"Türkiye’de dindarlık iddiası taşıyan skolastik tipler yok mudur? Şüphesiz var. Biz bunlara her Müslüman’da bulunan tabii ümmet sevgisiyle karışmaması için 'siyasi ümmetçiler' diyoruz... Siyasi ümmetçi skolastiğin Türkiye’de işi zordur. Çünkü İslam dini Katolik Hristiyanlığın aksine, skolastiğe kapalıdır. Katoliklikte fertle Tanrı arasına bütün heybetiyle Papalık ve kilise teşkilatı girmiştir. Cennetin anahtarı endüljansa kadar bütün manevi kozları elinde tutan bu teşkilat, skolastiğin otoritesini ve otoriterliğini tesise amadedir. İslamiyet’te böyle mutlak hâkim bir ruhban sınıfı esasta mevcut değildir. Tam aksine, kulla Allah arasına kimse giremez; günah sevap defterine hiçbir fâninin hariçten şerh düşme hakkı yoktur.” ( s. 152-153)
Panama YayınlarıKitabı okudu
Türk milleti içinden kendi kimliğini reddeden insanlar türeyebildi. Bu görüşe meylettikten sonra, kendi ırkını, milliyetini hakir görmeye başlayan bunu da İslamın gereği gibi gören insanlar çıktı ortaya... Garip olan, Türkiye'den başka hiçbir islam ülkesinde, kendi kimliğini reddedecek ölçüde islamcılık yapılmadığı halde, öz be öz Türk olan insanların, bu hayali kimliğe mensubiyet duymalarıydı. Ümmetçiler, bu durumu, milliyetçiliği ırkçılık olarak değerlendirdikten sonra, ırkçılığın islama aykırı olduğu, dolayısıyla Türk milliyetçiliği yapanların da Allah indinde günah işlemiş olacağı gibi basit ama cahil kitleler üzerinde etkili bir propaganda ile kabul ettirmişlerdi.
Reklam
Ümmetçiler için namus, yalnız apış arasına bağlı çirkin bir nesnedir ve bunla yürüyen hayatın, sosyetenin yükseliş ve genişleyişinde bir ilgi yok iken o, yalnız bu anlamda anladığı ahlâka bağlı kalmıştır.
Sayfa 134 - Mavi Gök yayınlarıKitabı okudu
Nihal Atsız, Sinanoğlu, Renan
_Nihal Atsız: _Bu memleket gerizekâlılarla, delilerle, ruh hastalarıyla doludur. _En büyük kahramanlığı yapsanız bile en küçük bir karşılık beklemeyiniz. _Bütün dünyada yurt düşmanlarına müsamaha
Aslında Siyasî Ümmetçiler, Erol Güngör'ün tespitindeki gibi genel olarak "ırklar'a karşı değiller. Zaten alttaki maksad azınlık "ırkçılığı" yapabilmektir; ülkedeki hâkim, çoğunluk "ırk"ına karşı çıkmak, onu yok saymaktır. Doğru ifadeyle: Millî birliği, milli egemenliği yok etmektir. Türköne de o tarihlerde buna paralel yayın yapmakta, kötü olanın "hâkim millet milliyetçiliği" olduğunu söylemektedir. Kürtlere karşı Türkçülük yapmak kötüdür ama Türklere karşı Kürtçülük yapmak demokrasidir. Bu davranışı Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hadis Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Ali Yardım 1978 yılında teşhis etmiş: Şurası acı bir gerçektir ki. 'İslâm Irkçılığı Yasaklamıştır!' sloganı, öteden beri sâdece Türk Milliyetçiliği ve Türk Milliyetçileri' için kullanılagelmektedir: Türkler yaparsa yasak, bir başkası yaparsa serbest. Hikmetinden sual olunmaz.
Sayfa 153 - PanamaKitabı okudu
Ziya Gökalp, Türkçülük yolunda hangi Yahudi himayesini görmüştür? Hasan Bağcı bugün memlekette kuvvetli ve şuurlu bir kütle olan Türkçülüğe bunun hesabını vermeye mecburdur. Veremezse müfteri durumuna düşer. Komünistler, Türkçülüğün Alman icadı olduğunu iddia ederlerdi. Demek ki siyasî ümmetçiler de Yahudi patentini yakıştırmışlar. Teşekkür ederiz.
Hüseyin Nihal Atsız
Hüseyin Nihal Atsız
Reklam
132 syf.
·
Puan vermedi
Atsız'ın Makaleler serisini okuduktan sonra tekrardan okuduğum bu eserini daha iyi anlayabildiğimi söyleyebilirim. Alegorik bir kısa roman, kısa zamanda okunabiliyor. Ama arkasındaki derin katmanlı mesajlar ise oldukça yoğun olarak karşımıza çıkıyor. Tek Parti dönemi özellikle İsmet İnönü dönemi çok sert bir şekilde hicvediliyor. Şunu da dile
Dalkavuklar Gecesi - Z Vitamini
Dalkavuklar Gecesi - Z VitaminiHüseyin Nihal Atsız · Ötüken Neşriyat · 20197,1bin okunma
Ümmetciler bozulacak buna
Kaşgarlı Mahmud Türklerin siyasi yükselişini bir hadis uydurarak meşrulaştırmıştı. Hadiste Hz. Muhammed Allah'ın şöyle bildirdiğini söyler: Doğuya yerleşmiş bir ordum var, onlara Türk dedim. Bir halka kızdığımda, onları Türklerin boyunduruğu altına sokarım.
Sayfa 96 - ALFAKitabı okudu
Hüseyin Nihal Atsız:ötüken sayı 28
Bugün Türkiye'de Türkçülüğe ve dolayısı ile Türk bayrağına düşman üç zümre vardır;Moskovçular,Kürtçüler ve siyasi ümmetçiler.
Ümmetçiler için namus yalnız apış arasına bağlı çirkin bir nesnedir ve bununla yürüyen hayatın, sosyetenin yükseliş ve genişleyişinde bir ilgi yok iken o, yalnız bu anlamda anladığı ahlaka bağlı kalmıştır.
Reklam
Ümmetçiler için namus, yalnız apış arasına bağlı çirkin bir nesnedir ve bununla yürüyen hayatın, sosyetesinin yükseliş ve genişleyişinde bir ilgi yok iken o, yalnız bu anlamda anladığı ahlâka bağlı kalmıştır.
Sayfa 132 - Mavi Gök YayınlarıKitabı okudu
Dincilik ve siyasî ümmetçilik, Türklüğü ikinci plâna itmek veya var saymamak olduğundan milliyetçiliğe aykırı yahut düşmandır. Bu bakımdan dinciler, siyasî ümmetçiler, hilafetçiler «<sağcı» olamazlar. Siyasî ümmetçiler, İslâm beynelmileli düşüncesinde olup Türklüğü İslâm topluluğu içinde eritmek malihulyasına kapılmış olduklarından beynelmilelcidirler ve her beynelmilelci gibi solcudurlar.
80 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.