Seçim, işte bu. Bütün mesele seçimlerimizde saklı. Kötü olmak bir hastalık değilse seçimdir. Aksi halde dünya intikam ateşiyle yanan insanların ateşleriyle yanıp kül olmaz mıydı?
Birinin kötü olup olmadığına, ceza çekmesi gerekip gerekmediğine biz karar veremezdik. Çünkü kötü sandığımız biri iyi çıkabilirdi, yalanlar yalanlarla süslenip gerçeği saklayabilirdi.
Her insanın karanlığına doğacak bir güneşi olduğuna inanıyorum artık. Yalnızca güneş doğana dek acıyla savaşmak gerek. Acı, hayatın çekilmez bir parçası. Ama güneşe bakın, nasıl da güzel parlıyor.