G. Childe'ın deyimiyle "İnsan topluluklarının yalnız ekmekle yaşayamayacakları açıktır. Fakat eğer Tanrının ağzından çıkan her söz doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak, bu sözleri kutsal bulan toplumun gelişmesine ve biyolojik ve ekonomik refahını artırmaya yaramazsa, o toplum eninde sonunda Tanrısıyla birlikte yok olur."
Hıristiyanlık'ta Şehitlik
edilemeyeceği anlamına geliyordu. İsa’nın akımındaki bir başka büyük değişim doğrudan İsa’nın infazından doğmuştu. İsa’nın müritleri kültlerinin kurucusunun örneğini izlemek istediklerinden Hıristiyanlık bir ölüm kültü haline geldi. Böylece Hıristiyan şehidi çağına girdik. Bu, yeni bir sapmaydı. Yahudilerin, Daniel Kitabı’nın yazıldığı dönemde
Reklam
Tanrının düşüyüz, dedi, o yaşlı adam Bizi unutunca ölüyüz Basbayağı bir ölü Bilmem ki bu sözleri ben Hangi sözle buluşturdumdu o zaman.
Yapı Kredi yayınlarıKitabı okudu
Çocuk değil o sözleri söyleyen; tanrının adını anmakla da büsbütün büyüdü artık.
Ksenophon'un bu konudaki sözleri Yunanların yaygın görüşünü yansıtıyor. İnsanı hayvandan ayıran farkın, hayvanların açık havada yaşayabilmesinin aksine, insanların başının üstünde bir çatıya ihtiyaç duyması olduğunu düşünen Ksenophon, tanrının erkeğe ve kadına zıt özellikler verdiğini söylüyordu. Erkek bedenen ve ruhen açık hava faaliyetlerine ve dışarıdaki işleri müsaitken, kadın içerinin işleri içindi. Dolayısıyla, "kadın için doğru olan dışarı çıkmayıp evde oturmaktır. Erkeğin dışarıyla ilgilenmeyip evde durması utanç vericidir."
Sayfa 107Kitabı okudu
İncil’de hiç olmadığı halde, kadınlar üzerine Tanrı’nın sözleri diye İncil’e birkaç söz ekledi ve bu sözler üzerinden sadece halkı değil, nüfuz sahibi insanları da etkilemeyi başardı.
Reklam
Raymalı-aga kendi zamanında çok tanınmış bir cırav (yırcı), bir ozan idi. Daha küçük yaşta ün kazanmıştı. Tanrı vergisi bir yetenek ve kişiliğinin üç güzel özelliği sayesinde bozkırın en ünlü yırcısı, âşık ozanı olmuştu: Güftesini kendi yazar, bestesini kendi yapar ve güzel sesiyle bunları hem çalar, hem söylerdi. Dinleyenler ona hayran
ötüken yayınevi
Başkalarının sözleri Seni üzmesin Çünkü güç Allah'ındır
Deizmi tedavüle sokanlar, güya talepkar ve buyurgan, asık suratlı ve öfkeli bir Tanrı’nın yerine, ruhlarını özgürlük şarkılarıyla esir aldıkları gençlere, kendi köşesinden olup bitenleri seyretmekle yetinen yeni ama şirin bir Tanrı sunmuşlardır.
Hakka Suresi’nde, Kur’an’ın Muhammed’in sözleri olduğuna dair ayet var ki, şöyledir: “...(Kur’an), andolsun ki, kerim (onurlu) olan bir elçinin sözüdür. O, şair sözü değildir...” (Hakka Suresi, ayet 40) Gerçekten de bu ve benzeri ayetlere bakarak ve ayrıca Kur’an’ın Muhammed’in ölümünden sonra birkaç kişilik bir heyet tarafından derlenmesiyle ilgili yukarıda özetlediğimiz bilgileri göz önünde tutarak Kur’an’ı akılcı bir şekilde eleştirecek olursak, bu kitabın, Muhammed’in günlük siyasetinin gereksinimlerini karşılayan hükümlerden oluştuğunu, bu itibarla onun sözlerinden (ya da hatta kısmen de olsa onu derleyenlerin görüşlerinden) ibaret olduğunu söylemek de mümkündür. Ve hele Kur’an’da buyruklara baş eğmenin Tanrı’ya ve Muhammed’e baş eğmek demek olacağını öngören, öte yandan Tanrı’nın Muhammed’e salavat getirdiğini sergileyen ayetlere göz atacak olursak, bu görüşü savunmak daha da kolaylaşmış olur. Şu bakımdan ki, bir kere Kur’an’da, Muhammed’e baş eğmenin Tanrı’ya baş eğmek demek olduğuna dair pek çok ayet var. Örneğin, Nisa Suresi’nde, “Peygambere boyun eğen, Tanrı’ya boyun eğmiş olur” (Nisa Suresi, ayet 80) diye yazılı. Yine Nisa Suresi’nde, “Her kim Allah’a ve peygamberine itaat ederse, işte onlar Allah ‘ın nimetine eriştirildiği peygamberlerle beraberdirler... “
Gönül yorgunluğu ne, biliyor musun? Gökte yıldızın kalmiyor. Gölgen bir yere sığmıyor. İçindeki şarkı içinde boğuluyor. Penceren sokağa bakmıyor. Bütün sevgi sözleri kalbinde cezaya dönüyor. Kirpiklerin hiçbir güzellikle halkalanmıyor. Baktığın bütün sular yeraltına çekiliyor. Sevmek korkusu ayrılıktan çok önce acı veriyor. Dünyanın bütün
Reklam
Kur’an’ın Tanrı sözleri olup ebediyetler boyunca insanlar tarafından hiçbir şekilde eleştirilemeyeceğini, değiştirilemeyeceğini anlatmak amacıyla Tanrı’nın şöyle konuştuğunu bildirmiştir: “...Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslamı beğendim...” (Maide Suresi, ayet 3) Yorumcuların açıklamalarına göre Muhammed bu ayeti, ölümünden seksen bir gün önce yerleştirmiştir; yerleştirirken de “peygamberlik” görevinin sona ermek üzere olduğunu, artık Tanrı’nın vahiy indirmeyeceğini, Müslümanların Tanrı’dan başkaca “tebligat” beklememeleri gerektiğini ve Tanrı’dan gelmiş olan vahiylerin değiştirilemeyeceğini, “nesli edilemeyeceğini” (kaldırılamayacağını) bildirmiştir.
"Her biriniz birer hava olduğunuzu bilmiyor musunuz? Tanrının sizin cinsinizle ilgili sözleri bu çağda da geçerli: suç da zorunlu olarak yaşayacak ,siz şeytanın kapısınız siz yasak meyvanın mührünü açansınız ; tanrısal yasa ilk terk edensiniz; şeytanın saldırmaya cesaret edemediği erkeği ikna eden sizsiniz. Siz dikkatsizce insanı tanrının imgesini yıktınız ."
Sayfa 199Kitabı okudu
_Her şey algıdır. Herhangi bir şeyi itici ya da çekici kılan tamamen senin zihnindir. Karar veren faktör sensin. _Zihin, aldatıcıdır. Gerçekte ikilem yoktur. Gerçekte sorun yoktur. Hiç olmamıştır, hiç olmayacaktır. Zihinde sorunlar vardır ve sen gerçekliğe zihnin aracılığıyla bakarsın. Böylece gerçeklik sorunlu olur. _Sağlıksız bir zihinle ne
“Tanrı’nın sözleri seni asla yarı yolda bırakmaz, kızım.”
Sayfa 18 - Everest YayınlarıKitabı okudu
Çoğu insan sevgi ve takdir “için” yaşar. Oysa sevgi ve takdir “sayesinde” yaşamamız gerekir. Bize sevgi gösterildiğinde, aslında buna layık olmadığımızı unutmamalıyız. Kimse sevilmeye layık değildir. Tanrı’nın insanı sevmesi, ideallerin ilahî düzeninde, sonsuz sevginin sonsuza dek değersiz şeylere gösterileceğinin yazılı olduğunu kanıtlar. Eğer bu sana acı geldiyse şöyle de diyebiliriz: Herkes sevgiye layıktır, layık olduğunu düşünenler dışında. Sevgi, diz çökülerek yapılan bir ayindir; sevgiyi alan kişinin dilinde ve yüreğinde Domine, non sum dignus (Ya Rab ben lâyık değilim) sözleri olmalıdır. Senin ara sıra bunu düşünmeni çok isterdim. Öyle ihtiyacın var ki...
708 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.