"İnsan, " diye yazmıştı Thoreau Walden'da, "hayallerine doğru güvenle yürüdüğü ve hayalindeki hayatı yaşamak için çaba gösterdiği takdirde gündelik hayatın akışı içinde aklına dahi gelmeyecek bir başarıya ulaşacaktır. " Aynı zamanda bu başarının, yalnız kalmanın bir ürünü olduğunu gözlemlemişti. "Kendimr yalnızlıktan daha iyi bir dost bulamadım. "
Eğer geçmişte her şey farklı gerçekleşseydi, şu anda sürdüğümüz hayatı sürer miydik? Bu güce ve bu dayanıklılığa sahip olur muyduk?
Atlattığımız krizler ve dramlar sayesinde şu an olduğumuz mükemmel insan haline geldik. Geçmişte çoğu zaman gözümüzü açan ve bizi cesurca gidebileceğimiz başka yollara götüren şeyler, bu dramlar ve yenilgilerdir..