Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Dili kaybetmek, dini kaybetmenin ilk aşamasıdır. Tevhid kavramları farklıdır, onları öğrenelim, onların anlamlarına erelim, yaşayalım, yaşatalım. Çünki çok iyi biliyoruz ki Batı’yı ve bâtılı meşrulaşdırmanın ilk adımı Batı’nın ve bâtılın kavramlarını geçerli ve değerli görmektir.
Sayfa 10
1/10 puan verdi
İslamcıların Piri Şehid Dr.Ali Şeriati'nin böyle bir eseri yok uydurma... Bütün külliyatı bende var... Bütün Kitapları Fecr Yayınevinden çıktı.. Ali Şeriati'den dinsiz adam çıkaramazsınız..Lavukluk yapmayın... Şeriati, yazılarını üçe ayırır: İçtimâiydi (Toplum Bilim) İslâmi/ (İslam Bilim) ve Keviriyât\ Onun bu tasnifini şöyle anlamak
Aşk ve Devrim
Aşk ve DevrimAli Şeriati · Arya Yayıncılık · 202029 okunma
Reklam
Tevhid kırılmasının esas psikolojik yan etkisi, parçalanmışlığın getirdiği metafizik gerilimdir. bu gerilim dini yeniden yapılandırma çabaları ile de aşılamayınca Avrupa insanın tek çıkış yolu kalır; kendi aklına sığınmak ve hakikatı orada aramak..
Sayfa 182Kitabı okudu
Kime ait?
Bu dinin (İslam), ya da daha genel bir ifadeyle tarih boyunca gelen tüm Resullerin tebliğ ettiği " Allah dini"nin ele aldığı temel sorun, yeryüzünde uluhiyetin ve kullar üzerinde rububiyetin kime ait olacağı sorusudur.
Sayfa 110Kitabı okudu
4. Cilt Sayfa 217
Hazrets Adem'den Hazret-i Muhammed'e gelinceye kadar bütün peygamberler islam dini esaslarını ve tevhid akîdesini tebliğe memur edilmişlerdir. Bu din-i mübin, müstaid olduğu gäye-i kemâli ancak hâtem-i enbiyâda bulmuştur. Dinleri, ihtiva ettikleri kavaid ve ahkamı ile, tebliğ ettikleri medeniyet-i fäzıla ile velhasıl beşeriyetin her türlü enin ve ıstırabına devāsâz olabilmeleri cihetiyle tetkik eden her munsıf âlim ve mütefekkir, Hak dinin İslâm dini olduğuna hükmetmekte tereddüt etmez. Sair dinler, zemin-i tedkik olabilecek bir vuzûh-ı tarihiyi haiz olmadıkları halde İslâm dini, tarihi en yakın bir hayata malik olması cihetiyle bütün ahkâmı, güneş gibi açık ve âşıkâr olarak zamanımıza nakledilmiştir. Onun tarihî seyri, bir tekâmülü ilmi takip etmekte bulunduğu için saffet-i asliyyesiyle devam edip gidecektir de.
Sayfa 217Kitabı okudu
Zira insan,çoğu zaman içinde yaşadığı şartlara takılır.Müstekbir ve azgın toplumdan gördüğü kin ve adaveti gözünde büyütür.Dini uğrunda yaşadığı eziyetlerin, kendi haricinde kimsenin başına gelmediğini düşünür.Yüce Allah şirk toplumlarının tevhid karşısındaki yaşamış ve yaşanması muhtemel tutumlarını nazarımıza sunup, müminleri teselli ederek"Dava yolunda yalnız değilsiniz"der."Sizden önce de bunlar yaşandı, sizden sonra da yaşanacak!"der.Müminin bir elini geçmişteki öncülerin eline, öteki elini gelecekteki kardeşlerinin eline tutuşturur.Bu, mümine teselli veren ve kalbine sekinet inmesini sağlayan ilahi bir destektir.
Reklam
Eshabı Kehf
Eshabı Kehf; Rum zâdegânından veya padişahın havassından imişler ve İsâ dini üzere tevhid yoluna sâlik bulunuyorlarmış. İbni İshak diyor ki: İncîl ehlinin işi hercümerç oldu, tuğyanlar başladı, melikler putlara tapar oldular. Eshabı Kehf'in zamanlarındaki Hükümdar, Dakyanus da puta taparmış ve puta tapmayanlara çeşitli zulüm ve işkence
Sayfa 465 - Milli Eğitim Yayınları 1952 BaskısıKitabı okudu
“Tevhid dini, o iki dinden biridir ki tek bir ilaha kulluk etmeyi, bütün kâinata tek bir gücün hükmettiğini ve tarihte insan neslinin alınyazısının tek bir kudretin elinde olduğunu kabul eder.”
Sayfa 22 - Fecr Yayınları /TevhidKitabı okuyor
Allah muminlerin dostudur kafirlerin ise dostu yoktur.
► Allah’ın dini dışında bir (din mi) arıyorlar? (Hem de) göklerde ve yerde olanların tamamı isteyerek veya zorla ona teslim olmuşken?!
İslam dini öyle bir teslimiyettir ki, kalplerde Allah sevgisinden başka hiç bir sevgiye yer bırakmaz
Reklam
Hac Sûresi / 39.Ayet 39. Kendilerine savaş açılan (mü’min)lere, zulme uğradıklarından dolayı, (artık savaş için) izin verildi. Şüphesiz ki Allah, onlara yardım etmeye elbette kâdirdir. Hac Sûresi / 40.Ayet 40. O (mü’min) kimseler, sırf: “Rabbimiz Allah’tır.” dediklerinden (putlara inanmadıklarından) dolayı, haksız yere yurtlarından çıkarıldılar. Eğer Allah, bazı insanları (azgınlığını ve şerrini) diğer bazısıyla def etmeseydi, manastırlar, kiliseler, havralar ve içinde Allah’ın adı çokça zikredilen mescidler muhakkak yıkılıp giderdi. Çünkü “Allah’ı tanıyoruz.” deseler bile O’nun hüküm ve hâkimiyetini kabul etmeyen müşrikler, bütün mâbetlere düşmanlık ederler. Allah kendi (dini)ne yardım eden (onu hayata hâkim kılmak için gayret eden)lere elbette yardım eder. Şüphesiz ki Allah çok kuvvetlidir, her şeye galiptir.2 İktidar sahibi Mekkeli müşrikler, Kelime-i tevhid ile “Rabbim Allah’tan başkası değildir, artık O’nun kulluğuna girdim, gereğine göre yaşayacağım, sizin putlarınızdan ayrıldım.” diyen mü’minlere her türlü eziyet ve mahrumiyeti reva görüyorlardı. Allah da böylelerini, sünneti gereği, her zaman def etmiş, tevhid şirke galip gelmiştir.
II. Sultan Kılıçarslan
II.SULTAN KILIÇ ARSLAN Anadolu Selçuklu Devletini İhtişamın Zirvesine Çıkaran İdareci Anadolu Selçuklu Devletini ihtişamın ziresine çıkaran ve Osmanlı Devletinden önce Anadolu'da kurulan ilk büyük İslâm Devletinin namım cihana yayan idareci Sultan II.Kılıç Arslan'ın tarihimizde müstesna ve mümtaz bir yeri vardır...Sultan olduğu
Bayramımız mübarek olsun.
Bu bayram yalnızca tevhid ehlinin, hayatına küfür, şirk karıştırmayıp dini yalnızca Allah'a has kılıp, ona iman edenlerin bayramıdır. Laiklerin, demokratların, mealcilerin, kabirperestlerin ve kafirlerin bayramı değil.
İşte hem kaynaklara ve asr-ı saadete dönüş fikri üzerinden yürüyen, bazen "Kur'an Müslümanlığı"nda karar kılan, (hadisi büyük ölçüde dışta tutan) yeni ve lafızcı dinî yorumları, hem yeni dindarlaşmayı, hem de yeni radikal cihad fikrini besleyen bu yeni koru(n)ma düşünceleri ve kurtuluş arayışlarıdır. Bir başka şekilde söylersek Yeni
Sayfa 916Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.