İnsan olmak ...
"O gereksiz, kavgacı naralar İslam'ı gerçekten yaşamayanlarca atılır. İslam'ın savunulmaya ihtiyacı yoktur, şirk koşmaktır bu! İslam'ı yaşarsın, etrafındaki herkese örnek olacak bir zerafet ve kudrette yaşarsın, gerisi teferruattır. Ve İslam'ı yaşayabilmek için önce insan olmak gerektiğini anlamak lazım oğlum," dedi Derviş ve devam etti: "Önce insan olacaksın, sonra Müslüman ya da Hristiyan ya da Yahudi... Tüm bu dinler, insana insanlığı öğretebilmek için sunulmuşlardır. Sen, insan olmayı başarabilmek için doğduğunu anlamadıysan, hangi dine inandığının hiçbir anlamı yok. Çünkü din gidilen bir yoldur, varılan yer değil. Yaradan'ın suretinde yaratıldığını, onu temsil ettiğini, yaşama duyduğun saygının ölçümü için burada testte olduğunu unutmayacaksın. İlla taraf tutacaksan tek bir taraf olduğunu, yaşamın tarafında olman gerektiğini unutmayacaksın!"
Şirk koşmak değil mi bu?
Padişahım, senin gibi yüce bir padişahın sultanlığına, gökyüzü bile hayran olmuştur. Cömertler, cömertliklerini senden alırlar. Ey iyilik ve cömertlik sahibi! Bu suçluların aymazlık ve küstahlıkları, senin affının çokluğundandır. Ey bağışlamayı sandığına almış, kendine mal edinmiş kişi; bağışla!
Reklam
49 syf.
8/10 puan verdi
·
1 saatte okudu
Eh be adam
(Spoiler) Zahcahirus usta sana diyeceğim bir kaç lafım var gittin kızı verdin çırağa sonra gittin sıkışınca kibrinden pittonaccioya verdin.Ama harbi adammışsın yılmadın son ana kadar savaştın bir ara ben bile inandım.Cehennemde yanabilirsin artık Tanrıya şirk koşamazsın.
Zacharius Usta
Zacharius UstaJules Verne · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202119,5bin okunma
Şaşarım Doğrusu!
İmânın tohumunu ekememişsen kalbine, Doğruyu özünle seçememişsen eğer, Tağutları reddedememişsen şayet, Bu nasıl Müslümanlık, şaşarım doğrusu! Her yerde vardır bel'am, Bilmezler doğru kelam, Tağuta kulluğa devam, Bu nasıl Müslümanlık, şaşarım doğrusu! Hiç bilmezsin nedir şirk, Fark eder mi bu dinde ırk? Cennet için yararsın kılı kırk, Bu nasıl Müslümanlık, şaşarım doğrusu! Zâlimden etmelisin teberri, Mazlum senin için değerli, Yorulmuşsun dünya için değer mi? Bu nasıl Müslümanlık, şaşarım doğrusu!
Pervin Tek
Pervin Tek
Zira müşrik dindarlar, yani şirk dininin tebliğicileri; halkın uyanmasından, bilinçlenmesinden, alim olmalarından ve vaziyeti fark etmelerinden korkuyorlar. Halkın sadece sıradan ve her zamanki sabit bilgilere sahip olmasını ve bunun da kendi tekellerinde olmasını isterler. Neden? Çünkü halkın ilmi seviyesi ve bilinci arttıkça, şirk dini yok olacaktır. Zira şirk dininin koruyucusu cehalettir, yani şirk dini cehalet sayesinde ayakta durur. Dolayısıyla halk uyandıkça, halkın itiraz ve eleştiri ruhu geliştikçe, halkın idealleri ve adalet talebi arttıkça şirk dini sarsılacak ve yıkılacaktır.
Sayfa 36
Şirk, yani kulluk; yani Allah’a kulluğa karşı isyan.
Sayfa 25
Reklam
İnsanların birçoğu Allah'ın şirk dediği inanç ve amellere bulaşarak hak yolu terk etmiş ve bu suretle İslam'ı yalnızlaştırmışlardır. Ona tevhidi anlayışla bihakkın sahip çıkanlar ise kayda değmeyecek oranda azdır. İşte bu dönem, bazı âlimlerimizin tabiriyle tam anlamıyla "ikinci gurbet dönemi'dir.
Kalplerimizde Eskiyen Kur'an'ımıza Bir Canlılık Verelim:
Sahabeden Muaz bin Cebel şöyle dedi: "Gün gelecek elbisenin eskimesi gibi, Kur'an da bazı kimselerin kalplerinde (ezberlerinde) eskiyecektir. Kur'an'ı okumada rekabete girecekler. Onlar bu Kur'an'ı okuyacaklar ama ondan ne bir lezzet ne de bir tat alacaklar. Koyun postu giyecekler ama kalpleri kurtların kalbi
Duydum ki merak ediyormuşsunuz Hususî hayatımı, Anlatayım: Evvelâ adamım, yani Sirk hayvanı falan değilim. Burnum var, kulağım var, Pek biçimli olmamakla beraber.
Utandı
İnsanların yaptığından Şahid olan yer utandı. Şeytandan rol kaptığından Mü'min kadın, er utandı. Kurşunlanıp şişlenenden Zulüm ile dişlenenden Hayvanlaşıp işlenenden Gözü görmez kör utandı. Hak yolundan çıkmalardan Boğazları sıkmalardan Birbirini yakmalardan Hem alev, hem kor utandı. Nâsibsizse kim İslâm'dan Kurtulamaz keder, gamdan Olgunlaşmaz cahil hamdan Mürid, mürşid, pir utandı. Kul Sadi der: Hükümetten Şirk hakimse memleketten Müşrik denen necâsetten Pas utandı, kir utandı.
Sayfa 74 - İNTİŞÂR YAYINLARIKitabı okuyor
Reklam
umuttan nefret ederim. ama hayalin bir sirk çadırı olduğunu unutmadım henüz. içindeki bir sürü alengirli ayrıntı, zımbırtı şaşkına çevirir beni.
Sayfa 55
📜İbnu Kayyım el-Cevziyye rahimehullah el-Cevabu'l-Kafi li men Se'ele ani'd-Deva'i'ş-Şafi isimli eserinde diyor ki: Allah teala'ya şirk koşma türlerinden biri de Allah'tan başkası adına yemin etmede olduğu gibi konuşmada yapılan şirktir. Nitekim İmam Ahmed ve Ebû Dâvûd, Peygamber sallallahu aleyhi ve
Her ne kadar namaz, zekat, Cihat ve haccı tefekkürle ve şuuruna ererek yapmak zor ise de, farzı yerine getirmek farz borcunu kaldırır ve sünneti yerine getirmekte Hz peygamber'e uyma (ittiba) sorumluluğunu kaldırır. Tefekkürün kesintiye uğradığı vakitti nafileyi yerine getirmek, müritten istenen şeydir. Tefekkür iman aleminde cereyan ederken, bu tefekkürün kalbin hayatına uygun olması, gönlün mamur edilmesi ve gizli şirk (riya) tozunun yıkanıp temizlenmesi de müridin aydınlık yolu için gerekli şeylerdendir.
Fakat bizde erkeklerin, kırıtmaya çalışarak hizmet etmesi bir garip oluyor. İyi terbiye edilmemiş sirk hayvanlarına benziyorlar. Efendimiz, milletimiz uşaklığa alışamıyor bir türlü.
Sayfa 36 - İletişim Sinan Yayınları Dördüncü Bolüm
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.