Uygur kağanı bir Uygur prensesini gelin olarak T'ang sarayına gönderdi. Bayan Çor'un hedefi evlilik yolu ile akrabalık kurmak suretiyle T'ang hanedanını etki altına almaktı. Yine birçok devlet adamını başkente yollayarak, yeni diplomatik girişimlerde bulundu. Arkasından kendisi çıktığı büyük seferde Çinli devlet adamı Ku-o Tsu-i ile
Sayfa 84 - Yeditepe YayıneviKitabı okudu
Sarı Uygurlar siyasi olarak 940’dan sonra Hıtay (Ki-tan, Liao)ların 1028’den sonra Tangutların, 1226’dan sonra Cengiz devletinin nüfuz sahası içinde idiler. Bugün halen kuzeybatı Çin’de yaşamaktadırlar.
Sayfa 35 - Türk Dünyası Araştırmaları VakfıKitabı okudu
Reklam
Türk boylarının bariz bir şekilde ("beyaz", "sarı", "gök", "kara", vs Türkler diye) "renklerle kodlanması" varlığını uzun bir zamandır sürdüren köklü bir gelenektir. Hatta Karahanlılar, Akkoyunlular, Karakoyunlular ve Kızılbaşlar gibi daha sonradan tarih sahnesine çıkan Türk boylarında da kendini gösterir. Tarihi kaynaklar ayrıca nasıl Gotlar, Prusyalılar, Bavyeralılar, Saksonlar, vs kabaca "Cermen" ise; Türgişler, Karluklar, Kırgızlar, Uygurlar gibi geniş anlamda "Türk" sayılan birçok başka kabile gruplaşması ve konfederasyondan bahseder.
Sayfa 49 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
224 syf.
8/10 puan verdi
Gerçekliğin yansımaları...
Bize öğretilmeye çalışılan medeniyetin diğer medeniyetler karşısında ne kadar yüzeysel kaldığını içkinlikten uzak dini ötelemiş ve merkantalizmin uşağı olmuş bir yapıyı göstermesi açısından çok önemlidir. Dünyada hakim düzen ile eş güdümlü bizleri göturdügü için faşist ke'MAList düzenin sadece Yahudi Hristiyan Greko Latin bunlardan oluştuğunu
İnsanlığın Medeniyet Destanı
İnsanlığın Medeniyet DestanıRoger Garaudy · Timaş Yayınları · 20181,531 okunma
Kitaplar 2**Adamus bremensis ; Vikingler barbarlıktan medeniyete 3**Sibel eraslan; kadın sultanlar 4**Ahmet şimşirgil ; Kayı serisi *** tursun bey -tarih-i ebu-l feth( fetih ve voyvod Abdullah çiftçi - 6**C.bukowski; pis moruğun notları 7**Erhan afyoncu; yavuz’ un küpesi 11**Christopher hodapp -Alice Von kannon ; komplo teorileri ve gizli
Reklam
Uygurların (Kan-chou - Sarı Uygurlar) göç ettikleri bir başka bölge ise Tibet ve An-hsi bölgesi dir. Bu bölgenin merkezi Kansu (Kanchou) kenti idi. Bu bölgenin asıl özelliği Budacılığın en fazla yayılmış olduğu bir bölge olmasıdır. Tun-huang (Bin Buda) mağaraları bu bölgededir. Bu yüzden Uygurların eski dini Manihaizm (Manicilik) burada uzun süre yaşamamış ve Uygurlar aşağı yukarı 100-150 yıl önce bozkır bölgesinde tanıştıkları Budacılık dinine yeniden dönmüşlerdir.
Sarı Uygurlar
İnanışlara göre ölüler ancak ölümlerinden üç, yedi ya da kırk gün sonra, verilen cenaze şöleninin ardından bir daha dönmemek üzere ölüler alemine gider. Nitekim Anadolu'da ölünün yemek verilerek anıldığı belirli günlerin başında kırkıncı, elli ikinci günleriyle ölüm yıldönümü gelir. Seyrek olarak da üçüncü ve yedinci günlerde belli şekillerde anma yapılmaktadır ve bu esnada çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmektedir.
Sayfa 123 - KabalcıKitabı okudu
Böylece Budizm Uygurlar arasında uzun süre yaşar. Onların kültürlerinde derin iz bırakır. 15. yüzyılda İslam, Uygur ilinde yayılmaya başladığı zaman,Tibetliler ve Moğollar gibi oldukça geri hakların etkisi ile işlenmiş bir Budizm ile yüz yüze gelirler. Ancak Budizm sınırlı da olsa günümüzde de Türk halkları arasında yaşar. Sözgelimi sarı Uygurlar şimdilerde de Budizm'e inanırlar.
Kan-çou Uygurları daha o sıralardan beri " Sarı Uygurlar" diye bilinen Türk topluluğudur ki hala Batı Çin sahasında yaşamaktadırlar.
Sayfa 131Kitabı okudu
Reklam
Yüzyıllar boyunca Türkler yeryüzü dinlerinin bir çoğunu tanıdılar.Mani'cilik, Budhacı'lık ,Nesturîlik, Ortadoks veya Katolik Hristiyanlık, hatta Musevilik. Günümüzde de, Orta Asya 'da Budha'cılığa bağlı Türkler vardır: Sarı Uygurlar,Moldivalı Gagavuzlar, hatta karamanlılar, Ortadoks'durlar. Karait'ler de, Musevi'dirler. Fakat başlangıçta Türkler, şamancı idiler. Bugün de Sibirya 'da ve Orta Asya da ,Şamancı Türkler vardır.
𐰾𐰚𐰃:𐱅𐰵𐰼𐰚'𐰠𐰼𐰓𐰀:𐰉𐰀𐰖𐰺𐰀𐰢:𐰋𐰀:𐰯𐰀𐰾𐱅𐰃𐰉𐰞𐰠𐰼:𐰴'𐰴 Eski Türklerde Bayram ve Festivaller Hk. Bayram Kavramı İlk Defa Kaşgarlı Mahmud'un 11'inci Yüzyılda Yazdığı Divan'da Görülmektedir. Kaşgarlı Mahmud Kelimenin Aslının ''Bedhrem'' Olduğunu Ve Dahi Bu Kelimeyi Oğuzların ''Beyrem'' Şeklinde Çevirdiklerini Belirtir. Yine Kaşgarlı Mahmud'a Göre Bayram:
34 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.