Endamının hayalini gözlerimden silemem Kollarında can vereyim başka bir şey dilemem
Onlar gibi olmadan onların arasında ne kadar farklı olduğunun farkından görünmez oldun arkana saklanmaktan "Kimse nerede olduğumuzu bilmediği zaman özgür olacaktık hani" deme unut artık o şarkıları -Ümit Bayazoğlu, Yak Onları
Hayat sana ihanet etti aşkla ilgili hiçbir şey sorma artık okuma unut kendini seni beni onları -biz- neyiz ki iki kapı arasında. |Ümit Bayazoğlu
Hayat sana ihanet etti aşkla ilgili hiçbir şey sorma artık okuma unut kendini seni beni onları -biz- neyiz ki iki kapı arasında Ümit Bayazoğlu/ YAK ONLARI
Sayfa 26 - Kafkaokur Fikir, Sanat ve Edebiyat dergisiKitabı okudu
Hüseyin Rahmi, her kış Heybeliada' daki köşküne kapanır, kitapların arasında, düşünceleri ve yazılarıyla vakit geçirir, durmadan çalışırdı. Ancak yaza doğru, martılar kızışmaya, havalar düzelmeye başlayınca dışarı çıkmaya baş- lardı. Her sabah erkenden kalkar, İsveç usulü jimnastik yaptıktan sonra banyoya girerdi. El ve ayak temizliğine marazi derece düşkündü. Kimsenin elini sıkmaz, el öptürmez, daima eldivenle gezerdi. Peugeot marka bisikletiyle gezmeyi çok severdi. Öğleden önce bahçeyle meşgul olur, Hulusi Bey'le -sonradan ikisinin de gömüleceği mezarlığın önünden de geçen- "küçük tur"u yaptıktan sonra, geç saatlere kadar çalışmak üzere odasına kapanırdı.
"Kadın bir problemdir, ince bir mesele, bir dava. Kadın ile erkek birbirleriyle sevgi ve fedakarlık gösterileri içinde devamlı bir savaş, gizli bir mücadele halindedirler. Bu savaşın strateji ve taktik özellikleri, ruh kanunları yönünden, en büyük savaşlardan daha girift, dolambaçlı ve çetin. Şahsiyetini bir manto gibi kadınına giydiremeyen erkekler daima mağlup. Bu bakımdan erkekte kadına hakimiyet, fizik ve fizyolojik kudretinin çok üstünde bir şey, bir kafa ve ruh unsurudur. Kadını, kafanızla ve ruhunuzla kafasından yakalayacaksınız. Fizik ve fizyolojik kuvvetiniz de bu kudrete refakat edecek."
"Kederden mi neden bilmem sararmış rengi ruhsarın Seninçün bak nasıl ağlar yanar bu aşık-ı zarı ...
Kiralık katil, "O kadar güzel adam ki, vurmaya kıyamadım," diyerek parayı ve silahı iade etmiş.
"Memleketin derdini görmüş, ona teşhis koymuş, ilacını dahi bulmuş biriyken müstahak olduğum muameleyi içime sindiremiyorum. Tepe üstü çakılmış bir adam gibi sersem ve hastayım. .. "
Ahmet Rıfkı, nam-ı diğer "Hain" Rıfkı; Atatürk' ün karikatürünü yapmış ilk ve son çizer. Eğer ele geçseydi, Ali Kemal gibi sokak ortasında paralanacaktı. ••
"Zavallı millet! Hocası yok, hacısı riyakar, halkı cahil, aydını çıkar peşinde!" diyerek atılmıştı siya-set sahnesine
Fatih O Çocuğu Neden Öldürdü? - Ümit Bayazoğlu
İstanbul'un fethine dair belgelerin çoğu fetihten yıllar, hatta asırlar sonra yazılmıştır. Ancak bunlardan "Chronicon Minus" adlı belge, Yorgo Frantzis adlı Bizanslı bir diplomat tarafından bizzat İstanbul'da fetih harekâtı sürerken kaleme alındı. Bu eşsiz belge, fetihten tam 556 yıl sonra 2009'da Levent Kayapınar
NECİP FAZIL VE BÂBIÂLİ'NİN BOHEM KARAGÂHLARINDA KADIN KOKUSU ÜMİT BAYAZOĞLU Necip Fazıl, Bâbıâli adlı anılar kitabında, ilk aşkını henüz 12 yaşındayken yaşadığını söyler. Heybeliada'da, bir kaya üstünde Pol ve Virjini'yi okurken vurulduğu kızdan sonra çok uzun zaman 'aşksız' kalır. Belki de bu hınçla kadına fethedilecek
Suçların en yürek yakıcısı, ses çıkarmayarak işlenenler...
Sayfa 348Kitabı okudu
Resim