Yahudi günler..
usevi Dini Bayramları ve Kutsal Günleri Musevi dini bayramları ve kutsal günleriyle Musevi dinine ilişkin öteki anma, kutlama ve oruç günleri İbrani Takvimi esasına göre düzenlenmiş olup bu takvime göre her yıl aynı tarihte ve dolayısıyla aynı mevsim içinde kutlana gelmektedir. Musevi inanç disiplininin temel kutsal günü "Şabat"tır.
Bakınız: Hammurabi Kanunları
"Günümüzün kuşkucuları Tevrat'ta bulunan 10 Buyruk'un ve akabinde sıralanan Musevi şeriatının daha eski bir medeniyet olan Sümerler ve Babillilerin kanunlarına dayanarak yazıldığını savunurlar."
Reklam
824 syf.
9/10 puan verdi
Tevrat, İbrahimî (Hz İbrahim) dinler arasında Yahudilere (Musevilik) indirilmiştir. Yahudilik ve Musevilik terimleri açıklamak gerekirse, Yahudilik genellikle dini bir kavram iken, Musevilik hem dini hem de etnik-kültürel olarak ifade edilebilir. İslami açıdan incelemek gerekirse, Tevrat, orijinal indirilen kutsal kitaplardan biridir ancak zaman
Tevrat
TevratKolektif · Dorlion Yayınevi · 2018852 okunma
Yaratıcıyı Yenen Peygamber/Yahudiliğe Reddiye
Tevrat’ın tahrif edildiğinin göstergelerinden sadece birisine Değineceğim bu yazımda Hz Yakup'un Allahı güreşte yenmesi olayına "Yakup o gece kalktı; iki karısını, iki cariyesini, on bir oğlunu yanına alıp Yabbuk Irmağı'nın sığ yerinden karşıya geçti. Onları geçirdikten sonra sahip olduğu her şeyi de karşıya geçirdi. Böylece Yakup
Musevi Bayramları
ROŞ AŞANA: Takvim yılının ilk ayı olan Tişri ayının ilk ve ikinci günleri "Roş Aşana/Yılbaşı" olarak özel bir öneme sahiptir. Bu günler, Musevi inançlısının geçmiş olan yıla ilişkin olarak yaşamını gözden geçirmesinin, yanlışlarının bilincine ulaşarak bunları gelecekte yinelememe iradesini gösterip davranışlarını olgunlaştırmasının,
( Büyük Patlama'dan Karadeliğe )
_Aziz Augustine, evrenin Yaradılış tarihi olarak Tevrat'a dayanarak M.Ö. 5000 yılını kabul etti. (İlginçtir ki bu tarihi, arkeologların uygarlığın gerçekten başladığı çağ olarak söyledikleri son Buzul çağının bitiminden –yaklaşık M.Ö. 10.000- o kadar uzak değildir) _Augustine, Tanrı evreni yaratmadan önce ne yapıyordu diye soru soranlara,
Reklam
Yalan haber taşımayacaksınız. Haksız yere tanıklık ederek kötü kişiye yan çıkmayacaksınız. (Mısır'dan Çıkış 23:1)
Sayfa 134 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
Komşuna karşı yalan yere tanıklık etmeyeceksin. (Mısır'dan Çıkış 20:16)
Sayfa 130 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
ESKİ ANTLAŞMA'NIN DÖRT KISMI
(1) MUSA'NIN YASASI Eski Antlaşma'nın ilk kısmı olan Musa'nın Yasası 5 kitaptan oluşur: -Yaratılış -Mısır'dan Çıkış -Levililer -Çölde Sayım -Yasa'nın Tekrarı Bazen kısaca Yasa olarak adlandırılır. Ayrıca Tevrat(Torah) ya da Pentatuk adlarıyla da bilinir. İsa, Musa'nın yazılarından söz ettiğinde, Tevrat ve Yasa'yı
Sayfa 18 - Yeni Anadolu YayıncılıkKitabı okudu
Tanrımız RAB tek RAB'dir. Tanrınız RAB'bi bütün yüreğinizle, bütün canınızla, bütün gücünüzle seveceksiniz. Bugün size verdiğim bu buyrukları aklınızda tutun. (Yasa'nın Tekrarı 6:4-6) 6:4 TANRIMIZ RAB TEK RAB'DİR. Bu ayet tektanrıcılığı öğretir. Bu öğreti Tanrı'nın farklı tanrıların tümünün birleşimi değil, tek gerçek
Sayfa 253 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
Reklam
RAB sonsuza dek egemen olacaktır. (Mısır'dan Çıkış 15:18)
Sayfa 121 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
TANRI'NIN AHLAKİ SIFATLARI
Tek ve gerçek Tanrı'nın, özellikle ahlaki birçok vasfı insani niteliklerle benzerlik taşır; ancak bunlar bizim sahip olduğumuz düzeyle kıyaslanamayacak derecede yücedir. Örneğin insanlar da, Tanrı gibi sevmek yeteneğine sahiptir. Fakat hiçbir insan Tanrı'nın sevgisi kadar engin bir sevgiye sahip olamaz. Bu tür vasıflar taşımamızın,
Sayfa 798 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
TANRI'NIN SIFATLARI
Kutsal Kitap Tanrı'nın var olduğunu kanıtlamaya çalışmak yerine O'nun varlığını kabul eder ve sahip olduğu çeşitli sıfatları tanımlar. Bu sıfatlardan bazıları Tanrı olduğu için sadece O'na aittir yani eşsizdir. Diğerleri ise, Tanrı'nın suretinde yaratılmaları nedeniyle insanlarınkine benzer. TANRI'NIN SADECE KENDİNE ÖZGÜ
Sayfa 797 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
İbrahim'e, İshak'a ve Yakup'a Her Şeye Gücü Yeten Tanrı olarak göründüm, ama onlara kendimi Yahve adıyla tanıtmadım. (Mısır'dan Çıkış 6:3) 6:3 ONLARA KENDİMİ YAHVE ADIYLA TANITMADIM. RAB İbrahim'e, İshak'a ve Yakup'a kendisini "Yahve" adıyla tanıtmadı. (İbranice 'Yahve' RAB olarak çevrilir) (1) Bu durum, iman atalarının bu ada yabancı oldukları anlamına gelmez, ancak bu adın anlamı hakkında kesin bir vahiy almadıklarını gösterir. Gerçekte Tanrı'nın adını Yahve olarak işitip kullandılar, fakat deneyimleri doğrultusunda O'nu daha çok, vaat ettiklerini gerçekleştirecek güce sahip oluşunu vurgulayan "Her Şeye Gücü Yeten Tanrı" adıyla tanıdılar. (2) 'Yahve' ifadesi, O'nun özellikle kurtuluş üzerine odaklanan antlaşma adıdır. İbrahim Yaratılış 15'teki vaadin yerine geldiğini görecek kadar yaşamadığı halde, Tanrı'nın gücünü her zaman hissetti.
Sayfa 107 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
88 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.