SORKUN MANİLERİ
Sorkun’a [1] mani yazdım, Ne bir ot, ne de sazdım, Hayal gitti yaylaya; Ne çok oldum, ne azdım. x Sorkun; yerleşim yeri, Adı bin yıldan beri, Çok şehit verdiler,
Türk mânileri antolojisi
Her aşka inanılmaz, sevmek kolay iş değil.
Reklam
304 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Mehmet Berk Yaltırık - Yedikuleli Mansur
Mehmet Berk Yaltırık
Mehmet Berk Yaltırık
bir tarihçi olarak; tarihsel fantastik-korku öyküleri yazmakta olan bir yazarımızdır.
Yedikuleli Mansur
Yedikuleli Mansur
kitabını büyük bir keyifle okuduğumu belirtmek isterim. Türk kültürünü, tarihini içine alarak oluşturulmuş fantastik kurgu dünyası eksikliği çekerken bu tarz konuları ele alan üstüne üstlük bir de
Yedikuleli Mansur
Yedikuleli MansurMehmet Berk Yaltırık · İthaki Yayınları · 2019336 okunma
Falih Rıfkı Atay'ın kitabına verdiği isimden yola çıkarsak, "Atatürk ne idi?" sorusunun cevabı bence bu konuşmada gizlidir. 21 Aralık 1937 tarihli bu konuşmanın gösterdiği Atatürk şudur: 1. Türkiye gibi, diğer İslam ülkelerinin de bağımsız olmasını çok istemektedir: "Ben söylüyorum ki, İslam âlemi ve Suriye milleti ve devleti
Sayfa 327 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
𝐀𝐫𝐚 𝐤𝐚𝐩ı 𝐝ış 𝐤𝐚𝐩ı İç𝐢𝐧𝐝𝐞 ç𝐚𝐯𝐝𝐚𝐫 𝐬𝐚𝐩ı 𝐁𝐞𝐧𝐢 𝐲â𝐫𝐝𝐚𝐧 𝐚𝐲ı𝐫𝐚𝐧 𝐃𝐢𝐥𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧 𝐤𝐚𝐩ı 𝐤𝐚𝐩ı
𝔻𝕖𝕣𝕖𝕝𝕖𝕣 𝕜𝕦𝕞𝕝𝕦 𝕥𝕒ş𝕝ı, Ö𝕣𝕕𝕖𝕜𝕝𝕖𝕣 𝕪𝕖ş𝕚𝕝 𝕓𝕒ş𝕝ı, 𝔹𝕖𝕟𝕚𝕞 𝕪â𝕣𝕚 𝕤𝕠𝕣𝕒𝕣𝕤𝕒𝕟 𝔸𝕟𝕒𝕕𝕒𝕟 ç𝕒𝕥ı𝕜 𝕜𝕒ş𝕝ı.
Reklam
Avlu boyunda ısırgan Gavur musun Müslüman, Ver elini öpeyim Vallah billah ısırmam
Dertliyim dereliyim Sorun ben nereliyim Her derde kapı açtım Hâlâ ben yaralıyım
Yazık bana....
Mor koyun meşelerde, Gül suyu şişelerde, Eller almış yârimi, Ben kaldım köşelerde.
Gönül dağı can dağı Gönül bağı kan bağı Beni arayan sevdalım Gönül dağı aşk dağı
Reklam
112 syf.
·
Puan vermedi
Anadolu’da yaşayan hiçbir insan yoktur ki, ninniler dinleyerek büyümüş olmasın… Ninniler geleneksel Türk edebiyatının en verimli anonim ürünlerindendir. Biçimsel olarak manileri çağrıştırmakla birlikte, içerik olarak onlardan farklıdır. Daha çok ana ile oğul ya da ana ile kız çocuğu arasında, özellikle de beşikteki çocuğa yönelik, onu uyutmak, avutmak ve öğütlemek amacıyla söylenen ölçülü, uyaklı ve özel ezgili sözlerdir. Zaman zaman birbirini andıran hatta giriş dizeleri birbiriyle aynı olan ninnilere rastlanması, bu anonim ürünlerin bütün yörelerimizde ortak bir duygu ve düşünce yansıttığını belgeler. NİNNİLERİMİZ Ninni, çocuğun uyumasının sağlanması ya da ağlamasının durması için, sade bir dille ve hece ölçüsüne göre ezgili olarak söylenen şiirsel ürünlerdir. Söyleyeni belli olmayan bu ürünler, dörtlüklerden ve nakarat bölümlerinden oluşur. Özel bir beste ile söylenir. Bu sözler, annenin o andaki ruh durumunu yansıtır. Ninniler genellikle mani türünde bir dörtlükten meydana gelen bir çeşit türküdür. Ninni, Divan-ı Lügati’t Türk’te “balubalu” diye adlandırılır. Öteki Türk boylarında da değişik adlar verilmiştir.
Türk Ninnilerinden Seçmeler
Türk Ninnilerinden SeçmelerKolektif · Akvaryum Yayınevi · 20054 okunma
96 syf.
·
Puan vermedi
İnanıyoruz ki, hepiniz sözü Türk edebiyatının en eski ürünlerinden biri olan manileri şu ya da bu şekilde dinlemişsinizdır. Kiminizin kulağında belki hâlâ daha beşikteyken annenizin söylediği manilerin ya da ninnilerin sesi vardır. Kiminizin belleğinde hâlâ dedenizin ya da ninenizin uzun kış gecelerinde anlattıkları masal ya da öyküleri süsleyen manilerinden izler vardır. Anadolu’nun her köşesinde bugün bile söylenegelen Türk edebiyatının bu ölmez ürünleri, gelecek kuşaklara da coşku ve güzel duygular kazandırmayı sürdürecektir. “Mani” kelimesini nereden doğduğu tam olarak bilinmemekle beraber, eski Türkçede “mahnı” sözcüğünden türediği ya da Arapça’daki “mana” kelimesinin bozulması ile ortaya çıktığı kabul edilir. Maniler, çoğunlukla dörder düzenli küçük şiirlerdir. Manilerde dizeler yedişer hecelidir; ancak bazı maniler de dört, beş, sekiz ya da on birli hece ölçüsüyle söylenmiştir. Uyak düzeni “a a b a”dır, yani ilk iki dizeyle son dize birbiriyle uyaklı, üçüncü dize serbesttir. Manide anlatılmak istenen konu ve düşünce, son iki dizededir. İlk iki dize ise uyağı sağlamak için kullanılır. Manilerde çoğu kez konu ve tema aşktır. Bazı manilerde birinci mısra öbür mısralara nazaran daha kısadır. Bu bir hazırlık mısrasıdır; “ayak” adını alır. Böyle manilere “ayaklı” ya da “cinaslı” mani denir. Cinas, söylenişleri aynı, anlamları farklı olan sözlerdeki sanata denir. Bu tip sözler yapılan uyağa, cinaslı uyak denir. Bu sanata da cinas sanatı denir.
Türk Manilerinden Seçmeler
Türk Manilerinden SeçmelerErdal Çakıcıoğlu · Akvaryum Yayınları · 20122 okunma
381 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Koca Çınar’ın emeği…
Yaşar Kemal’in “Ağıtlar” kitabının bir benzeri diyebilirim yalnız içerisinde ağıtlar değil Türk-Anadolu toplumunun türküleri, ağıtları, manileri, masalları da yer almaktadır. Ozanların şiirleri şive ve ağız bozulmadan aktarılmış özenle derlenmiş ve kaydedilmiştir. İçerik muhatabı çoğunlukla Adana Ve Toroslardaki Türkmenlerdir. Elinize aldığınızda akıcı olarak okuyabilirsiniz. Torosların çatal Yürekli Avşar Yiğidi yapmış yine yapacağını..
Sarı Defterdekiler
Sarı DefterdekilerYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 2015234 okunma
303 syf.
5/10 puan verdi
·
15 günde okudu
Çingeneler, eski yazarlarımızdan Osman Cemal Kaygılı (1890-1945) tarafından 1939 yılında yayınlanmıştır. Kitapta genel olarak meşhur İstanbul çingenelerinin hayat hikayeleri anlatılmaktadır. Bir çingenenin aşk hikayesi Yazarlarımız sağ olsunlar, herhangi bir romanda “aşk hikâyesi” olmadan Türk Edebiyatı’na katkıda bulunamayacaklarını
Çingeneler
ÇingenelerOsman Cemal Kaygılı · Can Yayınları · 2019258 okunma
23 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.