Hayatımızı oluşturan şeyin hafıza olduğunu fark etmek için ufaktan da olsa hafızamızı kaybetmeye başlamamız gerekiyor. Hafızasız bir yaşam esasında yaşam değildir. Hafızamız bütünlüğümüz, mantığımız, duygumuz, hatta eylemimizdir. Onsuz biz bir hiçiz.