Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Freud
_Söz ile Sihir eskiden aynı şeydi; sözlerin sihirli güçleri vardır. _Sevgi ve sinir doğru orantılıdır. _Aşk yoktur; libido vardır. Aşık insan deIidir. _Dünün mutsuz çocukları, bugünün psikopatlarıdır. _Hiçbir önerme, kendi kendisinin kanıtı olamaz. _Sanat, çocukluk tecrübelerinin büyüklüğe
120 syf.
·
Puan vermedi
·
169 günde okudu
Freud’un fikirlerine dayanan birçok kitap okuduktan sonra ”Bir de kendisinden okuyayım” deyip bu kitap ile başlamıştım. Metis’in Ötekini Dinlemek serisi zaten ilgimi fazlaca çekerken bir de Freud’u görünce dayanamayıp atladım Kitap, Haz Ötesinin Ötesinde ile Ben ve İd olarak iki kısımdan oluşuyor. Kitapta Freud'un görüşlerinin son halini
Haz İlkesinin Ötesinde Ben ve İd
Haz İlkesinin Ötesinde Ben ve İdSigmund Freud · Metis Yayıncılık · 2016908 okunma
Reklam
120 syf.
9/10 puan verdi
·
5 saatte okudu
Spoiler içerir.
Kitap, Haz Ötesinin Ötesinde ile Ben ve İd olarak iki kısımdan oluşuyor. Kitabın Freud'un görüşlerinin son konumu olduğunu, yıllarca gelişen fikirlerin bu eserde baya bir yerine oturduğunu görebiliyoruz. Freud, güdüleri iki kategoriye ayırır: Kendine koruma(ben) ve Libidinal dürtüler. Bunun dışında bu güdüleri ölüm ve eros olarak da
Haz İlkesinin Ötesinde Ben ve İd
Haz İlkesinin Ötesinde Ben ve İdSigmund Freud · Metis Yayıncılık · 2016908 okunma
Her korkunun aslında ölüm korkusu olduğu sözü kulağa hoş gelmekle birlikte, pek bir anlam içermez; en azından haklı çıkarılması mümkün değildir. Ölüm korkusunu nesne korkusundan (gerçekçi korkudan) ve nevrotik libido korkusundan ayırmak bana çok daha doğru geliyor. Ölüm olumsuz içerikli soyut bir kavram olduğu, buna bilinçdışı bir karşılık
Sayfa 122-3
Demek ki, ben ideali Oidipus kompleksinin mirasçısıdır ve bu yüzden de idin en güçlü dürtülerinin ve en önemli libido değişimlerinin temsilcisidir. Onun yönlendirmeleriyle ben, Oidipus kompleksine egemen olmuş ve aynı zamanda da ide tabi olmuştur. Ben esas olarak dış dünyanın, gerçekliğin temsilcisiyken, üstben onun karşısına iç dünyanın, idin temsilcisi olarak çıkar. Ben ve ideal arasındaki çatışmaların nihai olarak, gerçek olanla ruhsal olan arasındaki, dış dünyayla iç dünya arasındaki zıtlıkları yansıttığını söylemeye hazırız artık.
Sayfa 102
Zihinsel yaşamda bastırılmış olanla uğraştığımız sürece, insanlardaki yüksek değerlerin nerede olduğuna dair heyecanlı bir arayışa girmemiz gerekmiyordu. Ancak şimdi, benin analizi için yola çıktığımıza göre, ahlakçı anlayışlarıyla dehşet içinde “İnsanlarda yüce bir yan bulunmalı” diye yakınanları yanıtlayabiliriz: Tabii ki ben ideali ya da üstben, ebeveynimizle ilişkilerimizin bu temsili, aradığımız yüce varlıktır. Henüz küçük bir çocukken bu yüce varlığı tanıdık, hayran olduk, ondan korktuk ve sonradan onu benimsedik.
Sayfa 102
Reklam
Genel olarak ve özellikle de nevrotiklerde, bütünsel bir Oidipus kompleksi bulunduğunu varsaymak yerinde olur kanısındayım. Analitik deneyimler vakaların çoğunda bileşenlerin şu ya da bu ölçüde kaybolup geriye zar zor anlaşılabilir bir iz bıraktığını, böylelikle bir ucunda normal ve olumlu, öbür ucunda ters ve olumsuz Oidipus kompleksi bulunan bir
Sayfa 100
BEN EĞER YALNIZCA İDİN algılama sisteminin etkisiyle değişmiş bölümü, gerçek dış dünyanın ruhsal alandaki temsilcisi olsaydı, basit bir durumla uğraşıyor olurduk. Ama bu durumu karmaşıklaştıran bir şey daha vardır. Bizi bende bir derece sistemi olduğunu, ben içinde ben ideali ya da üstben adını alan bir farklılaşma olduğunu varsaymaya götüren değerlendirmeler, başka çalışmalarda ayrıntılarla açıklanmıştır. Bu değerlendirmeleri hâlâ savunuyoruz.⁹ Benin bu parçasının bilinçle bağlantısının daha zayıf olduğu ise açıklanması gereken bir yeniliktir.
Sayfa 95
336 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
19 günde okudu
Kernberg bu kitabında Kohut’u yıkıcılığa ve saldırganlığa incelemeye olanak vermemesi sebebiyle eleştiriyor. Şiddetli aktarım ve karşı aktarımı terapinin esası olarak değerlendirerek bunları tüm kitap boyunca ele almış. Narsisistin, savunma bakımından sınırduruma benzediğini ama sınırdurumdan ‘’daha iyi psikososyal işlev’’ gösterdiğini savunmuş.
Sınır Durumlar ve Patolojik Narsisizm
Sınır Durumlar ve Patolojik NarsisizmOtto F. Kernberg · Metis Yayınları · 202053 okunma
Ben ideali;
Klinik olarak, bu özel üstben yapısının yetersiz bütünleşmesinden ya da hiç bütünleşmemesinden muzdarip bazı hastaların, nasıl dış hayranlık, sevgi ve takdir kaynaklarına aşırı bağımlı hale geldiklerini gözlemek çarpıcıdır.
Sayfa 297Kitabı okudu
Reklam
248 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Fransız psikanalist bu eserinde, fallik dönemde baba ile özdeşleşememenin yarattığı sonuçlara (sapıklık, aşk, grup, sanat) ve ben ideali ile üstben arasındaki benzerlik ve ayrılıkları çeşitli psikanalistlerin görüşlerine de dayanarak incelemiş. Ben ideali: Birincil narsisizmin, Üstben: Öidipal kompleksinin mirasçısıdır. Birincil bütünlüğün
Ben İdeali
Ben İdealiJanine Chasseguet-Smirgel · Metis Yayıncılık · 200515 okunma
Ne olursa olsun, Oidipus ve üstben dinde çok temel bir yer tutar.
Sayfa 207Kitabı okudu
29 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.