Her gün, küçük bir yaşamdır. Her uyanış ve yataktan kalkış küçük bir doğumdur. Her taze sabah küçük bir gençlik ve, Her yatağa gidiş ve uyuyuş küçük bir ölümdür.
"Görüşünüz yalnızca kalpten bakabildiğinzde berraklaşır. Dışarı bakanlar düş kurar, içe bakanlar uyanış yaşar."
Reklam
İslamcı Uyanış: İslâmcılığın (Pan-İslâmizm ) Popüler Kökenleri
Cihad sadece kişisel bir ruhanî yücelme çabası değil, aynı zamanda fitneye, yani imandan sapmaya ve yozlaşmaya karşı ve nihaî olarak da, ister yabancı işgalciler ister Müslüman hükümdarlar söz konusu olsun, buna sebep olanlara karşı bir mücadeledir.
Sayfa 67 - Çev:Şiar Yalçın, İstanbul, 2019
Kapitalizm, Toplumsal Değişim ve Dini Uyanış
Tarihi açıdan Müslüman toplumlar oldum olası değişime uğradılar fakat bu değişimin entelektüel değerlendirmesi - yani sebeplerine ilişkin rasyonel araştırma - zaman zaman yapılmış olsa bile, sebep ve netice arasında ender olarak uygun bir râbıta kurabildi. Her şey ilahî iradeye bağlandı ve böylece değişikliğin uluslararası bir olay olarak anlaşılmasından ve sonuçlarıyla baş edebilmenin çarelerini aramaktan kaçınıldı.
Sayfa 6 - Timaş yayınevi, 7. Baskı, İstanbul, Eylül 2019
İnsanlık ve kötülük arasındaki ilişkinin, okyanus ve üstünde yüzen buzdağı arasındaki ilişkiyle aynı olması mümkün müydü? Okyanus ve buzdağı, her ikisi de aynı maddeden oluşur. Buzdağı sadece katı formda olduğu için ayrıymış gibi görünür. Ama gerçekte uçsuz bucaksız okyanusun bir parçasıdır. İnsanlığın kendinden ahlaki bir uyanış beklemek tıpkı kendi saçını çektiğinde dünyanın havaya kalkmasını beklemek kadar imkansızdır. Ahlaki bir uyanış için insan ırkının dışında bir kuvvet gereklidir.
“Sevdiğin o şeyi bul ve seni öldürmesine izin ver “
Reklam
“İhtiyacımız olan tek şey daha azı. Geçmişe takılma, hayal et ama geleceği hayal etme; ânı yaşa ve gör “
“İyilik dilsizlerin konuşup sağırların anlayabileceği bir dildir”
Belki de, ömür boyu hayallerle yaşayan bir budala olarak kalmaktansa uyanmak daha iyidir, acı çekecek olsak bile.
Sayfa 188Kitabı okudu
Reklam
Ancak O, gizlidir. Göz önünden uzakta kalmak için gizlenmiştir. Öz görüşün içersinde gerçekleşen öz uyanış, büyük ortaya çıkıştır
"Ben, bilgiden mahrum olanı yok etmek zorundayım... o, uğursuzluk yalnızca... zincire vurulmuşluk... özgürlükten mahrum oluş... biz kurban vererek özgürlüğe hizmet etmiş oluyoruz... bu, en yüce görev... bilgiden mahrum olan, bilgi karşısında geri çekilmeli... ben, halka ve kendi halkımın kurtuluşuna, esenliğine ancak böyle hizmet edebilirim... hakikatin yasası... yarı uykudan uyanış!"
Toprak — Bekleyiş
Şimdiki zamanın gereklerine göre Evvel Zamanı'ı kurmak, belleğe getirme dolayımıyla onun yeni bir konfigürasyonunu yapmak ("Evvel Zaman'ı rüyanın anımsanmasında yeniden yapmak") ve dolayısıyla onu uyandırmak, uykudan kaldırmak gerekir, zira uyanış ile anımsama birbiriyle sıkı sıkıya ilintilidir. Ama Evvel Zaman'ı miras gibi devralınacak zaten orada bulunan bir veri gibi kabul etmek değil; kurulur kurulmaz, kutuplaşır kutuplaşmaz, özgürleştirici potansiyelini serbest bırakmak, kaybolma tehlikesi altındakini kurtarmak için onu patlatmak. "Diyalektik imge, şimşek gibi hızlı bir imgedir" tanımlamasında bulunur W. Benjamin. "Dolayısıyla Evvel Zaman'ı bilinebilirliğin Şimdiki Zaman'ında şimşek gibi bir imge olarak tutmak gerekir.
Sayfa 112 - Versus Kitap, 2009.Kitabı okudu
Rüya imgesi ne olumsuzlanır, ne olduğu gibi kabul edilir, ne de kayda geçirilir; bunun yerine diyalektik imgenin belirmesi göz önünde tutularak, uyanış göz önünde tutularak kurulur yorumlanır.
Sayfa 87 - Versus Kitap, 2009.Kitabı okudu
Diyalektik imge uyanıklığın etkilediği, uyanış mücadelesinin kat ettiği, içten içe işlediği bir rüya imgesidir.
Sayfa 86 - Versus Kitap, 2009.Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.