Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
( Marques de Sade > Max Stirner > Nietzsche )
_Ben düşüncesizim. _Hiçbir şey benden üstün değildir! Hiçbir şey beni aşacak yücelikte değildir. _Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek hiç kimsenin üstüne vazife değildir. _Ben tamamlanmamış bir tinim ve mükemmel tin için çaba göstermeliyim.
_Tanrı, ilk ateisttir. E. Hubbard _Din, gönüllü köleliktir. Herzen _Burada bir ateist yatıyor. Giyinip kuşanmış hazır, ama gidecek bir yeri yok; ne cennet ne de cehennem. Mezar taşı _Çürümüş bedenimden çiçekler çıkacak ve ben de onların içinde olacağım. E. Mumch _Bir zamanlar ateist olmak istemiştim. Artık vazgeçiyorum. Adamların tatili yok! H.
Reklam
_Sık ve çok gülmek, zeki insanların saygısını ve çocukların sevgisini kazanmak, dürüst eleştirilerin takdirine layık olmak ve yanlış arkadaşların ihanetlerine katlanabilmek, güzelliği takdir edebilmek, başkalarındaki en iyiyi bulabilmek, sağlıklı bir çocuk, bahçelik bir arazi ya da daha iyi duruma getirilmiş bir sosyal durum yoluyla bu dünyayı
Peçenek-Macar Münasebetleri
Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi 9. yüzyılın sonlarına doğru Samani hükümdarı Emir İsmail "Türk" komşularına karşı sefer başlatmış, önce Oğuzları mağlup etmiş, hemen akabinde de aynı yıl Hazarlarla anlaşma yaparak, kuzeyden Peçeneklere saldırmıştı. Hücumlarına 894 yılında da devam etti. Bu sırada Peçenekler, Uzlar ile yaptıkları
— Bu çeşit heyecanlı tartışmaları, ama bilimsel olanlarını elbette çok severim. Bilimsel ve politik olanlarını... (Birden hiç beklenmedik bir biçimde, hemen yanında oturmakta olan Yevgeniy Pavloviç’e döndü) Biliyor musunuz, İngiliz parlamenterlerle ilgili çıkan yazıları okumaya bayılırım. Yani düşüncelerini falan değil (politikayla ilgilenmem),
Yahudilik ve Hıristiyanlık'ta Şeytanın Rol Değişiminin Tarihi
Yahudilikte şeytan ilk başlarda Tanrı'nın yeminli bir düşmanı değildi. MÖ. 8-6. yy.da yazılmış İşaya kitabında şeytan ve cinler daha çok Tanrı'nın hizmetkârları olarak tasvir edilir. MÖ. 3.yy.da ise şeytan yavaş yavaş nitelik değiştirmiş, Tanrı konseyinin eski üyesi artık kendi hesabına çalışmaya başlamıştır. MÖ. 300 ile 150 yılları
Sayfa 79-81
Reklam
Demek istediğim şu ki Şeytan'ın sisteminin -çünkü bu öncelikle bir sistemdir, mantıksal bir çılgınlığın kurucusu olan bir sistem- kayda değer bir politik etkisi vardır. Aslında varlığı temelde politiktir.
Sayfa 14
Tanrı'nın bir simetrisinin olması gerekiyordu, aksi takdirde insanlığın kötülüklerini Tanrı'ya yıkmak gerekecekti.
Sayfa 12
...Ve dahası, mitolojilerinde Şeytan'a denk düşecek hiçbir şey betimlenmediğine göre, Yunanlılar ve Romalılar -başkalarının yanı sıra- Şeytan'sız nasıl yapabilmişlerdi?
Sayfa 12
...O zaman yaratıcı niçin durup dururken beni bir akılla donatmıştı? Kullanmayayım diye mi?
Sayfa 12
Reklam
Atsız'ı kaybedeli 45 yıl oldu. Bir fikir, ülkü ve bilim adamının, bir sanatçının ölümünden 45 yıl sonra da yaşaması önemli bir olaydır. Atsız'ın eserleri, yaşadığı döneme göre bugün çok daha fazla okunuyor. Onun birkaç kitabının 04.12.2020 tarihi itibarıyla, kitapyurdu.com'daki satış ve yorum sayılarına bakarak ne kadar çok
Sümer'den Asur'a kadar olan bölümde dahi toplumsal tabakalar binlerce yıl varlığını korumuştu. Gerald Messadié, "Şeytanın Genel Tarihi" isimli kitabında o dönemlere ait birkaç mektuptan bahsederken, kölelerin o sıralar krala karşı kendilerini bir köpek olarak gördüğünü gösteriyordu. Bu bana, bugün dahi bazı dergâh/tarikatlara bağlı kimselerin şeyhlerini görmek için dört ayak üzerinde içeriye girdiği videoyu hatırlatıyor.
66 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.