Ah, dostum! Bedbahtsızlık aslında bulaşıcı bir hastalıktır, bu yüzden biz yoksul ve bedbaht insanlar daha fazla yoksulluk ve bedbahtlık bulaştırmamak için birbirimizden uzak durmalıyız.
Edebiyat dediğin bir tablodur, yani bir ölçüde tablo ve aynadır; ifade etme tutkudur, son derece incelikli bir yergidir, bir ibret öğretisidir ve dahi bir belge niteliğindedir.
…tıpkı sıcak bir günü takip eden nemli bir akşamüstünde çiseleyen bir yağmurun güneşin kavurduğu zavallı ve sıska çiçekleri tazelemesi ve canlandırması gibi, anılar da ağırlaşan, sancıyan, ümitsizliğe kapılan ve kederlenen yüreği tazeleyip canlandırır.