veronika her şeyden nefret ediyordu ya, en çok da yaşamını sürdürmüş olduğu biçimden, içinde barındırdığı yüzlerce veronika'yı keşfetmeye zahmet etmeyişinden tiksiniyordu. oysa kim bilir ne ilginç, ne meraklı, ne cesur ne küstah, ne deli kızlar duruyordu.
tanıdığı bir sürü insan başkalarının başına gelen korkunç olaylardan sanki gerçekten üzgünmüş ve yardım etmek istiyormuş gibi söz ederlerdi ama işin gerçeği, başkalarının acılarından zevk aldıklarıydı; çünkü böyle kendilerinin mutlu ve şanslı olduklarına inanabiliyorlardı.