Gerek Fransız gerek Rus Devrimlerinde olduğu gibi sınıfsal bir amaçla çalışmamışlardır. Fransız Devrimi'nde devrim mahkemeleri aristokrasiye karşı sert bir uygulama göstermiş, yalnız 1793 yılında yargılanarak 17.000 kişinin idam edildiği ve bu sayının yargılanmadan idam edilenlerle 40.000'i aştığı göz önüne alınırsa, ne derece kan döküldüğü anlaşılabilir. Rus Devrimi'nde ise tüm aristokrasi ve burjuva sınıfları hemen tamamen yok edilmişler, milyonlarca insan gene devrimciler tarafından öldürülmüş, gerekse iç savaş ve büyük sefalet sonunda ölmüşlerdi. Bu bakımdan Türk Devrimi sınıfsal bir hareket olmadığı için İstiklal Mahkemeleride sınıf hakimiyetine yönelik çalışmadılar. Ancak karşı devrimci güçlerin tasfiyesine gidildi. Feodal bir kurum olan "ağa-şeyh" durumu ise zaman içinde çözümlenmek üzere sonraya ertelendi. Bu bakımdan Türk İnkılabı ekonomik yapıda köklü değişikliklere gitmeden önce, sosyal yapıyı ve dinden kaynaklanan düşünce sistemini değiştirmeye yöneldi.
Sayfa 472
Attilâ İlhan ile söyleşi: Çağdaşlık ile Batıcılık
Attila Bey, sizinle, Batı, Batıcılık, çağdaşlık kavramları, Türkiye yakın tarihinde bu kavramların dönüşümü, bugünkü durum, Batı’yı aşmak mı ya da onun kuyruğuna takılmak mı sorusu; bütün bunları içeren hem kavramsal, hem de tarihsel bir söyleşi yapalım istedik. Bunlar tartışılan, gündemdeki ciddi konular. Benim gündemimde 40 senedir
Reklam
Rus İhtilali, Bolşeviklik, Fransız Devrimi ve Türkiye
Rusya'da kanlı bir inkılap, Bolşevizm namını taşıyan koskoca bir komünizm inkılabı oldu. Türkiye de aynı yola paralel olarak aynı istikamete doğru gidiyor. Bu yürüyüşün tanzimiyle meşgul olanlar için, bu inkılabi hadisenin bütün ruhunu iyiden iyiye incelemek, onu anlamak ve bu anlayışla uyumlu bir hat ve hareket çizmek lazım olduğuna göre,
Sayfa 87 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
D. MEHMET DOĞAN: BİR SÖMÜRGE MÜFETTİŞİNİN MAARİF VEKİLİ’Nİ TÜRKİYE’DE MUHTEMEL DİNÎ GELİŞMELER HUSUSUNDA SORGUYA ÇEKMESİ! Yahut 1940’larda Türkiye’nin tam bağımsızlığını sorgulamak. 1933’te Kapatılan Darülfünun İlahiyat Fakültesi hocalarından M. Şerefeddin Yaltkaya, ilk Diyanet Reisi Rifat Börekçi’nin vefatından neredeyse bir yıl sonra Diyanet
Bir İktidar Dili Oluşturmak:Dil Devrimi Türkiye’nin ilim, fikir, sanat, edebiyat ve kültür meselelerinin temelinde dille ilgili zorlayıcı değişimin olduğunu görmezden gelmememiz gerekiyor. Türkçenin binlerce yıllık seyri 20. yüzyılda harf inkılâbı ve dil devrimi ile değiştirilmek istendi. Binlerce yıldır kendi yatağında akan, zaman içinde
384 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
6 günde okudu
Yıkılış ve Kurtuluş!
“Siyasal bağımsızlık, adlî, ekonomik ve malî hayatımızı yok etmeye ve sonucunda yaşama hakkımızı ortadan kaldırmaya yönelmiş <Sevr Antlaşması> bizce YOKTUR!”
Mustafa Kemal Atatürk
Mustafa Kemal Atatürk
(1921 - Atatürk’ün S.D.I1I, s. 16-17) * Uyarı: *Spoiler olma ihtimali olduğu iddia edilen bilgiler olabilir. Bunu kabul ederek
Atatürk Etkisi
Atatürk EtkisiSinan Meydan · İnkılap Kitabevi · 2018434 okunma
Reklam
Türk İnkılabı ve Fransız Devrimi
Mustafa Kemal Paşa’nın Kemalizmi’nin oturduğu fikrî zemin, aslında Yusuf Akçura ve Ziya Gökalp’in bir sentezidir. Bunların ortaya atmış olduğu bütün düşünceleri Mustafa Kemal Paşa kendi düşüncesi içinde yoğurmuş, âlimlerle paylaşarak bunlardan ortaya bir Türk Milliyetçiliği çıkarmıştır. Bu milliyetçilik kesinlikle şoven değildir, ırkçı değildir.
Sayfa 373 - İş Bankası YayınlarıKitabı okudu