528 syf.
·
Puan vermedi
·
25 günde okudu
"Matematik Matematik İçindir"
Adnan Baki'nin ismi bulunduğum fakültede daha ilk yıllardan itibaren kulağıma sürekli çalınan bir isimdi. Kendisi okumuş olduğum bölümde birçok hocamı akademik açıdan geliştiren önemli bir hoca olarak, gerek akademik kaynakları gerek alana yapmış olduğu katkıları ile daima anılan ve sevilen bir matematik eğitimcisidir. Bugün dahi,
Matematik Tarihi ve Felsefesi
Matematik Tarihi ve FelsefesiAdnan Baki · Pegem Akademi Yayınları · 201423 okunma
Üretici güçlerin tüm fetişizmine karşı, bireylerin nesnel koşullar tarafından sürekli köleleştirilmesine karşı, sanat tüm devrimlerin en son hedeflerini temsil eder; bireyin özgürlük ve mutluluğu.
Reklam
En güzel tablolar, en iniş çıkışlı tonlar yeniden kümelenir, çözünürler. Yalnızca bir şey kalır: sonsuz bir güzellik, ki bir biçimden bir başkasına geçer.
Bir sanat yapıtının dünyası sözcüğün olağan anlamında “olgu-dışı”dır. Bu bir kurgusal olgusallıktır. Ama yerleşik olgusallıktan daha az olduğu için değil, tersine nitel olarak “başka” olduğu gibi daha çok olduğu içinde “olgu-dışı”dır. "Yanılsama dünyası”nda şeyler oldukları gibi ve olabilecekleri gibi görünürler.
Sanat dünyayı değiştiremez, ama dünyayı değiştirebilecek erkeklerin ve kadınların bilinç ve itkilerini değiştirmeye katkıda bulunabilir.
Sömürülen sınıflar, “halk” varolan güçlere ne denli yenik düşerse, sanat “halk”tan o denli yabancı­laşacaktır.
Reklam
Eğer ne olursa olsun anamalcı toplumda sanat için bir kitle tabanından söz etmek anlamlıysa, bu yalnızca pop sanata ve best seller listelerine göndermede bulunacaktır.
Komik, yüceliğe karşı bir isyan ya da tepki olarak adlandırılabilecek estetik bir düşünce çerçevesinin nesnesidir. Güzelliği keşfettiren o şok yitip gider: Bu nesneye aşina oluruz ve duyduğumuz bu aşinalık, bizde o nesnedeki güzelliğin herhangi gerçek bir güçten dolayı değil de, bizim kendi eserimiz olduğu duygusunu doğurur. O nesne artık
Yücelik deneyiminin kararsız olması ve başlangıçta görkemli bulduğumuz bir şeyi sonrasında belki de güzel ve hatta gösterişli bulrnarnız bilinen bir gerçekliktir. Estetik bilinç tarafından tecrübe edilen ve psikoloji tarafından da betimleyici bir şekilde kaydedilen bu tutum değişikliği, yücelik kavramı tarafından güzelliğin ilk şekli ve bir kez
imdi, yücelik deneyimi kendisini kararsız hale getiren yanılsama unsurunu da beraberinde taşır. Bir yücelik olan güç, kendimize rağmen bizi kendisini takdir etmemize zorlayan bir nesneye ait olarak karşımıza çıkar ve o nesne etkin görünürken bizler de edilgen görünürüz. Aslında söz konusu olan durum yine de bu değildir. Nesneye yüklediğimiz güç aslında kendi gücümüzdür ve bu nedenle kendi estetik etkinliğimizdir. Yücelik şoku, yarahcı enerjinin kendi içimizde ortaya çıkmasının yarattığı şoktur. Yanılsama, bu enerjiyi kendi enerjimiz olarak. görmememizden kaynaklanmaktadır. Kuşkusuz, bu enerji istesek de bastıramayacağımız bir enerjidir; çünkü bu enerjiyi bastırabileceğimiz edim bu enerjinin farklı bir şekilde ortaya konması olabilir. Bu nedenle bu enerjiyi açığa çıkarıp çıkarınamayı tercih edemeyiz; gel gör ki, bunun nedeni söz konusu gücün bizim dışımızda bir güç olmasından değil de, bu gücün kendimiz olmasından kaynaklanır.
Reklam
173 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
46 günde okudu
Fotoğraf Felsefesi
Çerkes Karadağ'ın Görme Kültürü serisinin üçüncü kitabı Fotoğrafın Derin Anlamı adını taşıyor. Yazar kitabın Fotoğrafın Derin Anlamı başlığını taşıyan birinci bölümünde; Görüş Gücü, Görme Biçimi, Bakış Açısı, Görmek, Anlam, Düzenleme, İmgelem Gücü, Duygular, Esinlenme, Biçim, İçerik, Kurgulama, Gizem, Fotoğraf Felsefesi, Estetik, Güzellik, Özgünlük, Yaratıcılık, Sanat Fotoğrafları, Eleştiri, Portfolyo, Yorumlama başlıklı makaleleriyle görme kültürüne ışık tutuyor. Öteki Yüz isimli ikinci bölümünde ise daha çok fotoğrafta insan üzerine makaleleri yaralıyor. Ötekilik, Model, Yüzler, Portreler, Nü Fotoğraflar, Narsizm, Ölüm isimli makaleleri de ikinci bölümde yer alanlardan. Toplam 29 makalede yazar fotoğrafın hem çeken açısından hem de izleyen açısından kavramsal yönlerini irdeleyor. Fotoğrafa ilgi duyanlara çok şey katacağını düşünüyorum.
Fotoğrafın Derin Anlamı
Fotoğrafın Derin AnlamıÇerkes Karadağ · Öteki Yayınevi · 20163 okunma
Estetik Üzerine 1.Baumgarten-Aesthetica 2.Kant-Yargı Yetisinin Eleştirisi 3.Hegel-Estetik Dersleri 4.Schiller-İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Mektuplar 5.Benedetto Croce-Estetik 6.Terry Eagleton-Estetiğin İdeolojisi 7.Afşar Timuçin-Sorularla Estetik El Kitabı 8.Suut Kemal Yetkin-Estetik Doktirinler 9.İsmail Tunalı-Marksist Estetik 10.Estetik ve
160 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Marcel Proust ve Müzik
Mehmet Rifat
Mehmet Rifat
Ruhların İletişimi Proust ve Müzik
Ruhların İletişimi Proust ve Müzik
Mehmet Rifat’ın “Ruhların İletişimi – Proust ve Müzik” incelemesi, Marcel Proust’un “Kayıp Zamanın İzinde” serisini okumama yardımcı olacak kitaplardan biri… Birkaç gün önce de Lorenzo Forchini’nin “Proust’un Paltosu” adlı kitabını okudum. Yedi ciltlik “Kayıp Zamanın İzinde” serisinin henüz ilk cildini, “Swanların Tarafı”nı
Ruhların İletişimi Proust ve Müzik
Ruhların İletişimi Proust ve MüzikMehmet Rifat · Yapı Kredi Yayınları · 201828 okunma
Karanlığa küfredeceğine bir mum yak
Eğitim “meselesi" sizin de kafanızı benimki gibi meşgul ediyorsa, eğitim ile alakalı her şeye istemeden de olsa dikkat kesiliyorsunuz.  Geçen akşam Yeni Şafak Gazetesi yazarı Yusuf Kaplan ile bir program vesilesiyle bir araya geldik. MTO olarak kısaltılan, Medeniyet Tasavvuru Okulu’ndan bahsetti kendisi. Çok yorucu bir gün geçirmişti ama
hüküm vermeden, bu yazıların nasıl bir sanat eseri oldukma onları başkayak ama benzeterek değil, doğrudan doğruyduklan zerlerinde inceliyerek anlamaya çalışmalıyız. Öyleyse yalnız kendi varli gyla Türk sanat yanla quattura Türk sanat yazılarını incelemek sur her estetikçi konusuna şu altı açıdan bakmak zorundadır 1. Türk sanat yazılarının
Sayfa 5
211 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.