Bu ülkeyi, bu ülkenin insanlarını ve tüm insanları en fazla devrimciler sevdi. KIZILDERE Ancak davası uğruna yaşamını feda eden devrimcilerimiz, Türkiye’nin bütün sorunlarının kaynağının İslam olduğunu bilmiyorlardı. Yani sorunun kaynağını tam tespit edemediler. Bizim sorunumuz Amerika değildi. Bizim sorunumuz İslam’dı. Bu toprağın insanını
"Demek ki kartal ya şamanın yaratıcısı ya da şamanlığa çağrılışın belirtisidir; ötesinde Yakut mitolojisinde ilk şaman meslek eğitimini ondan alır. Demek ki Şamanizm'de kartal, şaman tasarımlarında Göktanrı'yı simgeleyen, evren ağacının tepesinde oturduğu kabul edilen ve ilk şamanın babası olarak algılanan hayvan-atadır ve bunu simgeleyen tözdür."
Reklam
TÜRK TARİHİNDE OĞUZ YABGULUĞU ve NEVZUHUR TÜRKÇÜLER...
- "Oğuz Yabguluğu, Hazar denizinin kuzeydoğusunda yaşar ve Hazar Kağanlığına bağlıydı. Yabgu’nun kendisi Hazar soyluları gibi Yahudi olmuş muydu bilmiyoruz; kaynaklarda “kâfir” diye geçiyor. Kınıkların beyi Selçuk Bey, yabgunun yanında, onun en güvenilir adamlarından biriydi. 10. yy’ın ortalarında Selçuk Bey’in Oğuz Yabgusu ile arasının
Şamanlığa kabul merasiminde su ile beraber ağaçlar da önemli rol oynamaktadır. Bu ağaçlara şamanların ana ağacı demesi, şamanlığın bütün hallerde kadın fenomenolojisiyle bağlantılı olduğunu kanıtlar durumdadır. Bütün bunlar şamanlığın Mitolojik Ana kompleksinde şekillendiğini kanıtlamaktadır.
288 syf.
·
Puan vermedi
·
6 günde okudu
Okuduğumuz bazı eserlerde farklı kavramlarla karşılaşırız ve hemen ne anlama geldiğini araştırırız. Bunlardan biri de Şamanizm. Son günlerde okuduğum iki ayrı eserde daha önceleri de olduğu gibi Şamanlara denk gelince, üstünkörü bilgi sahibi olduğum Şamanizm'in ne olduğunu, nelerle uğraştığını, tarihçesini öğrenmek istedim. Meğer derya
Karanlıkta Görenler
Karanlıkta GörenlerSimin Işık Uysal · Doğan Novus · 201623 okunma
Türkler Nasıl ve Neden Müslüman Oldu (Ertağ Duru)
Türklerin 70 yıl kadar süren kanlı bir tarihsel süreç ve savaşlar sonucunda Arap ordularına yenilerek kılıç zoruyla Müslümanlığı kabul etmek zorunda kaldıkları artık gizlenmesine gerek olmayan bir gerçekliktir. Müslüman Araplar, (…) Türkleri katlederek, mallarına mülklerine el koyarak, kadınları ve kızlarını köle ve cariye yaparak, Türk kentlerine
Reklam
Rüya motifinin en eski örneklerini Şamanlığa giriş merasimlerinde görüyoruz. Anadoluya yerleşen Türker kabul ettikleri yeni dinin etkisiyle bu motifi mistik düşünceler etrafında yeniden biçimlendirmişlerdir. Yani aşıklık geleneğinin beslendiği ozan - baksı geleneği ile tasavvuf düşüncesi, değişen ve gelişem şartlar altında daha da somutlaştırılarak " rüya-bade-pir" üçlüsü halinde karşımıza çıkar.
Sayfa 316Kitabı okudu
136 syf.
·
Puan vermedi
·
1 saatte okudu
! ️spoiller ! Kitap güzel havaların kendini göstermesi ve başkarakterimiz Tolgonay ve Suvankul'un tarlada çalışırken birbirlerini sevmesi ve evlenmesi ile başlar. Bir birini çok seven bu çiftin arka arkaya üç erkek çocukları olur. tek hayalleri, ekip biçecekleri bir tarlalarının olması kendi yuvalarında huzurla yasamak olan Tolganay ve
Toprak Ana
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202261bin okunma
Hindistan'ı aşarak Çin'e, Japonya'ya ve Orta Asya'ya yayılan Budizm, Göktürkler tarafından kabul edilmekle birlikte Türk boylarından birçoğu gene de doğacılığa Şamanlığa bağlı kalmışlardı. Öte yandan kişiyi, insanı esas aldığı için barışı öngören, ona büyük önem veren bir din olduğu için de Budizm savaşçı Türk karakteri ile pek bağdaştırılamamıştı.
Sayfa 130Kitabı okudu
https://www.kitapyurdu.com/kitap/karga-kitabi/582436.html&manufacturer_id=169625
"Yine kuzeyde şifacıları, nehirleri, gölleri ve tatlı suları gözettim asırlarca. Karanlığa karışabilmek aydınlığı taşıma gücü de vermişti bana. Bu soğuk buz diyarında muhteşem kızıl saçlı insan kadınlar gördüm ve âşık oldum onlardan birine. Bembeyaz güzelliğini sözleriyle süsleyip erkekleri kuklaya çevirebilen cesur ve güçlü bir kadındı.
Sayfa 197Kitabı okudu
Reklam
Şamanın oyunu kült karakterlidirve bu kült içerikli oyun kavramı, Türklerin İslam dinini kabul etmelerinden sonra, tarikatların başlıca unsuruna çevrildi. İslamiyet'ten sonra Türk tarikatlarında semahın başlıca yer tutması, kültürün değişmeyen özünden, ancak değişen şeklinde haber verir. (Türk tarikatlarında, özellikle de Alevi-Bektaşi semahların kökeninin Şamanlığa bağlanması ilimde kabul görmüş görüştür. Semah dervişlerin coşmasını, vecde gelmesini sağlaması bağlamında da Şaman kökenlidir. Alevi-Bektaşi semahlarının ağır ağır başlayıp hızlanması vecdi oluşturmak için yapılan Şaman taktiğidir.
Sayfa 222 - Ötüken NeşriyatKitabı okudu
- Beni istediğiniz yere yerleştirin, dedi. Samanlığa, ahıra, gene de oranın parasını ödeyeceğim. - Kırk metelik. - Kırk metelik! Kabul. - Peki. Bir arabacı alçak sesle Madam Thénardier'e: - Kırk metelik mi? Yirmi metelik değil miydi? Madam Thénardier aynı sesle: - Onun için kırk metelik, dedi. Fakirleri daha ucuza içeri almam. Kocası yumuşak bir tavırla: - Doğru, dedi, böyle müşteriler bir yerin adını kirletir.
Sayfa 160 - İkinci KitapKitabı okudu
İslâm Öncesi Sapık İnançlar / 2
. • İslâm’dan önce “Sofistâiyye” olarak bilinen bir grup (Yunan filozoflarının öncülleri Sophiste’ler/Sofistler), eşyânın hakîkatini inkâr ederdi. (Agnostisizm) • “Sümeniyye” denilen bir grup, nazar ve istidlâli kabul etmez, âlemin kadîm (varlığının başlangıcı olmayan, ezelî) olduğunu iddia ederdi. Açıklama: (Sümeniyye hakkında farklı kaynaklarda çok çeşitli isim ve tanımlamalara rastlanmaktadır. Budizm, Sâbiîlik, Mecûsîlik Harrânîlik ve Şamanlığa kadar geniş bir yelpazede çeşitli âidiyet tarifleri yapılmaktadır. Semeniyye, Şemeniyye, Sümenî, Şamâniye, Şemenîlik şeklinde değişik isimlerle anılırlar. Puta taptıkları da söylenir, ama bu geneli için değil bazı kolları için söylenmiştir.)
Sayfa 155Kitabı okudu
Şamanlığa Kabul
Şaman adayının, şamanlığa kabul aşamasında yardımcı ruhunu bulması, hayvanların dilini ya da gizli dili öğrenmesi, kabilenin tanrılarının ona görünmeleri, erginleme törenlerindeki kabilenin gizlerinin adaya öğretilmesinin karşılığıdır. Şaman adayı, tıpkı diğer erginleme törenlerindeki aday gibi öldüğünü ve yeniden doğduğunu düşünür.
Sayfa 57 - OkyanusKitabı okudu
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.