Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Önerme, Totoloji, Antikahraman
_Önerme (Görüş, düşünce, fikir)_ _Mantıkta, doğrulanabilir ya da yanlışlanabilir ifadelere denir. En az iki terimden oluşan, içinde en az bir yargı ve bir doğruluk değeri taşıyan cümlelerdir. Soru ve emir tümceleri önerme olamaz çünkü bir soru ve emir doğruluk ifade etmez. Önermeler bir yargı bildirmelidir. _Önerme Türleri_ _1- Nitelik bakımından:
_Aristo ile Hegel, diyalektiği oldukça geniş biçimde incelemiştir. Oysa asıl diyalektik, bugünkü doğabilim için en önemli düşünme biçimidir, çünkü ancak o, doğada ortaya çıkan evrim süreçleri, genel olarak iç bağıntılar ve bir araştırma alanından ötekine geçiş için benzeşimler ve bununla birlikte açıklama yöntemleri verir. _Boşinanların en boşu,
Reklam
Diyalektik Politik - Hile, Laiklik, Cahiller, Din
_Kanun ve Adalet_ _John Trenchart ve Thomas Gordon: Hukuksuz gücü savunup, keyiflerine göre hareket etmek isteyenler kadar arsız ve bencil sahtekarlar emin olun yoktur. Dilediklerine zulmederler ama kendilerine her ne zaman küçücük bir zarar dokunduğunu zannetseler, mağduriyette en gürültücü, davranışlarında ise en insafsız olanlarıdır. Ancak,
Diyalektik *
_Spinoza: Anlamak, sevmenin başlangıcıdır. _Leonardo da Vinci: Anlamadığın bir şeyi, ne sever ne de nefret edersin. _Marki de Sade: İnsanın anlamadığı ve bilmediği bir şeyden hoşlanmaması kadar doğal bir şey olamaz. _Gazali: Bir şeyi sevecek ya da düşman olacaksan, onu bilmen gerekir. _Freud: Sevmek için anlamaya gerek yok çünkü insan duygusal
_Hissedebileceğiniz en güzel şey, hayatın esrarlı tarafıdır. Sanatın ve bilimin beşiğinde, bu ana duygu vardır. Onu bilmeyen, dünya karşısında şaşkınlık ve hayranlık duymayan kimse, ölü gibidir. _Delilik şüphesiz aptallıktan daha iyidir, delilik var olmuş bir zekânın yok oluşudur. Aptallık ise var olmamış bir zekânın var olmamaya devam
Spinoza için insanların doğal güçlerinden kaynaklanan haklarını geri dönüşsüz bir biçimde (Hobbes'un Leviathan'ı gibi) devlete terk etmesi düşünülemez, bu tür bir devir ancak bireysel gücün kendi yararına olanı, kendi başına olduğundan daha fazla bir oranda ancak devletten görebildiği sürece geçerlidir; insan özgür aklıyla bu oranın kendi aleyhine geliştiği ilk anda sözleşmeden vazgeçebilir. Yazıldığı dönemin politik olaylarına da bir tepki niteliği taşıyan bu eser, fikir ve ifade özgürlüğünün güçlü bir savunmasını içerir; demokrasi -her çeşit aşkın, ilahi ve ahlaki kuraldan bağımsız, içkin bir nedensellik içinde analiz ettiği- doğal toplum yaşamı için en uygun yöntem modeli olarak sunulur.
Sayfa 24 - Say YayınlarıKitabı okuyacak
Reklam
Van den Eden'in Demokrasi Anlayışı
Devletin tüm vatandaşları arasında sivil, siyasi ve hukuki tam eşitliği savunmaktadır, fikirlerini belirtme, iletişim ve dinsel seçim hakkı mutlak kabul edilmelidir, dahası her vatandaşa "felsefe yapma hakkı" tanınmalıdır. Hatta "herkesin şahsi fikrini etkilerneye çalışan" ve bu yolla "huzur ve sükünet ortamını dinamitleyen" aşınların, sömürgelerden menedilmesini önermektedir. Hiç kimse bir başkası üzerinde egemen olmamalı ve devlet erkanı da belirli bir süre için tüm vatandaşlar arasından, kadın ya da erkek aynını yapılmadan seçilmelidir. Önemli mevzuları vatandaşlar kendi aralannda oyçoklugu ile çözmelidirler.
Sayfa 161
86 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.