Bu kitapların okunmasını tavsiye ederim. Eklemek istedikleriniz olursa lütfen siz de ekleyin.
1. Yabancı Albert Camus , Can Yayınları
2. Küçük Prens –Mavi Bulut , Antonie de saint-exupery, mavibulut yayınları
3. Otostopçunun galaksi rehberi -5 cilt takım , Douglas Adams, kabalcı yayınevi
4. Yüzyıllık yalnızlık, gabriel garcia marquez, can
İçerisinde bulunan sekiz öyküden oluşan tek kitabıyla şahsi kanaatime göre Türk edebiyatında Oğuz Atay öykücülüğü olarak yeni bir öykü tarzı oluşturdu. İletişimsizlik, yabancılaşma gibi konular daha önce birçok öykü kitabında işlenmiş olsa da Oğuz Atay bu temalara çok dürüst bir kendiyle hesaplaşma tavrı ekleyip teknik olarak da ironiyi
Bu tür niteliksiz ve gereksiz kitaplara maruz kalmamak için kitap önerileri verdiğim YouTube kitap kanalıma abone olabilirsiniz: youtube.com/c/alintilarlaya...
Bu kitabın incelemesine başlamadan önce site yönetiminden kendi incelememin üstüne, bazı gönderilere koyulan "Dikkat, bu gönderi rahatsız olabileceğiniz müstehcen
ANKARA NUMUNE HASTANESİ 2009
Yorgunluktan gözlerimi kapatıp dinlenirken, servisin çalan telefonuyla kalktım gecenin üçünde. Yoğun bakıma yeni yatırılan genç bir hasta için çağrılıyordum. Gitmeden hastayla ilgili bilgileri bilgisayardan not edip, beş saat önce yoğun bakıma kabul edilen 21 yaşındaki bayan hastayı enfektif şoka sokabilecek
Açıkçası "Qazî Mihemed" hakkında uzun bir yazı derlemeyi ve paylaşmayı düşünmüştüm. Nereden başlasam ve nasıl bitirsem diye çok düşündüm. Başlayıp, sildim; tekrar başlayıp, tekrar sildim... Bir şekilde, bir şeylerin çok eksik kalacağını düşündüğümden yazmayı boş verip sadece onun hakkında kendi duygularımı ve bildiklerimi söylemeyi uygun
1. Don Quijote - Miguel de Cervantes,☑️☑️☑️
2. Sefiller-Victor Hugo☑
3. Tom Jones 1.Cilt - Henry Fieldin☑
4. Tristram Shandy - Laurence Sterne☑
5. Genç Werther'in Acıları - Goethe✅
6. Gurur ve Önyargı - Jane Austen
7. Kırmızı ve Siyah - Stendhal
8. Goriot Baba - Honore de Balzac☑️
9. Yevgeni Onegin - Aleksandr
Edebiyatımızda uzun hikâyeciliğin önemli temsilcilerinden olan yazarımızın okuduğum ikinci eseriydi. İlkinde bıraktığı damak tadını artırarak tekrar aldığımı ifade etsem mübalağa etmiş sayılmam.
Yazarımız toplumun kendi özünü kaybederek yenilenme çabası içerisinde debelenmesini gayet açık, akıcı sıkmayan bir tarzla ele almıştır. 1983 yılında
Sabahattin Ali , bir kadını neden resim tablosu olarak kurgulamış, onu resim çerçevesinin merkezine konumlandırmış ve hatta çerçevenin içindeki bu kadının güzelliğiyle kombinlenen kürklü bir manto gibi
Kelimelerle süsleme yapmadan sade bir şekilde yazmayı ümit ediyorum.
Mustafa Ulusoy'un okuduğum ilk kitabı oldu. Tabi bir yazarın sadece bir kitabını okuyup inceleme yazmak, yazarın düşünce tarzını bilmeden yazmak bazen doğru olmuyor.
Aynalar Koridorunda Aşk kitabının dilinin sadeliği bütün yetişkin kesimlerin okuyabileceği bir kitap olmasını
Tarihin hiçbir süreci siyah ya da beyaz olarak değerlendiremez.
Emrah Safa Gürkan’ın da dediği gibi Kurtuluş Savaşı siyah ve beyazlardan çok grilerin dönemidir. Pek tabi grinin de tonları vardır. Bazı griler beyaza yakınken kimi griler nerdeyse siyahtır. Bu kitabın önemi mümkün olduğunca bu gri tonu tespit etme konusunda bize yardımcı oluyor.
Kitap 2
Değerli 1K Okurları!
Yaklaşık 1 ay önce İslam Düşünce Okumaları üzerine 1.Etkinliğimizi düzenledik.
Yapılan istişareler sonunda bu bağlamda 2.etkinliğimizi de düzenlemeye kara verdik:))
Amacımız;
1-Bir düşünürün kitabı belirlenip belli bir zaman diliminde okunması,
2-Veya kimde hangi düşünürlerin kitapları varsa onların
“Zayıflığın özü, güce maruz kalmak ya da güçten korkmaktır.”
“Umut yalnızca umut... Bizi sakinleştiren, körleştiren ve bize iyilikten çok kötülük getiren bu yalancı umut…”
#Marquis de Sade
Uyandım bir gün, gözümde bir beyaz örtü, göremem gayrı. Önce Saramago hakkında bir kaç kelam edelim. Onun okuduğum ikinci kitabı oldu Körlük. Bu yüzden onun