-Bir insan ne kadar hava atıyor ve başkasını küçümsüyorsa, o kadar kendisiyle barışık değildir..
-Üstünlük,kibir ve küçümseme ;
Değersizlik hissi ve sevgi eksikliğinden kaynaklıdır..
- Hırslı insanlar yarışır, azimliler ise çalışır.
- Hırslı insan sonuçla mutlu olur, azimli ise hem süreçte hem sonuçta mutlu olur.
Azimlinin hedefi,hırslının rakibi vardır..
- Çoğu maske, güvenszlik ve duygusal yoksunluktan doğar.
- Savunmalar,kendilik gerçeğinden kaçış için ve başkasının algısı üzerine kurulur.
-Kendini sevmeyen başkasını da sevemez.
- Kendini değerli hissetmenin ilk yolu, bunu başkasına bağlamamaktır.
SERHAT YABANCI