_Bazı insanlar kendi güneş sistemlerinde yaşarlar. Onları orada ziyaret etmek gerekir. _En derin denizlerde boğula boğula becerirsin tek bir nefesle yaşamayı. En yüksek uçurumlardan düşerken öğrenirsin uçmayı. En derin yaralarla başlar en derin gülücükler. _Sevdiğiniz insanları düşünüyorsunuz, ama daha derine inin, sonunda sevdiğinizin onlar
_Vatanınız, anneniz gibidir. Her kim vatanınızı aşağılıyorsa, hem size, hem annenize hem de atalarınıza düşmandır ve o her kim olursa olsun çekinmeden suratına bir yumruk indirin ve o kansızlarla mücadele edin. _Oyun başlasın! _Tek millet, tek devlet, tek lider, büyük Almanya. _Gelecek ya bizim olacak ya da ortada gelecek diye bir şey
Reklam
verdiğin her kederin yüreğimde yeri var hangi kitabı açtıysam seni okudum yıllardır hangi aynaya baktıysam seni gördüm gel desen gelemem git desen gidemem öl desen kanım akmaz anladım artık seni sevmek yüce bir şey anladım seni sevmek tanrı'ya yaklaşmak gibi insanlar içinde bir sana inandım bir seni sevdim kendimden başka uykularımın
everest yayınları, pdfKitabı yarım bıraktı
Dünya ile fiziksel ilişki kurmayarak araya imaj teknolojilerini sokmak bizi "insansızlaşma", insandan tamamen uzaklaşma noktasına götürür. Bu nokta, üzerine bomba atarak öldürdüğü insanları kameradan seyrederken, kurbandan "optik olarak ayrı" olmanın psikolojik izolasyon sağladığı bir noktadır. Çünkü "gördüklerimizle
1. Tanrısız toplum olmamıştır Tarih boyunca insanlık bir tanrı anlayışıyla hep iç içe olmuştur. Tanrı anlayışı olmayan bir toplum söz konusu değildir. İşte, çağımızda biraz denendi, o da olmadı. Sovyet Rusya’da 3 nesil boyunca denenmeye çalışıldı. Onun yerini sporla, sanatla, eğlenceyle doldurmaya çalıştılar. Unutturmaya çalıştılar, olmadı. 70 sene sonra biliyorsunuz, ortalıkta tekrar eski şeyler üzerine yeni yeni gelişmeler oldu. Çünkü Allahsız bir dünya, Allahsız bir yaşam, Allahsız bir toplum yoktur, mümkün değildir. Ontolojik olarak mümkün değil, yaratılış olarak mümkün değildir. Zira insan doğarken, “Allah” bilgisiyle doğar. O fıtratımıza kazınan bir bilgidir. İnkâr edilebilir,yasaklanabilir ama asla yok edilemez. O, haricî bir obje değildir; içimizde, ruhumuzdadır. Fakat Allah’ı doğru anlayıp anlamamak bütün çağların gerçeğidir; meselesidir.
Sayfa 156 - Marmara Akademi YayınlarıKitabı okudu
Tanrısız ahlâk meselesi, büyük ihtimalle ebediyyen tatbikatta tetkiki mümkün olmayan veya herhangi bir tarihî tecrübeye dayanmayan nazarî bir tartışma mevzuu olarak kalacaktır. Çünkü tarih boyunca tamamen dindışı bir tek toplum bilinmediği gibi, benzerî durumla ilgili tecrübemiz de yoktur. Kuşakları, resmen kabul edilmiş ateist ideolojiye istinaden, dine karşı tamamen ilgisiz ve hatta nefret içinde eğitilen toplumlar bile, dindışı ahlâk var mı veya sırf ateist kültür ve ateist toplum mümkün mü sorusuna itimada şayan bir cevap olamazlar. Böyle toplumlar da, bütün çabalara ve kendi etrafında ördükleri duvarlara rağmen, mekan ve zamanın dışında kalamazlar. Sayısız şekilde yansıyan mazi, tümüyle ve keza isteyerek veya kendiliğinden tesir icra eden dünyanın öbür kısmı, burada da varlığını sürdürmeğe devam etmektedir. Açıkça iddia ediyorum ki, mensuplari din bakımından tam bir bilgisizlik içinde büyümüş olan bir toplumun davranış kaideleri, hukuku, in- sanlararası münasebetleri ve sosyal düzeni, tanıdığımız ve kendini dine bağlı telakkî eden memleketlerde ve keza kendini umumiyetle ateist anlayışının kuvvetli tesiri altında bilen öbür bölgelerde rastlamakta olduğumuz herşeyden, göze çarpacak kadar, farklı olacaktı.
Reklam
Tanrının bıraktığı yerden biz başlayalım Üç milyar insanın yarısını sen öldür yarısını ben Üç kişi kalsak yetişir yeryüzünde Yaklaş bana Seninle kardeş değiliz Hüzünle karışık sevinçlerinden kurtul artık Arzuların o belli belirsiz sıcaklığını sev
Tanrısız Ahlak
Incelememizden iki sonuca varılabilir. Birincisi: Bir prensip, bir ideal olarak dinsiz ahlâk mümkün değildir; pratik ahlâk olarak mümkündür. Fakat bu pratik ahlâk süredurum gibidir, ona itici gücü veren kaynaktan uzaklaştıkça kendi gücü de azalmaktadır. İkincisi: hiçbir ahlâki düzen ateizme da- yandırılamaz, fakat ateizm doğrudan ahlâklılığı
Sayfa 216 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
Tanrısız ahlâkın mümkün olması ile ilgili sorunsal muhteme- Jen her zaman teorik bir tartışma olarak kalacaktır. Çünkü bu, uygulamada tetkik edilemeyecek ve herhangi bir tarihi dene- vin referans gösterilemeyeceği bir tartışmadır. Bunun basit bir nedeni vardır; insanlık tarihi boyunca tamamen dinsiz bir top- luluğa rastlanmamıştır, benzer bir durumla ilgili tecrübemiz de yoktur. Resmi kabul görmüş ateist ideolojilere dayanarak genç nesilleri dine karşı büsbütün bir ilgisizlik hatta nefret içinde yetiştirilen toplumlar bile, dinsiz ahlâk var mıdır veya salt ateist kültür ve salt ateist toplum mümkün müdür sorusu- na kesin bir cevap teşkil edemezler. Bu tür toplumlar da, tüm çabalarına ve etraflarına ördükleri tüm duvarlara rağmen, za- man ve mekânın dışında kalamazlar. Sayısız şekillerde akse- den geçmiş ve kasıtlı veya kasıitsız olarak etki eden dünyanın geri kalanı burada mevcuttur. Açıkça iddia ediyorum ki men- supları din hakkında büsbütün bir bilgisizlik içinde yetişen bir toplumda, davranış kuralları, hukuk, insanlar arasındaki ilişkiler ve toplum düzeni, bugün tanıdığımız ve gerek dindar addedilen gerekse ateist anlayışın güçlü etkisinde olduğu bili- nen toplumlarda rastladığımız her şeyden katiyetle farklı ola- caktır.' Gerçek bir ateist toplumun ideallerini veya hukukunu öğrense, yahut tutarlı bir ateist dünya manzarasıyla birdenbire karşı karşıya kalsa belki birçok dinsiz dengesini kaybederdi.
Sayfa 209 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
Biz Kardeş Değiliz
Tanrının bıraktığı yerden biz başlayalım Üç milyar insanın yarısını sen öldür yarısını ben Üç kişi kalsak yetişir yeryüzünde Yaklaş bana Seninle kardeş değiliz Hüzünle karışık sevinçlerinden kurtul artık Arzuların o belli belirsiz sıcaklığını sev Biliyorsun Önce Tanrı insanı yarattı Sonra insan sevgiyi Ne yapsak boş Ne kadar çabalasak
Reklam
Tanrısız ahlâk meselesi, büyük ihtimalle ebediyyen tatbikatta tet- kiki mümkün olmayan veya herhangi bir tarihî tecrübeye dayanmayan nazarî bir tartışma mevzuu olarak kalacaktır. Çünkü tarih boyunca ta- mamen dindışı bir tek toplum bilinmediği gibi, benzerî durumla ilgili tecrübemiz de yoktur. Kuşaklan, resmen kabul edilmiş ateist ideolojiye istinaden, dine karşı tamamen ilgisiz ve hatta nefret içinde eğitilen toplumlar bile, dindışı ahlâk var mı veya sırf ateist kültür ve ateist toplum mümkün mü sorusuna itimada şayan bir cevap olamazlar.
Tanrısız Toplum Mümkün
Tanrının ölümünün ilanı da beklenenin aksine toplumu çöküşe götürmedi. Tarih boyunca peygamberler ve felsefeciler, büyük kozmik plana duyulan inanç olmazsa düzen ve birliğin yok olacağını iddia etmişlerdi. Bugünse kozmik bir tasarıya inanmaya devam edenler, küresel düzen karşısında ki en tehditkar unsurlardır. Allahtan korkan Suriye, seküler Hollandadan çok daha şiddet dolu.
Sayfa 233Kitabı okudu