Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
TANRI'NIN SIFATLARI
Kutsal Kitap Tanrı'nın var olduğunu kanıtlamaya çalışmak yerine O'nun varlığını kabul eder ve sahip olduğu çeşitli sıfatları tanımlar. Bu sıfatlardan bazıları Tanrı olduğu için sadece O'na aittir yani eşsizdir. Diğerleri ise, Tanrı'nın suretinde yaratılmaları nedeniyle insanlarınkine benzer. TANRI'NIN SADECE KENDİNE ÖZGÜ
Sayfa 797 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
143 syf.
5/10 puan verdi
insan her şeyin ölçüsü müdür?
Önce kelimenin etimolojik değerlemesini yapalım. Kötü kelimesi Eski Türkçe olan köti sözcüğünden evrilmiştir. Kaşgarlının "Kıpçak’ça" olduğunu belirttiği ketü sözcüğüyle şayet eşdeğer ise Eski Türkçe ke (geri, arka) edatıyla ilişki kurulabilir. İlk bahsedilmiş ise köti "fena, yaramaz" [Divan-i Lügat-it Türk (1070)]’ü gösterir.
Kötülük Üzerine Bir Deneme
Kötülük Üzerine Bir DenemeTerry Eagleton · İletişim Yayınevi · 2020284 okunma
Reklam
68 syf.
10/10 puan verdi
‘Bilgi iktidardır’ ya da ‘İktidar Bilgidir’ tezlerini okuduğumda bana maledildiğini bilmiyordum. Çünkü benim sorunum tamamıyla bunlar arasındaki ilişkinin incelenmesiydi. Eğer bilgi ve iktidar özdeş olsalardı, onları incelemezdim. der Foucault. Söylemin düzenini de iktidar olgusunun bilgi yönetimini, neyi verip neyi vermeyeceğini, haliyle ortaya çıkarılacak olan söylemin içeriği, yapısı ve kapsamı bu bağlamda değerlendirmek mümkündür. Söylemin düzeni mi, düzenin söylemi mi? ikiliği üstüne düşünen Foucault, herhangi bir bilme ve bilgi edinme pratiğinin, söylem ve iktidar alanları dışında düşünülemeyeceğini ortaya koymaktadır. Gerçeklik olgusu böylelikle iktidara göre değişkenlik gösteren hatta onu besleyen bir yapıya dönüşmüştür. Bu kitapta özne merkezlik bir felsefi hareket noktası görmek mümkün. Metafizik tezatların ürettiği özne sorunu yerine toplumsal ilişkilerin ortaya çıkardığı özneyi merkeze almaktadır. Dolayısıyla Foucault iktidarı da dinamik ve özensiz bir süreç olarak tanımlar. İlk anladığımız anlamıyla değil. İktidarın varlığı tamamen bilgi-düzen endeksine bağlı olduğu için metafizik olarak sunulanın iktidarlık sürecin devamlılığını sağlamak adına ortaya koyulduğunu tespit etmiştir. Kitap her yönüyle dopdolu bir eser. Hoş, Foucault'nun yazıp da bu kötü diyebileceğimiz bir eser yok. İlgilisine şimdiden keyifli okumalar.
Söylemin Düzeni
Söylemin DüzeniMichel Foucault · Hil Yayın · 198747 okunma
Kapitalizm- emperyalizm-sömürgecilik
Kapitalizm: Hayallerinizi, ideallerinizi para karşılığında satın alabileceğiniz veya alınabileceği, her şeyin değerinin parayla ölçülebildiği, yaşamınızı sürdürebilmek için gerekli tüm koşulları yalnızca parayla sağlayabildiğiniz ekonomik sisteme kapitalizm denir. Sömurgecilik ve emperyalizm: Somurgecilik: Genellikle bir devletin başka
Kapitalist düzende ve az gelişmiş ülkelerde neredeyse sürekli akla gelen sorulardan birisidir ‘Devlet mi millet için vardır yoksa millet mi devlet için?’ sorusu. Her ülkenin, toplumsal ve sosyolojik yapısının hatta atalarından gelen toplumsal genlerinin etkisiyle bu sorunun cevabı değişkenlik gösterebilir. Ben ise bu yazıda, işin felsefi temelinden, bazı önemli filozofların yaklaşımından bahsetmek istiyorum.Fransız devrimi sırasında J.J. Rousseau ‘Toplum Sözleşmesi’ eserinde devlet-millet bağlantısına değinmiş ve milletlerin-toplulukların bir düzen içinde yaşayabilmeleri için (adalet sistemi, ekonomik kaynak yönetimi, kaynakların dağılımı gibi sebepler nedeniyle) devletleri oluşturmaları gerektiğini anlatmıştır. Bu bağlamda devletlerin, milletler için var olduğunu kanısına varabiliriz.Bir başka bakış açısına daha değinelim. Platon, ‘Politika’ adlı eserinde doğru bir devletin nasıl olabileceğini anlatmış ve kısacası devletin milletin tüm kesimlerine eşit davranan, onları iyilik kavramına teşvik eden, akıllı, filozof ve erdemli yöneticiler içeren bir yapı olarak özetlemiştir. Yani devletin varlığı ve işleyişi, milletin ve milletin refahı için vardır.Hegel ise, devleti şu şekilde tanımlar; devlet, düşünen, bilen, bildiğini yapan genel iradenin realitesidir. Devlet, tek bireylerin bir iradesi değildir, tanrısal, canlı bir totalitedir. Bu tanıma paralel olarak da fertlerin iradesinin devletin iradesi olamayacağını, ancak milletin devletin realitesini gerçekleştirebileceğini, devletin ise millet- topluluk olmadan var olamayacağını belirtir. Kısacası ikisi de birbirine muhtaçtır ve atom bağlantıları gibi içkindir.
Platon (Eflatun)
Platon (Eflatun)
Tanımlar ve değişkenlik
..hiç tanımadığınız birini trenden atmak, yarım düzine yabancıyı kompartımanda kendinize biraz yer açmak için atmanızdan daha kötü değildir.
Sayfa 88 - İletişim
Reklam
224 syf.
·
Puan vermedi
Yorum-İnceleme Herkese merhaba, İncelemeden önce biraz yorumlamak, ardından bu yorumdan sonra incelememi yapmak istiyorum.''Kelime'', nedir bu kavram? Hayatımızdaki yeri ne? Ne işe yarıyor?Önemi ne?Kelime, insan olabilmenin özünü içinde barındıran bir kavramdır, insan düşünebildiği için insandır ve de insan düşünebiliyorsa, bu eylem kelimeler
Yûsuf ile Züleyha
Yûsuf ile ZüleyhaNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 202114,8bin okunma