Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Belki de şahsiyet dediğimiz şey bu, yani hafızanın ambarindaki maskelerin zenginliği ve tesadüfü, onların birbiriyle yaptığı terkiplerin bizi benimsemesidir.
Dergâh Yayınları
Cemiyet içinde aldıkları mevki ve vazifenin onlara verdiği şahsiyet, tabiatın şekil verdiği asıl benliklerini o kadar gölgelemiş, seneler geçtikçe o kadar gerilere itmiş, boğmuştur ki, kendileri bile bu asil benliklerini aramaya kalksalar, herhalde içlerinde karanlık bir boşluk, bir kargaşalıktan başka bir şey bulamayacaklardır.
Sayfa 113
Reklam
İnsan olmak emek ister kardeşim. Çaba ister. İnsanlar kendilerine bir şahsiyet inşa etmek için gerçekten çaba gösteriyorlar mı? Yoksa ezberlerini tekrarlayıp duruyorlar mı? Niye kimse kendisiyle ilgilenmiyor? Herkes kendinden nasıl bu kadar emin?
Sayfa 153 - İz Yayınları
İnsan belki kendisine çalışa çalışa bir istidat yaratabilir ama, şahsiyet yaratamıyor. Sanatı da şahsiyet, korkular, vehimler, tiksinişler, conflit noktalan yaratıyor. Ahmet Hamdi Tanpınar
Sayfa 126 - MetisKitabı okudu
Bir millet büyük bir felakete uğradığı, korkunç bir tehlike karşısında bulunduğu zaman fertlerindeki şahsiyetleri yutar. O zaman umumun ruhunda yalnız millî bir şahsiyet yaşar, bütün kalplerde bu millî şahsiyeti devam ettirmek arzusundan başka bir duygu kalmaz. Bu hengâmede fertler kendi o muazzez duyguyla karışık olan bu mukaddes düşünceye ülkü denilir ve bu buhranlı devreye de döllenme devresi namı verilebilir. Buhranlı zamanlar ülkülerin yaratılış günleridir.
Bütün ve halis şahsiyet her şeyden evvel kendisiyle yetinmeyi icap ettirir.
Reklam
Nîşâbur Nizâmiye Medresesi, daha sonra açılacak olan Bağdat Nizâmiye Medresesi'nden sonra büyük öneme sahip ve çok muteber hocaların görev yaptığı bir medresedir. Bir noktada Bağdat medresesine zemin hazırlamış ve oradaki gelişmelere hazırlık görevi görmüştür. İlk müderris İmâmü'l-Haremeyn el-Cüveyni olup, bu âlim başta Gazâlî olmak üzere yetiştirdiği talebelerle ve fikirleriyle hem dönemi hem de nizâmiyeler için büyük öneme sahip bir şahsiyet olmuştur.
İdeolojiler döngüsel bir şekilde yayılır. Başlangıçta büyük ölçüde ezoteriktirler ve toplum­sal sonuçlar doğurmazlar. Ancak takıntılı bir şahsiyet tara­fından benimsenip sekter/tankatvari bir hareketin misyonu haline getirildiklerinde, bir tahrip gücü kazanır ve bu saye­de etkin iletişim ağlarına erişim fırsatı bulurlar.
Sayfa 24 - İletişim YayınlarıKitabı okuyacak
Biyolojik olarak yaşıyor olduğunu bilmek, yaşamının bilincinde olmak anlamına gelmez. Yaşamının sorumluluğunun bilincine varmış bir insan, kültür robotu olmak yerine bir şahsiyet olmayı hedefler.
Yaşamının sorumluluğunun farkına varmış bir insan, kültür robotu olmak yerine bir şahsiyet olmayı hedefler.
Reklam
Belki de şahsiyet dediğimiz şey bu, yani hafızanın ambarındaki maskelerin zenginliği ve tesadüfü,onların birbiriyle yaptığı terkiplerin bizi benimsemesidir.
Türk okuyucusunun Kur'an ve Sünnet'e Göre Müslüman Şahsiyeti adlı kitaba gösterdiği sıcak ilgi, bu milletin bu eşsiz şahsiyetin gerçeğini kavradığını ve onu yaşamaya önem verdiğini göstermektedir. Öyleyse geçmişte olduğu gibi bu şahsiyet tekrar oluşmalı ve dirilmelidir.
O zat (asm) delail-i âfakıye denilen haricî deliller ile musaddak olduğu gibi delail-i enfüsiye denilen zatında ve nefsinde sabit delil ve işaretler ile dahi musaddaktır. Çünkü o zat şems gibidir, zatını zatı ile ziyalandırarak gösterir. Mesela, bütün ahlâk-ı hamîdenin en yüksekleri o zatta içtima etmiş olduğuna bütün âlem şehadet ediyor. Ve keza en nezih hasletleri ve huyları ve en yüksek seciyeleri câmi' bir şahsiyet-i maneviye sahibi olduğuna icma vardır. Ve keza o zatın en yüksek derecede bulunan zühd ve takva ve ubudiyeti şehadetleriyle mâlik olduğu kuvvet-i imaniye ile musaddaktır. Ve keza siyer-i Nebeviyenin şehadetiyle derece-i vüsuku ve kemal-i ciddiyet ve metaneti ve bütün işlerinde ve harekâtında kuvvet-i emniyeti, hakka mütemessik ve hakikate sâlik olduğunu tasdik eden kat'î delillerdir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.