Başkalarının neden olmadığı, en yumuşak ölüm bile bir şiddettir, ancak hüzünlü bir biçimde gereklidir; ölümsüzlerin oluşturduğu bir dünyayı (Swift'in struldbruggs'u) ne kavrayabilir ne de orada yaşayabilir dik, böyle bir dünya bugünün en şiddetli dünyasından daha şiddet dolu olurdu. Ne de genel olarak cinayet gereksizdir: Suçlu olsa bile Raskolnikov'un yaşlı tefeci kadını öldürürken bir ama cı vardı. Saraybosna'da Princip'in de, Alda Moro'yu Fani Caddesinde kaçıranların da. Çılgınlık sonucu insan öldürme olayları bir yana konursa, birini öldüren kişi bunu neden yaptığını bi lir: Para için, gerçek ya da öyle olduğu varsayılan bir düşmanı ortadan kaldırmak için, bir hakaretin öcünü almak için. Savaşlar nefret edilecek şeylerdir, uluslar ya da farklı gruplar arasındaki anlaşmazlıkları çözmenin en kötü biçimidirler, ancak savaşların gereksiz olduğu söylenemez: Kötücül ya da sapıkça olsa bile bir amaçları vardır. Boş yere yapılmış değillerdir, amaçları acı çektirmek değildir; acı çekmeler, toplu, yıkıcı, haksız acı çekmeler söz konusudur, ancak bunlar bir yan üründür. Ben on iki yıllık Hitler döneminin şiddetini birçok başka tarihsel me kan ve zamanla paylaştığını, ancak bu yılları belirleyen özelliğin, amacı kendisi olan, yalnızca acı çektirmeye yönelik yaygın bir gereksiz şiddet olduğuna inanıyorum; zaman zaman bir amaca bağlanmıştır bu şiddet, ancak her zaman gereksiz, her zaman amacın kendisiyle oransız bir şiddettir.