Edmund Spenser
"İyileştiremez onu en yetenekli hekimler Hiçbir şeyin yararı yok geriye dönmekten başka Yüreğini çizip acılarını doğuran Okuyla yarasını açan aşka Tıpkı yaralı bir balina gibi Derinlerden geri dönen kıyıya."
"Çok saftır her ruh, ilahi bir nur taşır içinde, Güzel bir beden edinir kendine, Bürünsün diye, Giyinip kuşanır neşeli bir zarafet ve hoş bir görüntüyle Zira beden ruhun şeklini alır, Çünkü ruh şekildir ve bedeni yaratır." Edmund Spenser
Reklam
"Nasıl manevi bir tatmin duygusu yaşayacağım biliyor musun, şu içeri bir bomba atarsam. Havaya uçan bu mutlu insanların cansız bedenlerinin acı içerisinde parça parça yere, ayaklarımın dibine düşmesinden. Görelim bakalım Spenser'in felsefesi gerçekten de doğru mu? Güçlüler gerçekten de onlar mi diye. Parazitler..."
Edmund Spenser
"Ağır işten sonra uyku Fırtınalı denizlerden sonra liman Sıkıntıdan sonra rahatlık Yaşamdan sonra ölüm Büyük keyif verir insana."
Həyata istiqamət verən beyindir
Beyin bir istiqamətləndirici vasitədir. İqtisadiyyata yönləndirən beyindir, çünki satın almaq qərarı beynimizdə əmələ gəlir. Siyasətə istiqamətləndirən beyindir, çünki səs vermək qərarı beynimizdə əmələ gəlir. Sevgi dünyamıza yön verən beyindir, çünki duyğular beyində əmələ gəlir. İnsanların münasibətinə istiqamət verən beyindir, çünki xarakterimizin və davranışlarımızın kökü beynimizdədir. Sağlamlığımıza yön verən beyindir, çünki xəstəliklərin çoxu zehni xarakter daşıyır. Rahatlıq beyindən gəlir, xoşbəxtlik beyindən gəlir, uğur beyindən gəlir. Edmund Spenser demişdir: "Yaxşılıq, xəstəlik, səfalət, xoşbəxtlik, zənginlik, kasıblıq beyindən yaranır"
Reklam
Martini hər şeydən çox elmlər – bütün elmlər arasındakı qarşılıqlı əlaqə təəccübləndirdi. O, həmişə bilik dəlisi idi, lakin ala bildiyi biliklər yığılıb onun yaddaşının sanki ayrı-ayrı xanalarında qalırdı. Beləliklə, bir xanada dəniz səfəri haqqında bir çox qırıq-kəsik məlumat toplamışdı, o biri xanada isə qadınlar haqqında. Lakin bu iki xananın bir-biri ilə heç bir əlaqəsi yoxdur. Əsəb xəstəliyinə tutulmuş qadınla, tufana düşmüş gəmi arasında əlaqə yaratmağın mümkün olması fikri Martinə mənasız və müşkül bir fikir kimi görünə bilərdi. Lakin Herbert Spenser ona nəinki yalnız bu fikirdə mənasız bir şey olmadığını, həm də, əksinə bu iki hadisə arasında əlaqə olmaya bilməməsini sübut etmişdir. Göylərin ənginliklərindəki ən uzaq ulduzdan tutmuş insanın ayağı altında qalan qum dənəsindəki ən kiçik atoma qədər dünyada hər şey bir-biri ilə əlaqədardır.
Sayfa 110Kitabı okudu
Çoğu insanın konuşmak istemediği bir dili neden koruyacaksın? Bu konuda Bay Lloyd, Elizabeth döneminde yaşamış bir şaire. Edmund Spenser'a başvuruyorum. "Konuşma İrlandalıysa, yürek de İrlandalı olmalı." Lloyd esnedi. Ne duygusal bir saçmalık. Burada duygudan fazlası var Lloyd. Öyle mi? dedi Lloyd. James ve Micheál İngilizce konuştukları için daha az İrlandalı olmuyorlar.
Sayfa 169Kitabı okudu
"Defoe ve Richirdson İngiliz edebiyatında olay örgülerini mitolojiden, tarihten, efsanelerden ya da geçmiş edebiyattan almayan ilk büyük yazarlardır. Bu noktada, örneğin Chaucer, Spenser, Shakespeare ve Milton'dan ayrılırlar, zira bu saydıklarımız tıpkı Antik Yunan ve Romalı yazarlar gibi geleneksel olay örgüleri kullanmışlardı; üstelik bunu yapmalarının altında son tahlilde, yaşadıkları dönemin genel önermesini kabul etmeleri yatıyordu. Bu önermeye göre, doğa esasen tamamlanmış ve değişmez olduğundan, bunun kayıtları da ister dini ister efsanevi isterse de tarihsel olsun tayin edici bir insan yaşantısı dağarcığı oluşturuyordu."
Sayfa 15 - Metis Yayınları, Eleştiri, Çeviren: Ferit Burak Aydar
"I grieve and dare not show my discontent, I love and yet am forced to seem to hate, I do, yet dare not say I ever meant, I seem stark mute but inwardly do prate. I am and not, I freeze and yet am burned, Since from myself another self I turned " Kederliyim ve hoşnutsuzluğumu göstermeye hakkım yok; Seviyorum, ama nefret ediyor gibi görünmeye mecburum; Konuşuyorum, yine de içimden geçeni asla söyleyemiyorum; Tamamen suskun görünüyorum, ama içimden geçeni asla söyleyemiyorum. Ben, ben değilim; donuyorum ve buna rağmen yanıyorum, Kendimden başka birine döndüğümden beri.
Reklam
Kraliçe'nin açık saç ve ten rengi, uzun ve güzel elleri, asaleti ve "Semper Eadem " düsturunda olduğu gibi tüm değişimin ortasında hiç değişmeden kalması, Petrarca'nın Laura'sının da özellikleridir. İffeti ve taliplerine karşı bir sone leydisinin acımasızlığını andıran acımasız tavrıyla, hayran olunan ama asla ulaşılamayan Bakire Kraliçe, Petrarca geleneğinin ideal ve idealize edilen leydisini açıklamaktadır.
1558'de Armada zaferiyle I. Elizabeth'e yapılan övgülerin zirveye çıktğını, kültürlü şairler ve saraylılarca, özellikle de Kraliçe'yi ve saraylı dinleyicileri eğlendirmek amacıyla yazılan eserlerde kullanıldığını söyleyen Wilson, Kraliçe'nin tanrının yol göstermesi sonucunda düşmanları yenen, dini bir karakter olan Deborah şeklinde belirdiğini, Kraliçe'yi temsil etmekte kullanılan Judith ve Deborah'ın ilerleyen yıllarda daha yüksek bir hayal gücünün ürünü olan, dini geleneğin değil de İngiliz geleneğinin ve hayal gücünün ürünü olan Eliza ve Gloriana'ya dönüştüğünü düşünür.
"I know I have the body of a week and feeble woman, but i have the heart and stomach of a king and of a king of England too - and take foul scorn that Parma or any prince of Europe should dare to invade the borders of my realm. To the which rather than any dishonor shall grow by me, I myself will venter my royal blood; I myself will be general, judge and rewarder of your virtue in the field. I know that already for tour forwardness you have deserved rewards and crowns, and I assure you in the word of a prince you shall not fail of them.
I. Elizabeth'e ait konuşmaların, mektupların, şiirlerin ve duaların derlendiği Elizabeth I: Collected Works'de yer alan farklı şekilleriyle verilen konuşmaların en dikkat çekici özelliği kararlı, otoriter bir ses ve bu sesin ortaya koyduğu açık keskin ifadelerdir. Heisch'e göre, I. Elizabeth kadın olmanın politik bir dezavantaj olduğunun farkındaydı ve bu nedenle konuşmalarında hükümdarlığını meşru kılmak için herkesçe bilinen bir gerçeği, Tanrı'nın onun durumunda bir istisna yaptığı görüşünü ortaya koymaktaydı. Özellikle I. Elizabeth'in hükümdarlığının ilk yıllarındaki konuşmaların neredeyse ortak özelliği Kraliçe'nin tanrı tarafında bu makama yükseltilmiş olması ve Tanrı'dan aldığı güçle, halkına olan sevgisiyle hüküm sürmeye kararlı kraliçe imgesidir.
130 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.