Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Millete aşk işi boş dedikten sonra gece 3 civarı Osmanlı'nın 4. Mehmed Dönemi Haritası aklıma gelince uzaklara dalışım...
Hürriyet, kızıl rus çarı leninin sandığı gibi burjuvazinin lüksü değildir; aksine o, beşeriyetin gelişip yücelmesi için muhtaç olduğu manevî bir atmosferdir.
Reklam
Tarih göstermelidir ki, hiç bir cemiyet, ortaya büyük bir ideal ve idealizim koymadıkça ve bütün fert ve dilimlerini, bu ruh ve iman etrafında kaynaştırmadıkça büyük hamleler yapamaz.
Milli eğitimin temeline, her şeyden önce milli kültür ve medeniyete sevgi oturtulmalıdır. Genc nesilleri milli kültür ve medeniyete yabancılaştıran, onları tarihlerinden, destanlarından, milli ve mukaddes motiflerinden, kahramanlarından uzaklaştıran, dinlerine, dillerine, yazılarına, kitaplarına, milli estetik ve zevklerine ters düşüren bir eğitim elbette yanlış yoldadır. Milli eğitimin temelinde, her seyden önce bir milletin kendine, tarihine, kültür ve medeniyetine olan sevgisi yatar. Egitimde nefretin yeri yoktur. Hele bu nefret milli ve mukaddes değerlere müteveccih olursa..
İslam terbiye sisteminin temelinde Allahı bilmek ve Allahı anmak esastır. Yüce ve mukaddes kitabımız kuranı kerimde bildirildiğine göre insanın kalbi ve ruhu ancak bu suretle itminan olur.
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
Reklam
ÜLKEMİZDE AİLE VE KADININ BUGÜNKÜ DURUMU
Çağımızda,kalkınmış veya kalkınmakta olan ülkelerde şu üç kadın tipine rastlayabilirsiniz:1-Kendini evine,yuvasına ve çocuklarına vakfeden ve evinde çalışan kadınlar,2-Hem evinde,hem de evinin dışında çalışmak zorunda kalan kadınlar,3-Hem evinde,hem de evinin dışında çalışmayan süs kadınları. Birincileri derin saygı duyarız,ikincilere bu saygıyı duymakla beraber acırız,üçüncüler karşısında saygı duymak mümkün değildir.Galiba birde dördüncü tıp kadın var."Kandil"yerine"Noel"kutlayan,saçından tırnağına,giyiminden kuşamına ,sofrasından konuşmasına,dansından müziğine kadar batılı kapitalist ve burjuva özentisi içinde kıvranan,anne olmadan ve aile külfetine katlanmadan"seks özgürlüğü"isteyen,elini soğuk sudan,sıcak suya sokmadan bedavadan ve tufeyli yaşamaya can atan,çocuklardan çok süs köpeklerini seven,yahut çocuk sevgisini evine koyduğu"yapma bebeklerde"tatmin eden,kumar,içki,seks partilerinde mutluluk arayan,muhtaç olduğu parayı"seks endüstrisi"yoluyla ile temin eden,bir taraftan"monogomi"yi(tek evlilik)savunan ve fakat fiilen"pologomi"(çok eşli)yaşayan bu tipten iğreniyoruz.
Seyyid Ahmet Arvâsî
Batı,sahte hümanisttir. Çünkü,o, 60 milyon Müslüman-Türk'ün kızıl Rus ve Çin emperyalizmi altında kahrolmasından asla mustarip değildir.
Sayfa 334
Biz yobazdan farklı olarak inkilapçı ve devrimbazdan farklı olarak rönesansçıyız.Biz inkılabın ne demek olduğunu Şanlı Peygamberimiz Hazret-i Muhammed'den (O'na salat ve selam olsun), şahsiyetçiliğin ne demek olduğunu da şanlı Türk tarihinden öğrenmiş bulunuyoruz.
Sayfa 245
Nizam-ı Alem, İ'layi Kelimetullah Dâvâsı
Hele Kanımız aksa da zafer İslam'ın.Çağrımız İslam'da dirilişidir ve Türk-İslam medeniyetinin yeniden kuracağız diyen genç Türk-İslam ülkücülerini yalnız esir Türklüğü değil Nizam-ı Alem davası ile bütün mazlum milletleri mukaddes <İ'layi kelimetullah> yolunda verilecek bir mücadele ile kurtarmayı vaat eden Türk milliyetçilerini görünce öfkelerinden kurdurmaktadırlar
Sayfa 225 - Seyyid Ahmet Arvasi
Reklam
İnsan Ve Maneviyat
İnsan, maddesi ile değil fakat mânâsı ile gerçekten büyüktür ve muhteşemdir. Şanlı Peygamberimizin bir hadisi kudside belirttikleri gibi yüce Allah buyuruyor ki ,ben yeryüzüne ve göğe sığmam fakat inanan kulumun gönlüne sığarım.
Sayfa 190
Ülkücüler ve Hürriyet
Biz, Türk-İslam Ülkücüleri hürriyetçiyiz; ancak yine bizler insanın bu temel manevi ihtiyacının istismar edilmesine asla fırsat tanımayacağız.Biz hürriyeti aşırı bireyleşme biçiminde ele alan liberalizmin de insanın hürriyet ihtiyacını hedonizm ve anarşizme ve nihilizme malzeme yapmak isteyen istismarcıların da hürriyetlerimizi bozmak isteyen komünizmin de oyunlarını bozmak kararindayiz
Sayfa 186
Ülkücünün Çilesi
Esefle belirteyim ki, Türk-İslam kültür ve medeniyetini savunduğum ve böylece güçlü bir nesil yetiştirmek istediğim için adeta -bazı çevrelerce- afaroz edilmiştim. Bunları,asla öğünmek için söylemiyorum. Benim çektiklerimin çok daha fazlasını çeken ve Öz yurdunda ve öz vatanında parya durumuna düşürülen nice ülküdaşlarım var.
Sayfa 126 - Seyyid Ahmet Arvasi
İslam'da<reislik> bir hırs ve menfaat konusu değildir.Aksine bir fedakârlık ve ıstırap meselesidir.Bir mümin,reis olmakla âdeta kendini feda etmiş olur.Şahsını düşünemez duruma gelir,mesuliyeti ve çilesi artar. Gerçekten rahatını ve huzurunu düşünenler,bu işe talip olmamalıdırlar.
Sayfa 92
Türk-İslam Ülkücüleri,Nizâm-ı âlem ve İlayi Kelimetullah dâvâsını kitlelere mal etmeye çalışırlarken tavizsiz olmak kadar onların meselelerini ,hususiyetlerini ve idraklarını bilerek esnek bir takdim biçim içinde yo almaya önem vereceklerdir. (İnsanları),Rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle davet et.Onlarla mücadeleni en güzel (yol) hangisi ise onunla yap.( Nahl Sûresi,ayet:125)
Sayfa 113
144 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.