Sanattan anlamak ayrıcalıktır.
Gerçekten şiirde, resimde, müzikte, hikâyede konudan başka her unsuru, yani bizzat sanatı fazla ve sıkıcı bulan halkın anlayışı...
Sayfa 35
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
Reklam
Bırak yazmayı, şiir anlamak için de önce tarih okumak gerekiyor. Felsefe bilmeden, sanattan anlamadan, psikoloji ile dans etmeden şiir anlamak mümkün değil. Tıpkı Şeyh Bedreddin Destanı'nda olduğu gibi..
Sayfa 303Kitabı okudu
Masonik Hiyerarşi _LUCİFER(İblis) : Mason İlahı _RT : 3 Kabbalistten oluşan En Üst Komuta Kademesi. (Tüm ezoterik bilgilere sahip Baş Hamam ve iki yardımcısı) ___ _13’ler Kraliyet Konseyi (Varlıklı Aileler) _33’ler Konseyi (Kıdemliler) _300’ler Konseyi - SANHEDRİN En Üst Yönetim Meclisi(Olimposlular) ___ _B’NAI B’RITH & BILDERBERG
_İnsanIar, kuşIar gibi uçmayı, baIıkIar gibi yüzmeyi öğrenmişIer ama insan gibi yaşamayı öğrenememişIer. _Görmek isteyenler için ışık, istemeyenler için karanlık vardır. _Hiçbir şeyi kendisi kadar sevmeyen insan, sevdiği varlıkla, kendi kendisiyle baş başa kalmaktan çok hiçbir şeyden korkmaz. Her şeyi kendi için arar ama en çok kendinden kaçar.
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Reklam
• Birçok eleştirmen, sanatın temel özelliklerine değil, eserdeki ahlâksızlık oranına dikkat eder. Bunlar genellikle, halkçı görünerek, sanatın temel özellikleri dışına çıkan eserlere, cinsellik içeren çalışmalara, yoksulluk edebiyatlarıyla süslenmiş hikâyelere önem verirler. Eleştirmenler sanata bir şey katamadıkları gibi, sağlıklı bir eleştiri
_Olmak sözüyle, kişinin hiçbir şeye sahip olmadığı ve istek de duymadığı, yaratıcı bir varoluş biçimini anlatmak istiyorum. _Sahip olmak(olmamak) eğilimi, yaşamlarının ana konuları; para hırsı, şöhret ve yönetim gücüne erişmek olan batı toplumlarına özgüdür. _Sahip olmak eğilimindeki bir insan, mutluluğu başkalarına üstün olmakta ve fethetme,
Espriler - Otobiyografi
_Nükte’yi anlamak oldukça güç. _Nükte, benzemezin içindeki gizli benzerleri açığa çıkarma yeteneğidir. _Nükte, zeka ürünü olarak haz üretmeye yarayan bir etkinliktir. Esprilerin malzemesi, yasaklanmış arzulardır. _Bazı Nükte formülleri: Şaşırtma, aydınlatma, karşıtlıklar, anlamsızlıktaki anlam. _Kraeplin: Karşıt iki kavramın birleşimi ve
_Yas, sevilen bir şeyin kaybına verilen hüzünlü bir tepkidir. Melankoli’de de aynı hüzün vardır ama yastan farkı, nesnenin kaybı içselleştirilerek egonun kendisinin kaybına neden olur. Bu yüzden yasta dünya boş görünür; melankolide ise egonun kendisi. Melankolide nesnenin kaybıyla egonun kaybı aynı şey haline gelir. Özsaygıdaki tahribat yasta
Reklam
"Sanattan anlar mısın?" diye sordu. "Anlamak sayılmaz." "Anlamadığını biliyordum. Yoksa, masum birini tutsak etmezdin." "Bağlantıyı kuramadım."
Felsefe bilmeden,sanattan anlamadan, psikoloji ile dans etmeden şiir anlamak mümkün değil.
Sayfa 303 - Destek yayınlarıKitabı okudu
"Bırak yazmayı, şiir anlamak için de önce tarih okumak gerekiyor Ömer. Felsefe bilmeden, sanattan anlamadan, psikoloji ile dans etmeden şiir anlamak mümkün değil. Tıpkı Şeyh Bedreddin Destanı'nda olduğu gibi." "Evet!" diye gösterdi heyecanını Ömer. "Mesela dinler tarihi bilmeden nasıl anlayacaksın Şeyh Bedreddin Destanı'nı?"
Sayfa 303 - Destek YayınlarıKitabı okudu
"Bırak yazmayı, şiiri anlamak için de önce tarih okumak gerekiyor Ömer. Felsefe bilmeden, sanattan anlamadan,psikoloji ile dans etmeden şiiri anlamak mümkün değil. Tıpkı Şeyh Bedreddin Destanında olduğu gibi."
Sayfa 303 - Destek YayınlarıKitabı okudu
"Onlar sanatçıyı anlamak zorundadır; sanattan anlamaları ise hiç de gerekli değildir, sanatçının ruhunu anlasınlar yeter."
Resim