Mutluluk, peşinden koşarak ömür tüketilecek bir şey değildir; " Mutluluk, kovalandığında asla kendini yakalatmayan bir kelebeğe benzer; ama sessizce oturup beklersen üzerine konabilir. "
Nathaniel Hawthorne.
Yaşamakta mutluluk diye birşey yok. Yaşamak: Acılı ben'ini dünya adına taşımak. Ama olmak; olmak, mutluluk. Olmak: Çeşmeye, evrenin içine ılık bir yağmur gibi indiği taş bir havuza dönüşmek.
Milan Kundera
İnsanlar çok iyi niyetlerle de incitebiliyorlar başkalarını. Paul Valery'den iktibas edilen bir söz vardır, " Elimi dostça omzuna koydum, meğer yarası tam oradaymış."