İnsan,gönlündeki derdi sevmeli,imtihanıyla barışmalı. Ne yâre sitemi olmalı,ne ağyâre şikâyeti.Eldekine şükredip umutlu,gayretli olmalı.Hakîm Olan'ın gönderdiği sınav,insanı ya olana razı eder ya murâdına nail eder. Ne malûm,bugün boynumuzu bükenin yarın boynumuza sarılmayacağı.