“Bence sadece bizi bıçaklayan, yaralayan kitapları okumalıyız. Eğer okuduğumuz kitap, bizi kafamıza bir darbe yemişçesine ayıltmayacaksa neden okuyalım ki? Yüce Tanrım, sanki hiç kitabımız olmasa tamamen mutlu olacaktık ve bizi mutlu eden kitaplarsa, gerekirse bizim yazabileceğimiz kitaplar. Ama bizim, bizi yıkıma uğratacak, bize derin ıstıraplar verecek, kendimizden bile çok sevdiğimiz birinin ölümü gibi, izbe ormanlarda hapsolmuş gibi, intihar gibi kitaplara ihtiyacımız var. Bir kitap içimizdeki donmuş denizin baltası olmalı. Benim inancım bu yönde.”
Kafka