Başımıza bir bela geldiğinde, bir problemle karşılaştığımızda, bir sıkıntı yaşadığımızda, "Bu bela beni nereden buldu, nereden geldi, sebep neydi, ben ne yaptım, ne günah işledim Allahım!" deriz. Ama şöyle sakin kafayla , o başımıza gelen olayı şöyle derinlemesine irdelediğimizde bir bakarız ki, belki yıllar önce, belki yakın zamanda benzer bir hatayı biz de yapmışızdır. Biz de birilerinin canını acıtmışızdır.
Sevgili dostlar! Hayatın güzelliklerini hep gözden kaçırıyoruz. Baharda etrafımızda rengârenk çiçekler açmışken biz o güzellikleri görmeyerek, hatta üzerine basarak işe koşmaya devam ediyoruz. En son o kırlarda açan çiçeklerle ne zaman bakıştık ve konuştuk? Bir güneşin batışını, mavi bir denizi, gökyüzünü, bulutu, bir şelalenin akışını, ıssız bir yerde ağaçların altında rüzgârın çıkardığı o harika sesi en son ne zaman dinledik? İçimizdeki sesi, içimizdeki çocuğu, içimizdeki mutluluğu en son ne zaman hissettik?