Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Allah'ın ism-i azamı üç yerdedir. Bu isim hürmetine dua edilirse Allah kabul eder. Bu yerler: Bakara, Âl-i İmrân ve Tâhâ sûreleridir." Bakara suresi /225. Ayet Ali imran suresi 1-2. Ayet Taha suresi /111. Ayet
Sayfa 302
(Resûlûm!) Biz Kur'an'ı sana zahmet çekmen için değil ancak (Allah'tan) korkanlara bir öğüt olsun diye indirdik. TÂHÂ SÜRESİ 2-3. AYET
Reklam
Aşk, Hz. Hamza'yı hidayete getiren tılsımdı. Yoksa onun dinlediklerini Ebu Leheb de dinlemişti, eksiksiz noksansız. Üstelik Ebu Leheb herkesten daha çok dinlemişti. Ancak, aşkyoktu onda.Taha suresi, Hz. Ömer'i çarpıyor da aynı ayetleri okuyan Kisralar niye çarpılmıyor? Ayet aynı ayet, sure aynı sure. Değişen ne? Değişen aşk var mı, yok mu?
Sayfa 131Kitabı okudu
Namazın 5 Vakit Farz Olması
Rivayetlerde geçtiğine göre; beş vakit namaz ilk başta ikişer rekat olarak farz kılınmış sonra ikamet (hazar) halinde dörder rekata tamamlanmış, seferde ise ilk farz kılındığı (ikişer rekatlik) durumda kalmıştır. Cebrail (a), namazın farzlığıni bildirdiği zaman, Peygamber (s)'e abdest almasını ve bilinen İslami şekillerle namaz kılmasını
I, 44-46
Her ayet, bir mesaj yahut bir çağrı mektubudur. Çağrı, aşka çağrıdır. Mesaj, kullara gönderilmiştir. Aşıklar, ayetin kuru manasını değil, özün özünü tadarlar. Aşk Hz. Hamza'yı hidayete getiren tılsımdı. Yoksa onun dinlediklerini Ebu Leheb de dinlemişti, eksiksiz noksansız. Üstelik Ebu Leheb herkesten daha çok dinlemişti. Ancak, aşk yoktu onda. Taha suresi, Hz. Ömer'i çarpıyor da aynı ayeti okuyan Kisralar niye çarpılmıyor? Ayet aynı ayet, sure aynı sure. Değişen ne? Değişen aşk var mı, yok mu?
Tevekkül
Kim Allah'a karşı gelmekten sakınırsa Allah ona bir çıkış yolu açar. Onu beklemediği yerden rızıklandırır. Kim Allah'a tevekkül ederse (güvenirse), O kendisine yeter. Şüphesiz Allah emrini yerine getirendir. Allah her şeye bir ölçü koymuştur. Talak Suresi, 2-3. Ayet
Reklam
3000 YILLIK MUCİZE: FİRAVUNUN CESEDİ
İngiliz Araştırma Ekiplerince Kızıldeniz Sahilinde Toprak Altından Çıkarılıp Londra British Müzesi'nde Teşhir Edilen ve Denizde Boğulan Firavun'a Âid Olması Kuvvetle Muhtemel Bulunan Mumyasız, Hiç Bozulmamış Cesed Hakkında Zafer Dergisi'nin Mayıs 1983 Tarihli 77. Sayısında Yayınlanan Teşhis Yazısı: Dr.Müh. Celâl
Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları- 2.Cilt sayfa 65-67Kitabı okudu
Her ayet, bir mesaj yahut bir çağrı mektubudur. Çağrı, aşka çağrıdır. Mesaj, kullara gönderilmiştir. Aşıklar, ayetin kuru manasını değil, özün özünü tadarlar. Aşk, Hz. Hamza'yı hidayete getiren tılsımdı. Yoksa onun dinlediklerini Ebu Leheb de dinlemişti, eksiksiz noksansız. Üstelik Ebu Leheb herkesten daha çok dinlemişti. Ancak, aşkyoktu onda.Taha suresi, Hz. Ömer'i çarpıyor da aynı ayetleri okuyan Kisralar niye çarpılmıyor? Ayet aynı ayet, sure aynı sure. Değişen ne? Değişen aşk var mı, yok mu?
“Allah, insanlara gerçeği iletmek, doğru ile yanlış arasında ayrım yapabilme kabiliyeti kazandırmak, hataların tekrar edilmesinden korumak ve sorumluluk bilinciyle hareket etmek isteyenlere yol göstermek için Kur’an’ı benzersiz bir öğüt kılmıştır.” [Yemin olsun ki size, gerçeği açık - seçik anlatan ayetler, sizden önce gelip geçmiş olanlardan örnekler, muttakiler (duyarlı olanlar) için de bir öğüt indirdik.] Nur Suresi-34.ayet [Biz bu Kur’an’ı sana güçlük çekesin diye indirmedik. Allah’a karşı derin bir saygı ve sevgi (huşu) duyanlara bir öğüt olsun diye indirdik] Taha Suresi 2-3.ayetler
Yusuf suresi ( 2.ayet )
Hiç şüphesiz biz o kitâbı, düşünüp anlamanız için Arapça bir Kur’an olarak indirdik
Sayfa 211 - 3.cilt
Reklam
Her ayet, bir mesaj yahut bir çağrı mektubudur. Çağrı, aşka çağrıdır. Mesaj, kullara gönderilmiştir. Aşıklar, ayetin kuru manasını değil, özün özünü tadarlar. Aşk, Hz. Hamza'yı hidayete getiren tılsımdı. Yoksa onun dinlediklerini Ebu Leheb de dinlemişti, eksiksiz noksansız. Üstelik Ebu Leheb herkesten daha çok dinlemişti. Ancak, aşk yoktu onda. Taha suresi, Hz. Ömer'i çarpıyor da aynı ayetleri okuyan Kisralar niye çarpılmıyor? Ayet aynı ayet, sure aynı sure. Değişen ne? Değişen aşk var mı, yok mu?
Sayfa 191Kitabı okudu
Amelden elde edilen fayda şudur ki amel bilgiye ulaştırır;6 ancak bu kişinin amele nüfuz ettiği ölçüde bilgisinin arttığı ve aklının geliştiği anlamına gelir, Bir kısmı kendisine özgü ve bir kısmını ise başkalarıyla paylaştığı yeni anlayış ve bilgi kapıları açılır. Bu yüzden bilgi ve amel arasındaki ilişki, İslami alanda kendisine özgü diyalektik bir biçim kazanmıştır: Kişi bilgiye ne kadar çok dalarsa, o kadar düzgün bir amele ulaşır; ne kadar çok amele dalarsa, o kadar çok faydalı bilgiye ulaşır, düzgün amel ve faydalı bilgi arasında kesintisiz biçimde dönüşüm geçirir. Arapçada ilim ve amel kelimelerinin dil bakımından aynı harflerden ('ayn/ lâm/mim)| kaynaklanması, bu ilişkinin diyalektik boyutunu derinleştirerek artırır. Bu iki kelime, bu harflerin altı mümkün kombinasyonundan ikisidir. O zaman filolojik açıdan da onlardan birinin diğerinden dönüşerek meydana geldiğini söyleyebiliriz. ------ 6 Şu ayeti kerime üzerinde düşünelim: “Allah'tan korkun. Allah size öğretir. Allah her şeyi bilir” (Bakara Suresi, 2: 186.) Ebu Bekr bin el-'Arabi el-Mu'ârifi bu ayetin ilmin amele kıyasla önceliğe sahip olduğu görüşüyle uyuşan bir tevili için kendini zahmete sokmuştur. Dolayısıyla ona göre ayet, “Onun için bilgisini baki kılar” anlamındadır. Kânünut-Te'vil, s. 256.
28 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.