“Hiç insan öldürmediği halde, altı kişinin canına kıymış bir katilden daha cani insanlar gördüm. Umudumuzu öldürenleri gördüm,” diye yazmış Dostoyevski, Ölüler Evinden Anılar’da. Yani kötülük, karanlık yada her neyse… Böyle kulaktan dolma bilgilerle karar verilecek bir şey değildir.