Ma’rifet, bir de fazîlet… İki kudret lâzım. ..... Ma’rifet kudreti olmazsa bir ümmette eğer, Tek fazîletle teâlî edemez, za’fa düşer.
Mübarek Cuma günü Fazilet ve üstünlüğün ümmette ki kokusudur. Müminlerin eza,hasret ve keder dolu Cumalarında,varlıkların özü,sevdaların en yücesi olan Sevgili Peygamberimiz Muhammed'imizi (s.a.v) maneviyatta Cumalayanlardan olabilmemiz duasıyla. Hayırlı Cumalar...
Reklam
...milletlerin ikbâli için, evladım, Ma'rifet, bir de fazîlet... İki kudret lazım. Ma'rifet, ilkin, ahâlîye sa'âdet verecek Bütün esbâbı taşır; sonra fazîlet gelerek, O birikmiş duran esbâbı alır, memleketin Hayr-ı i'lâsına tahsîs ile sarf etmek için. Ma'rifet kudreti olmazsa bir ümmette eğer, Tek fazîletle teâlî edemez, za'fa düşer.
Ma'rifet kudreti olmazsa bir ümmette eğer, Tek faziletle teali edemez,za'fa düşer. Ma'rifet, farz edelim, var da, fazilet mefkuud... Bir felaket ki cema'atler için, na mahdut. Mehmet Akif
Ümmette fazilet
Huzurlarında Resûlullah’ın (sav) ashabının faziletinden söz açıldı. Abdullah-ı Dihlevî hazretleri buyurdular ki: “Bütün ümmetin en faziletlisi ve en şereflisi Hulefâ-yi Râşidin’dir. Yeryüzünün dört yanına hidayet, bu dört halife vasıtasıyla ulaşmıştır. Onlardan sonra ümmetin en üstünü aşere-i mübeşşeredir. Hiçbir kimse onların kemalinin yüzde birine ulaşamamıştır. Böyle bir müjde onlardan başkası hakkında hiç işitilmemiştir. Bunlardan sonra Bedir Savaşı’na katılan sahabiler gelir. Onların her biri şehadet ve vilayet semasının parlayan ayıdır. Bu sahabilerden sonra ümmetin en üstünü Bey’atürrıdvân’da bulunan ashâb-ı kirâmdır. Bu sahabiler ağaç altında Resûlullah’a (sav) biat edip iman nehrinin suyuna kanmışlardır. Sonra ashâb-ı Uhud’dur. Bütün ümmetin evliyası, onlardan birinin derecesine ulaşamamıştır. Bunlardan sonra diğer bütün ashap gelir. Zamanın ve zeminin serveri Hz. Peygamber’e iman ederek onu gören veya Resûlullah’ın kendisini gördüğü her kimse, o büyüklerin zümresine dahildir.”
Kötü ve bozuk liderlik sonuçtur, neden değil.Kötü liderlik Islâm ve onun dünya görüşü hakkındaki bilginin karışık ve yanlış oluşunun bir sonucudur. Bunu kabul ettiğimizde sorunun kökeninin ümmette ve devlette yatmadığı açıkça görülecektir. Esas nedenin onların ileri sürdüğü gibi liderliğin bozulmasına degil de bilginin bozulmasına bağlanması