Bundan böyle kutsal filozofların ''saf, iradesiz, acısız, zamansız bilici'' mitine karşı gardımızı alalım. ''Saf akıl'', ''mutlak bilgi'', ''mutlak zeka'' gibi çelişkili nosyonların dokunaçlarına dikkat edelim. Bütün bu kavramlar hiçbir canlının tahayyül edemeyeceği bir göz, istikametsiz olmak ve aktif ve yorumlayıcı güçlerini -tam da görmeyi, bir şeyleri görmeyi olanaklı kılan güçleri- iptal etmek için gereken bir göz varsayımına dayanıyor. Her türlü görme esas itibariyle belli bir açıdandır, her türlü bilgi de. Friedrich Nietzche Ahlakın Soykütüğü Üstüne
Sayfa 67
Para konusunda hep uyanık olmuş olan Pablo Picasso, alışverişlerinin karşılığını ar­kalarına resimler çiziktirdiği kişisel çeklerle ödüyordu. Böylece çekler Picasso'nun imzasına ek olarak katmerli bir sahicilik göstergesi daha taşıyordu: Çek karşılıklıdır ve arkasındaki karalama bir Picas­so resmidir. Tabii böyle olunca çekler nadiren bozduruluyordu: Picas­so imzalı karalama (çekin kendisi değil) takas aracı olarak hizmet ve­riyor ve Picasso da bunu çok iyi görüyordu.
Sayfa 63
Reklam
Geçmiş bizi inşa ettikçe biz de dönüp geçmişi yeniden inşa ediyoruz; ilgi, anlayış, yatırım, arzu ve algılanan ihtiyaçlarımız çerçevesinde geçmişi ha bire yeniden yazıyoruz.
Sayfa 26
_Yaşama sanatı, en önemli sanattır. Yaşama sanatında insan, hem sanatçı hem de sanatının objesidir. Bu sanatta o, hem yontucu hem mermer; hem doktor hem de hastadır. _İnsanın yaşam amacı, kendi güçlerini, doğasının yasalarına uygun şekilde ortaya koyması olarak anlaşılmalıdır. Yaşamın doğası, kendi varoluşunu korumaktır. _Başka sanatlarda olduğu
166 syf.
7/10 puan verdi
·
17 saatte okudu
Efendi&köle diyalektığinden Seyirci-alıcı sahipliğe!
Görme Biçimleri eseri, 1972 yılında BBC için hazırlanan televizyon dizisinde yapılan biri Berger olmak üzere beş kişi arasındaki konuşmalardan oluşan bir derleme. İçeriğindeki yedi bölümden üçü, kadınlara bakma biçimlerini ve yağlıboya resim geleneğinin çelişen yanlarını inceleyen yalnızca görsellerden oluşmakta. Esere getirilen temel eleştiriler;
Görme Biçimleri
Görme BiçimleriJohn Berger · Metis Yayıncılık · 20206,2bin okunma
Birincisi, doğal çiçeklerin kısacık ömrü, dünyadaki tüm yaratıkların faniliğini gösteren ahlaki bir metafordur. Bu bağlamda, çiçek resmi estetik bir memento mori işlevi görür.
Reklam
70 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.