetle savaş, sakın pes etme! İlerle, vur, saldır düşmana! Düşmana kurşun sıkmada cimri olma! Çünkü sen cömertlerin oğlu cömertsin Düşman ise yalancı, dolandırıcı kurnazdır. Semadan gelen zafere güven! Yenilgiye mahküm düşmandan sakın çekinme!Rabbinin şanını yücelt Kassam'ın oğlu! Ciddiyetle yürüyen Ayyaş'ın yolunu tut! Eğer şehitsen makamındır cennet. Eğer muzaffer isen senindir şeref ve izzet.
_Binbir Gece Masalları'nı anlatan, Şehrazat’tır. _Eski zamanlarda Hint ve Çin diyarlarında hüküm süren Şehriyar ve Şahzaman adlı iki kardeş hükümdar, eşleri tarafından aldatılmışlar. Bu olayların etkisiyle Şehriyar, kendi ülkesinde, her gün bir kızla evlenip ertesi gün onu idam ettirir olmuş; bu yüzden vezirin güzel, bilgili ve akıllı kızı
Çok uzakta olan ama yanı başında hissettiğin insanlara beslediğin, teste gerek olmayan güven duygusu... Buna sahip olmak eşsizdir.
Reklam
Kısacası iman, insanı Yaratacısının eliyle O'nun istediği "en mükerrem insan" haline getirme projesinin diğer adıdır.
Sayfa 288Kitabı okudu
Takva, bilmek, bilinç sahibi olmak ve iyi işler yapmaktan başka bir şey değildir.
Sayfa 256Kitabı okudu
Sûrede dile getirilen bütün hastalıkların tek bir devasının olduğuna işaret etmektedir; o deva da takvadır.
Sayfa 255Kitabı okudu
Müslümanların, iki kişi arasında bile olsa en küçük problemleri dahi halledecek duyarlılığa sahip olmaları gerekmektedir.
Sayfa 198Kitabı okudu
Reklam
_Yıl 2002. _“Köstebek”, şeyhleri Amerika'ya hicret etmiş, yasa dışı dinci organize suç örgütü, iç ve dış tehdit fetullahçıların karanlık iç yüzlerini deşifre etmek amacıyla yazılmıştır. Şeyhleri DGM’de yargılanan bu örgütün, CIA., MI6 ve BND gibi yabancı istihbarat örgütlerine taşeronluk yapan müritleri, devletin temelini oyup zaafa
Eylemler, önce kalpte ve zihinde varlık kazanır sonra da uygulama alanına yansır.
Sayfa 134Kitabı okudu
Sahabe, içinde yaşadığı hadise ve olaylara, Kur'an penceresinden bakmakta ve olayların birebir değerlendirilmesini bu perspektiften yapmaktadır. Çünkü onlar Kur'an'ı hem bilgi düzeyinde hem de hayatlarına tatbik düzeyinde öğreniyorlardı. Zira onlar, Kur'ân'la amel etme bakımından gerçekten nâsiplendirilmiş "altın bir nesil"di.
Hucurât sûresi bir bütün olarak muttaki olmakla, fâsık olmak; sorumluluğunun bilincinde olmakla, sorumsuz davranmak arasında gidip gelen ahlaki ilişkileri, örnekler üzerinden anlatmaktadır.
117 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.