Kitapla bir okuma grubu vesilesiyle tanıştım. Hazmetmesi ve pekiştirmesi kolay değil bence.
Herkesin ama özellikle müslüman olan her kişinin başucunda bulunup her gün 5-10 sayfayı tane tane okuyup notlar çıkartarak çalışması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
İman ettiğim bu dini aslında tam manasıyla kavrayamadığımı bu kitabı okuduktan sonra farkettim.
Bazı satırlar beni çok şaşırttı, peygamberlere bakış açım ve iman edişim güçlendi.
Düşünmediğim noktaların olduğunu farkettirdi.
Mesela bir sayfada peygamberlerin üstün ve seçilmiş kimseler olduğundan bahsediyor, bizlerin ne kadar çabalarsak çabalayalım peygamber olamayacağımızı dile getiriyor fakat diyor ki, peygamber olmuş gibi yaşayabiliriz. Yani(haşa) peygamber gibisin. Peygamberler nasıl davranırsa sen de öyle davranıyor, öyle yaşıyorsun, bu nefse ağır gelir belki ama bunu yapabilirsin. Zaten bu sünnet fakat eğer çok istiyorsak öyleymiş gibi yaşayabiliriz, bu durumun bizi Allah'a ne kadar yakınlaştıracağını düşünsenize?
Gibi... Onun gibi olmaya çalışmak, o değilsin ama oymuş gibi.
Yani, güzel kitap ama dediğim gibi öyle alıp okuyayım rafa kaldıralım değil, ders gibi çalışmak lazım.