• Kelebazi'ye göre insanın "Önce nefsin afetlerini bilmesi ve tanıması nefsin nasıl eğitileceğini, huylarının ne şekilde düzeltileceğini, şeytanın kurduğu tuzakların neler olduğunu, dünya fitnesini ve bundan korunma yolunu bellemesi gerekir .Bu bilgiye "Hikmet ilmi "adı verildiğini de belirtir.
  • Gazali'nin tanıklığı tasavvufun özü itibariyle Salt İlim ve felsefeden farklı bir şey olduğunu, ruhsal tecrübeyi gerektirdiğini ortaya koymaktadır .Buna göre tasavvuf bir açıklama değildir; anlam ve yaşamın kaynağına giden yolu bulup o yolda yürümenin adıdır.
  • 284 syf.
    Sıkılmadan okunabilecek okuduktan sonra kaldırıp bir köşeye koymaktan ziyade bir başucu kitabı olarak zaman zaman okunması gereken bir kitap. Ali Rıza Bayzan hocamın kalemine sağlık.
  • İnsan hastalıkları üç çeşittir :

    Birincisi, beden hastalıkları, genel doktor ve ilaçlar yolu ile giderilmeye çalışılır/
    İkincisi, beyin hastalıkları, psikiyatrik müdaheleler ile hal edilir/ konusu üzerinde durulacak olan
    Üçüncüsü ise nefs hastalıkları, ancak sufi psikologlar ile tedavisi mümkündür ki dünyada en iyi terapist ve veya terapist psikologlar, islamii argümanlar ile hareket ederek (bilerek veya bilmeyerek) nefsi hastalıkları tedavi edebilmektedirler.
    Nefsi hastalıklar, üç kategoridir:
    Sözlerde nefsi hastalıklar /
    Fiillerde nefsi hastalıklar /
    Hallerde nefsi hastalıklar.
    Sözlerde nefsi hastalıklar :
    gıybet
    ( söylenen doğrudur, lakin konuşulması kardeşinin ölü etini yemek hükmündedir) –
    -laf taşımak
    ( söz doğrudur lakin başkasına aktarılması haramdır)
    - aile sırları
    ( söz doğrudur lakin açığa vurulması mel’unluktur)
    -topluluk içinde nasihat etmek
    ( söz doğrudur lakin muhatabı düşürür,rencide eder)
    -içine attıklarını sonra dışarı vurmak
    (dışa vurulanlar doğrudur lakin öncesi riyakarlıktır)
    -başa kakmak
    ( başa kakılan doğrudur lakin verdiğini söylemek kustuğunu yalamaktır)
    -kırıcı söz söylemek
    ( söz doğru olabilir lakin kalpler kırılır)
    Anlaşılacağı üzere sözlerin doğru olması onların söylenmesini meşru hale getirmemektedir.
    Söylenen sözler doğrudur, lakin anlatılması haramdır…
    İlacı: Konuştuğunuzda günaha giriliyorsa, susmak tır.…

    Fiillerde nefsi hastalıklar:
    Canı istediği için hoşlanılmasa da yan davranış sergilemek
    - tecessüs etmek
    ( meraklanmak casuslatmak, başkasının özelini gizlisini araştırmak)
    - çıkar üzere iyilik yapmak
    (kaz tavuk me selesi)
    - yapılan ibadetlerin topluluk içinde güzel, yalnız iken kötü olması
    (cemaatin içinde tadil-i erkana uygun namaz kılmak, yalnızken tadil-i erkanı bozmak)
    – insanlardan dolayı yapılması gerekeni terk etmek veya insanlardan dolayı yapılmaması gerekeni yapmak
    (kınanmaktan çekinmek)
    – insanlardan dolayı amel işlemek
    (riya : siyah gecede siyah taşın üstündeki siyah karınca- desinler diye yapmak).
    İlacı: Yaptığınızda günaha giriliyorsa, vazgeçmek.

    Hallerde nefsi hastalıklar:
    Salih iyi kişilerden bilinsin diye Salihlerle arkadaşlık yapmak
    ( aslında o şehvet peresttir )
    – Bulunduğu halden başka bir hal üzere görünmek
    (münafıklık , inandığı halde inanmaz görünmek ya da inanmadığı halde inanır görünmek).

    Genel çözüm :
    Yalan dan uzak durmak /
    Doğru ya bağlanmak /
    her sorumlu olduğu ya da sonrasında olacağı konularda
    Allah ın (cc) hükmünü bilmek /
    Esma-ül hüsna vasıtası ile Allah ‘ın (cc) sıfatları ile ahlaklanmaktır.

    Yazılanların hepsi kur’an-ı kerim ve onun hazinelerindendir.
  • İnsan hastalıkları üç çeşittir
    Birincisi, beden hastalıkları, genel doktor ve ilaçlar yolu ile giderilmeye çalışılır/
    İkincisi, beyin hastalıkları, psikiyatrik müdaheleler ile hal edilir/ konusu üzerinde durulacak olan
    Üçüncüsü ise nefs hastalıkları, ancak sufi psikologlar ile tedavisi mümkündür ki dünyada en iyi terapist ve veya terapist psikologlar, islamii argümanlar ile hareket ederek (bilerek veya bilmeyerek) nefsi hastalıkları tedavi edebilmektedirler.

    Nefsi hastalıklar, üç kategoridir:
    Sözlerde nefsi hastalıklar /
    Fiillerde nefsi hastalıklar /
    Hallerde nefsi hastalıklar.

    Sözlerde nefsi hastalıklar :
    gıybet ( söylenen doğrudur, lakin konuşulması kardeşinin ölü etini yemek hükmündedir) - laf taşımak ( söz doğrudur lakin başkasına aktarılması haramdır) - aile sırları ( söz doğrudur lakin açığa vurulması mel’unluktur) - topluluk içinde nasihat etmek ( söz doğrudur lakin muhatabı küçük düşürür,rencide eder) - içine attıklarını sonra dışarı vurmak (dışa vurulanlar doğrudur lakin öncesi riyakarlıktır) - başa kakmak ( başa kakılan doğrudur lakin verdiğini söylemek kustuğunu yalamaktır) - kırıcı söz söylemek ( doğrudur lakin kalpler kırılır)
    Anlaşılacağı üzere sözlerin doğru olması onların söylenmesini meşru hale getirmemektedir. Söylenen sözler doğrudur, lakin anlatılması haramdır… İlacı: Konuştuğunuzda günaha giriliyorsa, susmak tır.…

    Fiillerde nefsi hastalıklar:
    Canı istediği için hoşlanılmasa da yan davranış sergilemek - tecessüs etmek( meraklanmak casuslatmak, başkasının özelini gizlisini araştırmak) - çıkar üzere iyilik yapmak (kaz tavuk me selesi) - yapılan ibadetlerin topluluk içinde güzel, yalnız iken kötü olması (cemaatin içinde tadil-i erkana uygun namaz kılmak, yalnızken tadil-i erkanı bozmak) –
    insanlardan dolayı yapılması gerekeni terk etmek veya insanlardan dolayı yapılmaması gerekeni yapmak (kınanmaktan çekinmek) – insanlardan dolayı amel işlemek (riya : siyah gecede siyah taşın üstündeki siyah karınca- desinler diye yapmak). İlacı: Yaptığınızda günaha giriliyorsa, vazgeçmek.

    Hallerde nefsi hastalıklar:
    Salih iyi kişilerden bilinsin diye Salihlerle arkadaşlık yapmak ( aslında o şehvet peresttir ) – Bulunduğu halden başka bir hal üzere görünmek (münafıklık , inandığı halde inanmaz görünmek ya da inanmadığı halde inanır görünmek).
    Genel çözüm : Yalan dan uzak durmak / Doğru ya bağlanmak / her sorumlu olduğu ya da sonrasında olacağı konularda Allah ın (cc) hükmünü bilmek / Esma-ül hüsna vasıtası ile Allah ‘ın (cc) ahlakı ile ahlaklanmaktır.
    Yazılanların hepsi kur’an-ı kerim ve onun hazinelerindendir.

    Psikoloji günlükleri,
  • 284 syf.
    ·9/10
    Sufizm ve psikoloji biliminin karşılaştırmalı olarak anlatıldığı, sıkılmadan konunun akışı kesilmeden hızla okunacak ama bir tek okuma ile değil de baş ucu kitabı olacak bir eser.
  • İnsan hastalıkları üç çeşittir
    Birincisi,
    beden hastalıkları, genel doktor ve ilaçlar yolu ile giderilmeye çalışılır/

    İkincisi,
    beyin hastalıkları, psikiyatrik müdaheleler ile hal edilir/

    konusu üzerinde durulacak olan
    Üçüncüsü ise nefs hastalıkları,
    ancak sufi psikologlar ile tedavisi mümkündür ki
    dünyada en iyi terapist ve veya terapist psikologlar,
    islamii argümanlar ile hareket ederek (bilerek veya bilmeyerek)
    nefsi hastalıkları tedavi edebilmektedirler.

    Psikoloji günlükleri,