İnsan bir başarı elde edebileceğini umduğu sürece tembel olamaz. Tembellik yetersizlik duygusunun bir belirtisidir ve söz konusu kişilerin yaşamın bir sorunuyla yüz yüze gelmeleri durumunda açığa vurur kendini.
Okula düşen görevi şöyle özetleyebiliriz: İleriki yaşamlarında bağımsız çalışacak, tüm toplumsal zorunlulukların yalnız başkalarını değil, kendisini de ilgilendirdiğini benimseyip yerine getirilmesinde kendisi de katkıda bulunacak insanları yetiştirmektir.