Şayet inandığın uğurda, elinden geleni ardına komadıysan. Kaybetmemek adına dişinle tırnağınla kazıdıysan. Ama yine de sadece senin iradenin bu müsabakayı kazanmaya yetmeyeceğini anladıysan; üzülme, müsterih ol.
"Galiptir bu yolda mağlup!"
Ben öyle gitmelerin insanı değilim pek. Yalnızca kalma insanıyım. Arkada kalma. Hani giden varsa kalan da olmalı ya mutlaka. Mahalle maçlarında kaleci olmak gibi bir şey bu. Kalmak benim görev yerim gibi. İşte.